သမိုင္းေျမဇာပင္မ်ား
ျမဴႏွင္းေတြ ခ်ယ္တဲ့ ေရတံခြန္
ျမခေနာက္နဲ႕ ရန္ကင္းေတာင္ေတြ
၀န္းရံခတဲ့ အမ္တီယူ ေျမ။
ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ တမာတန္း
ပင္လက္ပံ နီရဲရဲ
စြယ္ေတာ္ ရိႈက္သံနဲ႕အတူ
သရက္ပင္အုပ္ေတြ
၀ါးရံုေတာေတြ
ထူထပ္တဲ့ အမ္တီယူေျမ။
ဒီလိုေျမ ဒီေလာက္လွတာကို
ဖ်က္ဆီးသူနဲ႕
ဖ်က္ဆီးခံသူေတြ အေၾကာင္း
က်ဳပ္တို႕ အသည္းႏွလံုးနဲ႕
ေရးထားတဲ့စာ။
ဒီစာကို ခင္ဗ်ားတို႕လဲ
အသည္းႏွလံုးနဲ႕ဖတ္
ၿပီးေတာ့ …
တိုင္းျပည္ဖ်က္တဲ့အထဲ
က်ဳပ္တုိ႕ မပါဘူးဆိုတာ
နားလည္ေပးရင္
ေက်နပ္ၿပီ။
ကဲ… စမယ္
ဒီလိုေျမမွာ
လွပတဲ့ လူငယ္ဘ၀ကို
ျမႈပ္ႏွံသိမ္းထား ခဲ့ရဖူးတဲ့
ကေနာင္၊ မကၡရာ၊
ျပင္စည္နဲ႕ ေညာင္ရမ္းေဆာင္ေတြမွာ
ေမာင္ၾကီးတို႕ ေနခဲ့ရတယ္။
ဒီလိုေျမမွာ
အနာဂတ္ေတြကို
အနာဂတ္မွန္း မသိေအာင္
ဖိစီးသိမ္းဆည္းရင္းနဲ႕
ႏွစ္ေတြကို ကုန္လြန္ေစခဲ့ဖူးတဲ့
မန္းခ်ယ္ရီနဲ႕ မန္းသီရိ ေဆာင္ေတြမွာ
မယ္ၾကီးတို႕ ေနခဲ့ရတယ္။
လူငယ္အသိကို
ျခမစားေအာင္
ၾကိတ္မွိတ္ သိမ္းထားရင္း
ေျပးခဲ့ရတဲ့ ပီတီ
၀င္ခဲ့ရတဲ့ ႏိုက္စတာဒီ။
ဘယ္ညာ.. ဘယ္ညာ…
ဘယ္ညာ… ဘယ္
ဘယ္သူ႕အတြက္လဲ
ျပည္သူ႕အတြက္ပဲ
ဒီလိုသာ ရိုက္သြင္းတိုင္းသာ ရရင္
ေမာင္တို႕.. မယ္တို႕ စစ္တပ္ဖြဲ႕လို႕ ရၿပီ။
ဟဲဟဲ… မလုပ္နဲ႕
စစ္တပိုင္း ျဖစ္မယ္မွန္း
မသိလို႕ ၀င္ခဲ့မိတာ…
မွားမွန္း သိတဲ့ အခ်ိန္မွာ
က်ဳပ္တို႕ ျပင္မရေတာ့ဘူး။
ဘုန္းၾကီးေတြ ပင္လယ္ေ၀
လူေတြ လိႈင္းထ
အေလာင္းေတြ ပံုေနတဲ့
အခ်ိန္အခါ ေရာက္မွ
၀န္ထမ္းဆိုတာ မျဖစ္ခ်င္လိုက္တာ။
ဂမ္ဘာရီ တစ္ေခါက္ လာရင္
က်ဳပ္တို႕ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ညစ္တယ္ဆိုတာ
လူထု လႈပ္ရွားမႈ တစ္ခါ ျဖစ္ရင္
က်ဳပ္တို႕ ဘယ္ေလာက္ အေနၾကပ္တယ္ဆိုတာ
အလႈပ္အခတ္ ရွိရင္
က်ဳပ္တို႕ အျပင္ထြက္ရင္ေတာင္
ဂိတ္ပတ္စ္ ဆုိတာၾကီး ရမွ ထြက္ရတယ္ ဆိုတာ
ဓာတ္ခဲ မပါတဲ့ နာရီ တစ္လံုး
ေျခာက္နာရီမွာ ရပ္တန္႕ ေနတာ။
ေ၀၀ါးတဲ့ အနာဂတ္ကို
လူငယ္ေတြ ၾကိတ္မွိတ္ၿပီး
အိပ္မက္မက္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနရတာ
ဒါေတြ ဘယ္သူ သိမွာလဲ။
အတန္းတစ္ခ်ိန္မွာ
ရိုးေကာ ႏွစ္ခါေကာက္
တခါေကာက္ နာရီ၀က္
ႏွစ္ခါေကာက္ေတာ့ တစ္နာရီ
အခ်ိန္တန္ၿပီ ငါတို႕ လစ္စို႕
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္နဲ႕ ေဘာပြဲရံုကို
ျဖစ္ခ်င္တိုင္းျဖစ္ေနတာ
က်ဳပ္တို႕ကို အျပစ္မတင္နဲ႕
ဒီလို ရိုက္ခ်ိဳးထားတာၾကီး
ဘယ္သူ အသက္ရွင္
ေပ်ာ္ေမြ႕ၿပီး စာကိုတကယ္
ၾကိဳးစားမွာလဲ။
ေနာက္ေတာ့
တျဖည္းျဖည္းနဲ႕
ျခစား မခံခ်င္လဲ
မရေတာ့ဘူး
ရိုးေကာက သင္တဲ့စာတဲ့
အေရးၾကီးတဲ့အခ်ိန္
ဆရာမက လက္ပ္ မပါဘဲ
သီအိုရီခ်ည့္ပဲ ေပးေနခ်ိန္
က်ဳပ္တို႕ အင္ဂ်င္နီယာ အတတ္ကို
ဘာအျမင္ ရွိလို႕ တကယ္တတ္မွာလဲ။
လုပ္စမ္းပါ သုေတသန
၀မရွိဘဲ ၀ိ လုပ္ခိုင္းျပန္တယ္။
ကူးခ်မယ္.. ဟိုႏိုင္ငံက က်မ္းစာအုပ္
လုပ္ၿပီ.. ဒုကၡပဲ
မဖတ္ရဲဘူး… ႏိုင္ငံတကာ စမနာမွာ
ကူးထားတာ ျပန္အုပ္ရင္
ငါတင္မက သပန ပါ ျပဳတ္သြားမယ္။
ဒီေတာ့လဲ ဆရာမက အလည္သား
ငါ့သား ငါ့သမီး ဒါကို
ႏိုင္ငံတကာမွာ ဖတ္လို႕ မရဘူးတဲ့
က်ဳပ္ကေတာ့ စိတ္ထဲက
ဟိ..ဟိ လို႕ ခပ္က်ိတ္က်ိတ္ေလး ရယ္ခ်င္တယ္။
ျဖစ္ေနရတဲ့ ဘ၀ကို
မေက်နပ္ဘူး။
ဒီလိုနဲ႕…
ေနာက္ဆံုးေတာ့ အေပါစား ဘြဲ႕တစ္လံုး ရျပန္တယ္။
နယ္ေက်ာင္းမွာ ဆရာလုပ္ရျပန္တယ္။
ေနဦး… ခဏ
ၾကားျဖတ္ ေျပာဦးမယ္။
ဒါေတာင္ သပနက
လူ႕အရင္းအျမစ္ကို
အနာဂတ္ ႏိုင္ငံအတြက္
ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ ေပးေနတယ္တဲ့ဗ်ာ။
က်ဳပ္တို႕ေတာ့
ကိုယ့္ဘာသာ ဂလိထိုး ရယ္ရမလို ငိုရမလိုပဲ။
အင္း ဆက္မယ္….
ဆရာလုပ္ေတာ့မွ ေတြ႕ၿပီ ဒုကၡ။
ဒီေတာ့လည္း သိပ္ပိုင္သေပါ့
ေရွ႕က ဆရာ၊ ဆရာမ
လမ္းစဥ္ အတိုင္း
က်ဳပ္တို႕ က်က္တူေရြး လုပ္ျပန္ၿပီ။
၀ိုင္တီယူေျပး အမ္တီယူေျပး
ဆရာၾကီး၊ ဆရာမၾကီးေတြ
ဖြင့္တဲ့ က်ဴရွင္ကို
က်ဳပ္တို႕ ဆရာေလး၊ ဆရာမေလးေတြ
က်က္တူေရြးနည္းနဲ႕ တက္ရတယ္။
ၿပီးေတာ့ က်ဳပ္တို႕ က်ဴရွင္ ျပန္ဖြင့္ျပန္တယ္ နယ္ေက်ာင္းေတြမွာ
က်က္တူေရြးနည္းနဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြကို ကိုယ္ကျပန္သင္
ဟုတ္လို႕ဗ်ာ …
ကိုယ့္အရပ္နဲ႕ ကိုယ့္ဇာတ္…။
အဲဒီ အက်ိဳးဆက္ကို ဆက္ေျပာမယ္။
ဒီလို သပနေအာက္က ေက်ာင္းက ထြက္သူေတြ
ႏိုင္ငံျခားမွာ ပညာသင္ျပန္ေတာ့
ဟဲဟဲ (ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ေစာ္ကားတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ်ာ)
စံခ်ိန္မမီ.. ေရခ်ိန္မမီ..
ပဲပင္ေဖာက္ရင္း
စုန္းျပဴးစိေတြခ်ည့္ ရသလို
စုန္းျပဴးေတြ ဒုကၡေရာက္ေရာပဲ။
ဒီေတာ့မွ အႏွီ ႏိုင္ငံျခားေရာက္
ကိုယ္ေရႊေတာ္ေတြက
သူတို႕ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ကို
က်က္တူေရြးမိ်ဳး မျဖစ္ေစရဘူးတဲ့ေလ။
ကဲ.. ဒါေတြ.. ထားေတာ့
ဆက္ေျပာမယ္
ဒီလိုနဲ႕ လုပ္ေနရင္း သေဘာေပါက္ၿပီး
ျမန္မာျပည္ အင္ဂ်င္နီယာ ပညာေရး
သမိုင္းမွတ္တိုင္မွာ
ငါေတာ့ တရားခံ အျဖစ္မခံ ႏိုင္ဘူးဟဲ့
ဒါေပမယ့္ ငါ့၀မ္းငါ့ခါး
ငါဘယ္လိုထမ္းမလဲ စဥ္းစားလိုက္ရတာ
ေနာက္ဆံုး ရလာဒ္ကေတာ့
ခပ္ရွင္းရွင္းပဲ
ထိုင္း၊ စင္ကာပူ၊ မေလးတ၀ိုက္
အေျပးလိုက္ၾကရရံုေပါ့။
ဘာပဲေျပာေျပာ
ဒီစာကို ဖတ္သူတိုင္း
က်ဳပ္တို႕ကို သမိုင္းတရားခံလို႕
မျမင္ၾကရင္ ေက်နပ္ၿပီ။
တကယ္က က်ဳပ္တို႕ဟာ
သိပ္သနားစရာ ေကာင္းတဲ့
သမိုင္းေျမဇာပင္ေတြပါဗ်ာ။
ေျမဇာပင္မ်ား
(written by a MTU student)
အရင္ ႏွစ္ပတ္ေလာက္က နအဖ အစိုးရ ရဲ႕ သိပၸံနဲ႕ နည္းပညာ ၀န္ၾကီးဌာန လက္ေအာက္က ပါရဂူဘြဲ႕ရ အေယာက္ ၃၀ေက်ာ္ မိခင္ဌာနနဲ႕ အဆက္အသြယ္ျပတ္ၿပီး တာ၀န္ပ်က္ကြက္မႈေၾကာင့္ ဆိုၿပီး တရားစြဲေၾကာင္း သတင္း ေလး ဖတ္ခဲ့ ရပါတယ္။ ခုေတာ့ ဒီကဗ်ာေလး ကၽြန္မရဲ႕ အီးေမးလ္ဆီ ေရာက္လာ ခဲ့တဲ့ အတြက္ ျပန္လည္ ေ၀မွ် လိုက္ပါတယ္ေနာ္။
No comments:
Post a Comment