Sunday, December 16, 2007

ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါး၊ သည္းခံျခင္းတရားနဲ႕ ျပည္သူမ်ား

မၾကာခင္မွာ ႏွစ္ေဟာင္းကုန္ဆံုးလို႕ႏွစ္သစ္ကိုကူးေျပာင္းတဲ့သည္လိုအခိ်န္မွာ ဘေလာ့ဂါ ေလာကမွ ေမာင္ႏွမ ညီအစ္မ မ်ားအားလံုးကို မဂၤလာပါ လို႕ႏႈတ္ခြန္းဆက္ရင္း ႏွစ္သစ္မွာ ေအာင္ျမင္မႈ အေပါင္း ခေညာင္း ပါေစလို႕ ဆုမြန္ ေတာင္းေပး ခ်င္ခဲ့ပါတယ္။ အခုလိုႏွစ္သစ္မွာ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္း ဆုမြန္ ေတာင္းေပး တာထက္ ပိုေကာင္းတဲ့ လက္ေဆာင္ ကိုပါ ေပးခ်င္တဲ့ ကြၽန္မဟာ ေအာင္ျမင္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္း ရင္းမ်ားကို ဒီ ဘေလာ့ ကေန ေဖာက္သည္ ခ်ခ်င္ လာခဲ့ ပါတယ္။ ေအာင္ျမင္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းေတြ မ်ားစြာ ရွိတဲ့ အထဲက ျမတ္စြာ ဘုရားရဲ႕ အႀကီးက်ယ္ဆံုး ေအာင္ျခင္း ရွစ္ပါး ထဲက ျမတ္စြာဘုရား က်င့္သံုး ေတာ္မူတဲ့ ေအာင္ျခင္းရဲ႕ အႏွစ္တရား မ်ားကို ေရးသား ေ၀မွ်ဖို႕ ေရြးခ်ယ္ မိပါတယ္။

ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါးဟာ ျမန္မာတို႕နဲ႕ မစိမ္း လွတဲ့ အျပင္ သီခ်င္း အေန နဲ႕ပါ ရွိတာမို႕ ပိုမို ရင္းႏွီး ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႕ေပမယ့္ သည္ေအာင္ျခင္း ရွစ္ပါး သီခ်င္း ထဲမွာ ကြၽန္မ ျငင္းခ်င္တဲ့ စာသား တစ္ခ်ိဳ႕ လည္း ရွိပါတယ္။ ဗုဒၶ ဘာသာ ပီပီ ေမတၲာတရား၊ သည္းခံျခင္း တရား လက္ကိုင္ ထားပါလို႕ ျမန္မာ မ်ား ေျပာဆိုေလ့ ရွိၾကတာ စိတ္ခ်မ္းသာ စရာပါ။ ျမတ္စြာဘုရား လက္ကိုင္ ထားတဲ့ တရားက ေမတၲာ တရားလို႕ ျမန္မာ အမ်ားစု သိထား ၾကေပမယ့္၊ ေအာင္ျခင္း ရွစ္ပါး သီခ်င္းမွာ ထည့္သြင္း သီက်ဴး ထားေပမယ့္ တကယ္ ျမတ္စြာ ဘုရား လက္ကိိုင္ ထားတာ သတိပဌာန္ တရားနဲ႕ မဂၢင္ရွစ္ပါး လမ္း ေၾကာင္း ရွစ္သြယ္ပါ။ မဂၢင္ ရွစ္ပါး ဆိုတာ ေကာင္းေသာ အျမင္၊ အားထုတ္မႈ၊ အလုပ္အကိုင္၊ အေျပာ အဆို၊ အၾကံအစည္၊ အသက္ေမြးမႈ၊ သတိ၊ သမာဓိ တို႕ျဖစ္ ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သည္းခံျခင္း မွာလည္း စိတ္ခံစား မႈမ်ား ကိုသာ သည္းခံတာ ျဖစ္ၿပီး သူတပါး မတရားတာ လုပ္ေနတာ၊ မမွန္တာ ေျပာဆို လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ ေနတာကို လုပ္ပါ ေစလို႕ ခြင့္ေပး ထားတဲ့ သည္းခံ ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ တာကို ေအာင္ျခင္း ရွစ္ပါးက သက္ေသခံ ေနပါတယ္။

သည္ေနရာမွာ သည္းခံျခင္း နဲ႔ မႏိုင္ ေသာေၾကာင့္ ငံု႕ခံျခင္း တို႕ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ ကြာျခား လြန္းေၾကာင္း သတိထား ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မဟာ ေမတၲာ၊ ကရုဏာရွင္ ျဖစ္ေတာ္ မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားဟာ သည္း ခံေတာ္ မူေသာ္လည္း မည္သည့္ အခါမွ ငံု႕ခံေတာ္ မမူတာကို မဟာ ဗုဒၶ၀င္မွာ အထင္အရွား ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သတၲ၀ါ တို႕ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးကို လိုလား ေတာ္မူတဲ့ အနႏၲ ေမတၲာရွင္ ျမတ္စြာဘုရား ရွင္သာ အျမဲ သည္းခံ ေတာ္မူ ေနခဲ့ရင္ ေအာင္ျခင္း ရွစ္ပါး ေပၚေပါက္ လာစရာ အေၾကာင္း ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္လို ေအာင္ႏိုင္ ခဲ့တယ္ ဆိုတာ ဟာလည္း တကယ္ေတာ့ အလြန္ စိတ္၀င္စား စရာ ေကာင္းလွ ပါတယ္။

ပထမေအာင္ျခင္းျဖစ္တဲ့ မာရ္နတ္မင္းကိုေအာင္ႏိုင္ျခင္းမွာ ဘုရားအဆူဆူ အစဥ္အဆက္ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္ကို ရရာ ေနရာ ျဖစ္တဲ့ ပလႅင္ကို မာရ္နတ္က လုပါတယ္။ မာရ္နတ္ စစ္သည္ မ်ားရဲ႕ စစ္တပ္ နဲ႔ကို ခ်ီၿပီး အႀကီး အက်ယ္ ဗိုလ္က် လုယက္တာ ျဖစ္ေသာ္ ျငားလည္း တရားမင္း ျဖစ္ေတာ္ မူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္က ေၾကာက္စိတ္နဲ႕ ထြက္မေျပးပါ။ သည္ပလႅင္ ေနရာ သေကၤတ ေဆာင္တဲ့ ဘုရား အျဖစ္ကို ရဖို႕ ေလးသေခ်ၤနဲ႕ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီ ျဖည့္လာ ခဲ့တာမို႕ သည္ပလႅင္ ေနရာဟာ မာရ္နတ္ရဲ႕ ေနရာ မဟုတ္။ မိမိရဲ႕ ေနရာသာ ျဖစ္တာ မွန္ရင္ မဟာပထ၀ီ ေျမႀကီးက တုန္ ဟီးၿပီး သက္ေသ ျပပါလို႕ သစၥာ ဆိုေတာ္ မူခဲ့ ပါတယ္။သည္အခ်ိန္မွာ သစၥာ တန္ခိုးေၾကာင့္ အႀကီး အက်ယ္ ငလ်င္ လႈပ္တဲ့ အတြက္ ေျမၾကီးရဲ႕ ငလ်င္ လႈပ္အားေၾကာင့္ ေတာင္ၿပိဳ ေျမၿပိဳ ရာက အသံ လိႈင္းမ်ား ထြက္ေပၚ လာၿပီး ေလထုပါ သြက္သြက္ ခါေအာင္ တုန္လႈပ္တဲ့ အတြက္ ေလထဲမွာ ရပ္တည္ ေနရတဲ့ မာရ္နတ္ စစ္တပ္ ေလထဲမွာ ရပ္တည္လို႕ မရ ေတာ့ဘဲ ကၽြမ္းထိုး ေမွာက္ခံု ျဖစ္ကုန္ တဲ့အ တြက္ ေၾကာက္လန္႔ တၾကား ထြက္ေျပးလို႕ စစ္တပ္ ပ်က္ပါတယ္။သည္ေတာ့မွ ဘုရား အေလာင္းဟာ မာရ္နတ္မင္းရဲ႕ မတရားမႈကို သစၥာ တရားနဲ႕(တနည္း ေျပာရရင္) သစၥာ ဆိုျခင္း နည္းနဲ႕ ေအာင္ျမင္ ေတာ္မူ ပါတယ္။

သည္လို ေနရာေလး တစ္ခု အတြက္နဲ႕ စကားေျပာ မေနခ်င္လို႕ ဆိုၿပီး သည္းခံၿပီး ေနရာ ဖယ္မေပး ပါဘူး။ သတိတရား လက္ကိုင္ ထားေတာ္ မူတဲ့ ဘုရား အေလာင္းဟာ မာရ္နတ္ရဲ႕ ရည္ရြယ္ရင္း ကို သိေတာ္ မူပါတယ္။ မာရ္နတ္ဟာ သည္ေနရာကို တကယ္ လိုခ်င္တာ မဟုတ္ ပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္ဟာ အဓိဌာန္ ပါရမီ အတြက္ ေနာက္ဆံုး အဓိဌာန္ ျပဳျခင္း ျဖစ္တဲ့ ဘုရား မျဖစ္သမွ် ကာလ ပတ္လံုး သည္ေနရာက မထ ေတာ့လို႕ အဓိဌာန္ ျပဳျခင္းေၾကာင့္ တကယ္ ဘုရား ျဖစ္ေတာ့ မယ္လို႕ မာရ္နတ္က သိတဲ့ အတြက္ အဓိဌာန္ ပ်က္ေအာင္ တမင္ ေႏွာင့္ယွက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရား အေလာင္းက ေနရာ ဖယ္ေပး ခဲ့ရင္ လည္း ေရာက္ေလ ရာမွာ တရား မထိုင္ ျဖစ္ေအာင္ လိုက္လံ ေႏွာင့္ယွက္ ေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္အျဖစ္ကို သိလို႕ ဘုရား အေလာင္းေတာ္က တမင္ ဖယ္မေပး တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္အျပဳ အမူဟာ အင္အား ႀကီးသူကို ေၾကာက္ရြ႕ံၿပီး မတရားမႈကို ေခါင္းငံု႕ ခံျခင္း မျပဳေအာင္ သတိတရား လက္ကိုင္ ထားၿပီး အရံႈး မေပးဘဲ ရင္ဆိုင္ဖို႕ ေနာင္လာ ေနာင္သား မ်ားကို နည္းလမ္း ျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္ေတာ့သည္ေနရာမွာအဆိုေတာ္ ေမရွင္ သီဆိုတဲ့ ေအာင္ျခင္း ရွစ္ပါး သီခ်င္း မွာပါတဲ့ အတိုင္း ေမတၲာ ဓာတ္နဲ႕ေအာင္ျမင္တာ မဟုတ္ဘဲ သတိ၊ သစၥာနဲ႕ သတၲိ တို႕ေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒုတိယေအာင္ျခင္းျဖစ္တဲ့ အာဠာ၀ကဘီလူးကို ေအာင္ေတာ္ မူခန္းမွာ တညလံုး နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ သတ္ ျဖတ္ဖို႕ ႀကိဳးစား ေနတဲ့ အလြန္ အမင္း ေဒါသ ထြက္ေနတဲ့ ဘီလူး သတ္မရလို႕ ေဒါကန္ၿပီး ခိုင္းသမွ် မညည္း မညဴဘဲ စံအိမ္ ေတာ္ထဲကို ၀င္လိုက္ ထြက္လိုက္ လုပ္ကာ ကိုယ္ ေတာ္ရဲ႕ စိတ္ကို စမ္းသပ္ လိုတဲ့ ဘီလူး စိတ္ေျပ ေအာင္ လိိုက္ေလ်ာ ပါတယ္။ သည့္ေနာက္ ၀င္ထြက္ ခိုင္းရင္း အေမာ ဆိုက္မွ အေသ သတ္ဖို႕ ဘီလူး က ၾကံစည္တဲ့ အခါ မွာေတာ့ သည္းခံေတာ္ မမူ ေတာ့ဘဲ သည္စိတ္ကို သိၿပီမို႕ ခိုင္းတိုင္း မလုပ္ႏိုင္ ေတာ့ဘူး လို႕အျပတ္ ေျပာေတာ္ မူပါတယ္။ သည္ေနာက္ ဘီလူး ေမးသမွ် ျပႆနာ တို႕ကို အမွန္ အတိုင္း ေျပျပစ္ေအာင္ ေျဖရွင္း ေဟာေျပာ ေတာ္မူ ႏိုင္ခဲ့လို႕ ဘီလူးရဲ႕ တပည့္ ခံျခင္းကို လက္ခံ ရရွိ ခဲ့ပါတယ္။ သည္ေအာင္ျခင္းမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သည္းခံျခင္း အပိုင္းအျခားကို ေတြ႕ျမင္ ႏိုင္ပါတယ္။ အေျခအေန အခ်ိန္အခါကို လိုက္ၿပီး ခ်ိန္သားကိုက္ တုန္႕ျပန္ ဆံုးမ ေတာ္မူ တတ္တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဆံုးမနည္း ကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ ႏိုင္ပါတယ္။ သည္ေအာင္ျခင္းဟာ သည္းခံပံု သည္းခံ နည္းေၾကာင့္ ေအာင္ႏိုင္တဲ့ ေအာင္ျခင္း လို႕ စာေရးသူက သံုးသပ္ မိပါတယ္။

စိဥၨာမာဏပရိဗိုဇ္မကိုေအာင္ေတာ္မူခန္းမွာလည္း မဟုတ္ မတရား လီဆယ္ အရွက္ခြဲ ေနတဲ့ မိန္းမကို အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ငရဲဲ က်မွာ စိုးရိမ္တဲ့ မဟာ ကရုဏာျဖင့္ ခ်စ္သမီး၊ သင္ဧ။္ စကား မွန္မမွန္ကို သင္န႕ဲ ငါသာ သိဧ။္ လို႕ သတိေပး စကား မိန္႕ၾကား ေတာ္မူ ခဲ့ပါ ေသးတယ္။ သို႕ေသာ္ ေရွးဘ၀က ရန္ၿငိဳး ေၾကာင့့္ သတိတရား မရႏိုင္တဲ့ သူမဟာ ဆက္လက္ စြပ္စြဲ ေျပာဆို ေနတဲ့ အခါမွာ ျပည္သူမ်ား ဘုရားရွင္ အေပၚ အထင္ လြဲမွာ စိုးရိမ္ လာတဲ့ သိၾကားမင္းနဲ႕ နတ္သား ေလးပါး တို႕က ၾကြက္ေယာင္ ေဆာင္ၿပီး ဗိုက္အတု ျဖစ္တဲ့ သစ္သား ၀န္းကို ကိုက္ျဖတ္ကာ အျဖစ္မွန္ကို ေဖာ္ထုတ္ ခဲ့ရ ပါတယ္။ သူမရဲ႕ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ေျမၿမိဳခံ ေနရစဥ္ မွာေတာ့ သူမရဲ႕ အကုသိုလ္က ႀကီးမား လြန္းတဲ့ အတြက္ ျမတ္စြာ ဘုရားဟာ သနား ေတာ္မူလို႕ ဆိုၿပီး ၀င္ေရာက္ တားဆီးျခင္း မျပဳ ႏိုင္ခဲ့ပါ။ သတၲ၀ါ အမ်ား အကုသိုလ္ အမႈကို ေနာက္ေနာင္ မျပဳေအာင္ ေနာင္ၾကဥ္ ေစဖို႕သာ ဥပမာ ယူေစ ႏိုင္ခဲ့ ပါတယ္။ စိဥၨာမာဏက စြပ္စြဲ ေျပာဆို ေနစဥ္ မွာေတာ့ စိတ္ဆိုး ေဒါသ ထြက္မႈ အလ်ဥ္း မရွိ ေတာ့တဲ့ ျမတ္စြာ ဘုရားဟာ တည္ၿငိိမ္ ေအးခ်မ္းေသာ သမာဓိ အားအစြမ္းျဖင့္၊ မဟာ ကရုဏာ ေတာ္ျဖင့္သာ ေအာင္ ေတာ္ မူခဲ့ ပါတယ္။ ေမတၲာ ဓာတ္နဲ႕ ေအာင္ေတာ္မူ ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေအာင္ျခင္းကို နမူနာ ယူၿပီး ဘုရားနဲ႕ သူ႕သာသနာကို လူမ်ား ထင္ေယာင္ ထင္မွား ျဖစ္ေအာင္ လုပ္သူကို နတ္ သိၾကား မ်ားက သည္းမခံဘဲ အျပစ္ေပးေလ့ ရွိတယ္ ဆိုတာ သတိ ခ်ပ္ေစခ်င္ ပါတယ္။

သစၥကပရိဗိုဇ္ကိုေအာင္ေတာ္မူခန္းမွာ အတၲ၀ါဒီ ျဖစ္သူ မ်ားကို အတၲ၀ါဒကို စြန္႕လႊတ္ ေစၿပီး အနတၲ ၀ါဒကို လက္ခံ ႏိုင္ေစဖို႕ ပညာျဖင့္ ပိုင္းျခား ေ၀ဖန္ ျပၿပီး ေဟာၾကား ဆံုးမ ေတာ္မူ ပါတယ္။ အတၲ အယူ မွားၿပီး အနတၲ အယူ မွန္မွန္း သိလ်က္နဲ႕ ေခါင္းမာၿပီး ၀န္မခံ ရံုသာ မက ဘုရားရွင္ ေမးေသာ ေမးခြန္း ကိုပင္ ျပန္မေျဖ ခဲ့ေသာ သစၥက ပရိဗိုဇ္မွာ သိၾကား မင္းက ဘီလူး ေယာင္ေဆာင္ကာ ဘုရားရွင္ဧ။္ ေမးခြန္းကို မေျဖ ပါက ေခါင္းကို ခြဲမည္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္တာ ခံရေသာ အခါမွ အမွန္ကို ေျဖကာ ၀န္ခံ ေလသည္။ သည္ေနရာတြင္ ျမတ္စြာ ဘုရားဧ။္ ေအာင္ျမင္ျခင္းသည္ ပညာျဖင့္ ေအာင္ျခင္းဟု သံုးသပ္ ႏိုင္ပါသည္။ သည္ေနရာမွာ ေခါင္းမာ သူမ်ားကို အက်ိဳး အေၾကာင္း ျပကာ ရွင္းလင္း ေဟာျပလို႕ နားလည္ ပါလ်က္ ဆက္လက္ ေခါင္းမာကာ တင္းခံ ေနသူ မ်ားကို နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္ မ်ားက မႏွစ္သက္ဘဲ လာေရာက္ ဆံုးမေလ့ ရွိတာကို ေတြ႕ျမင္ ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္စြာ ဘုရားက အျပစ္ မယူဘဲ ခြင့္လႊတ္ ထားေသာ္လည္း နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္ မ်ားက ခြင့္မလႊတ္ဘဲ အကုသိုလ္ ကလည္း မည္သူ ကမွ် ကယ္တင္ျခင္း မျပဳႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ အက်ိဳးေပး တတ္တာကို ေခါင္းမာ သူမ်ား သတိထား သင့္လွ ပါတယ္။

နာဠာဂီရိဆင္ကိုေအာင္ေတာ္မူခန္းမွာေတာ့ အရက္ မူးၿပီး မုန္ယို ေနတဲ့ ဆင္ကို အရက္ အမူး ေျပ ေအာင္ အျဖဴေရာင္ ျဖစ္တဲ့ ေရာင္ျခည္ ေတာ္ကို ထုတ္လႊတ္ ႏိုင္ဖို႕ ေမတၲာ ပြားမ်ား ရပါတယ္။ ေမတၲာ အထူး လႊတ္ၿပီး ဆင္အမူး ေျပေအာင္ လုပ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ဆင္ကို တရားေဟာ ပါတယ္။ သည္ ေနရာမွာ အသိဉာဏ္ မရွိတဲ့ တိရိစၦာန္ကို ဘယ္လို တရား ေဟာမလဲလို႕ ဘာသာျခားမ်ား ေမးခြန္း ထုတ္စရာ ရွိပါတယ္။ သည္ေခတ္မွာ တိရိစၦာန္္ မ်ားကို အသံုးျပဳတဲ့ ဆက္ကပ္ ေတြမွာ သည္တိရိစၦာန္ ေတြ မိမိ ေျပာစကား နားေထာင္ေအာင္ သာမက လုပ္ေဆာင္ခ်က္ မ်ားကိုပါ စြမ္းေဆာင္ ႏိုင္ေအာင္ သင္ၾကား ျပသ ေနႏိုင္ တာကို သက္ေသျပ ႏိုင္ပါတယ္။ သည့္အျပင္ အိမ္ေမြး တိရိစၦာန္္ မ်ားဟာ လူ႕ စိတ္ကို အင္မတန္ သိနားလည္ တတ္ပါတယ္။ နာဠာဂီရိ ဆင္ဟာ မင္းစီးဆင္ ျဖစ္လို႕ အရက္မူး ေျပ ခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ကို နားလည္ ပါလိမ့္မယ္။ သည္ေအာင္ျခင္း မွာေတာ့ ေမတၲာျဖင့္ ေအာင္ေတာ္ မူတယ္လို႕ ေျပာလို႕ ရပါၿပီ။

တာ၀တံသာ နတ္ျပည္မွာ နတ္မ်ားကို တရားေဟာဖို႕ ၾကြလာတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားကို လမ္းကေန ေႏွာင့္ ယွက္တဲ့ နေႏၵာပနႏၵနဂါးကို ေအာင္ေတာ္ မူခန္း မွာေတာ့ အၾကမ္း မဖက္ေရး မူ၀ါဒကို ထိုက္တန္သူ အတြက္သာ သံုးသင့္ေၾကာင္း ဥပမာနဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ပီသစြာ ေနာက္လိုက္ ေရြးတတ္တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အႀကီးအကဲ ပီသမႈကို ျမင္ေတြ႕ ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ နာဠာဂီရိ ဆင္ ေလာက္မွ ေမတၲာ ကို နားမလည္ ေျပာလို႕ ေဟာလို႕ မရဘဲ အလြန္ အမင္း မာန္တက္ ေဒါသ ထြက္ေနတဲ့ နေႏၵာပနႏၵ နဂါးကို “တိရိစၦာန္ မွ်သာ ျဖစ္လို႕ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဆံုးမေတာ္ မမူပါနဲ႕။ တပည့္ ရဟန္း မ်ားကိုသာ ဆံုးမပါ ေစ”လို႕ ငယ္သား မ်ားရဲ႕ ၀ိုင္း၀န္း ေတာင္းပန္ မႈေၾကာင့္ သည္နဂါး ကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ မဆံုးမ ေပမယ့္ တိရိစၦာန္ ျဖစ္တဲ့ သည္နဂါးကို ေလွ်ာ့တြက္ ေတာ္မမူ ပါဘူး။ သည္ နဂါးရဲ႕ တန္ခိုး အႏိႈင္းအဆကို သိရွိေတာ္ မူတဲ့ အတြက္ မိမိရဲ႕ လက္၀ဲေတာ္ရံ အဂၢ သာ၀က ျဖစ္ ေတာ္ မူတဲ့ တန္ခိုး အရာမွာ အသာဆံုး ဧတဒဂ္ ရေတာ္ မူတဲ့ ရွင္မဟာ ေမာဂၢလာန္ ကိုသာ ဆံုးမခြင့္ ေပးေတာ္ မူပါတယ္။ သည္ေနရာမွာ မ်က္ႏွာလြဲ ခဲပစ္ တာ၀န္ ေပးျခင္း မဟုတ္ဘဲ သည္နဂါးဟာ ပရိယာယ္ သံုးလိမ့္မယ္၊ သင္ခ်စ္သား သတိထား ပါလို႕ သတိေပး ေတာ္မူ ပါေသး တယ္။ မာန္ယစ္ ေနတဲ့ သည္နဂါးကို မာန္စြယ္ က်ိဳးေအာင္ အရင္ ဆံုးမ ၿပီးမွ တရား ေဟာေတာ္မူ ရမယ္ ဆိုတာ (ဆံုးမ နည္း) ကိုလည္း သိေတာ္ မူပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ေတြးျမင္ေတာ္ မူတဲ့ အတိုင္း နဂါးကိုေတာင္နဲ႕ ၫွပ္ဖိၿပီး အရံႈးေပး ေစတဲ့ အခါ နဂါး ႀကီးဟာ အရံႈး ေပးခ်င္ ေယာင္ေဆာင္ၿပီး သာမန္ အရြယ္ အစားနဲ႕ ရွိခိုးရင္း ရပ္လာ ပါတယ္။ သည္အခါ ရွင္မဟာ ေမာဂၢလာန္ ဟာ တန္ခိုးအတြက္ စ်ာန္ သမာပတ္ ၀င္စား မႈကို ရပ္ေတာ္ မူပါတယ္။ သည္အခိ်န္ကို အခြင့္ေကာင္း ယူၿပီး နဂါးဟာ သူ႔ႏွာေခါင္း ေလကို မႈတ္ထုတ္ ပါတယ္။ သည္ အဆိပ္ ေငြ႕ဟာ ေျမျပင္ကို က်ရင္ ၁၂ႏွစ္ သစ္ပင္ မေပါက္ ႏိုင္ေလာက္ ေအာင္ ျပင္းပါတယ္။အဏုျမဴ ေငြ႕နဲ႕ ႏိႈင္းလို႕ ရႏိုင္ ေလာက္ပါတယ္။ ရွင္မဟာ ေမာဂၢလာန္ ဟာ တန္ခိုး အႀကီးဆံုး တပည့္ ရဟန္း ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေၾကာင့္သာ စ်ာန္ သမာပတ္ကို ျမန္ဆန္စြာ ၀င္စား ႏိုင္မႈကို ေလ့က်င့္ ပြားမ်ား ထားေလ့ ရွိသူ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္သာ ခ်က္ခ်င္း အခ်ိန္မီ စ်ာန္၀င္စား ႏိုင္တဲ့ အတြက္ အသက္ မေသတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယ အႀကိမ္ တန္ခိုး ၿပိဳင္ၿပီး နဂါးကို အေပၚက ဖိညွစ္ကာ ေတာင္နဲ႕ ညွပ္ပစ္ၿပီး သူ႕ထက္ ပိုျပင္းတဲ့ အဆိပ္ေငြ႕နဲ႕ မီးေတာက္ကို မႈတ္ထုတ္ၿပီး ပင္ပန္းကာ တန္ခိုးျခင္း မယွဥ္ ႏိုင္မွန္း သိေစၿပီး ပင္ပန္းေစၿပီး တကယ့္ကို နဂါး မာန္စြယ္ က်ိဳးတဲ့ အခါ မွသာ တရား ေဟာကာ နဂါးကို ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆံုးမ ႏိုင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နေႏၵာပ နႏၵ နဂါးကို ေအာင္ေတာ္ မူတာဟာ ေမတၲာနဲ႕ ေအာင္တာ မဟုတ္ဘဲ အၾကမ္းဖက္ ဆံုးမမွ ရမယ့္ သတၲ၀ါကို အၾကမ္းဖက္ ဆံုးမ ၿပီးမွ နာခံ ယဥ္ေက်း ေစၿပီးမွ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ပီသစြာ အေျမာ္ အျမင္ ႀကီးမႈနဲ႕ ေနာင္ေရးကို ေမွ်ာ္ေတြး တတ္မႈ၊ တပည့္ သားမ်ားကို ေနရာ ေပးရာမွာ လူေရြး မွန္မႈ တို႕ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဂၤုလိမာလကိုေအာင္ေတာ္မူျခင္းမွာလည္း သာမန္ လူဆိုး ေတာပုန္း ဓားျပ တစ္ဦးလို႕ လ်စ္လ်ဴရႈ ေတာ္မမူတဲ့ မဟာ ကရုဏာ ေတာ္ကို ေတြ႕ျမင္ ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ့္ လူဆိုး မဟုတ္ ရွာဘဲ ဆရာ အတင္မွားကာ ဆရာရဲ႕ ရက္စက္တဲ့ အမိန္႕ကို နာခံ လြန္းတဲ့ တပည့္ လိမၼာ ရာဇ၀င္ လူဆိုး တစ္ဦး ျဖစ္ရွာသူ အဂၤုလိမာလမွာ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေနာက္ဆံုး လိုအပ္ ေနတဲ့ လက္ညိႈး တစ္ေခ်ာင္း အတြက္ မိခင္ရင္း ကိုပင္ သတ္ကာ လက္ျဖတ္ ယူဖို႕ ေျပးလိုက္ ေနၿပီ ျဖစ္ေလသည္။ ယခု ဘ၀ တြင္ပင္ တရား ရကာ ရဟႏၲာ အျဖစ္ နိဗၺာန္ ၀င္ရမည့္ တစ္သေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာ တစ္သိန္း ပတ္လံုး ပါရမီ ျဖည့္လာ ခဲ့ၿပီးသူ ျဖစ္ပါလ်က္ အေမကို သတ္မိ ပါလွ်င္ တစ္ကမၻာ ငရဲက်ကာ နိဗၺာန္ႏွင့္ အေ၀းႀကီး ေ၀းရ ေတာ့မည္ကို သနားလို႕ ကယ္တင္ တရား ေဟာေတာ္ မူရာမွာ အခ်ိန္မီ ေရာက္ရွိ ဆံုးမႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ သတိ၊ ၀ီရိယ တရား ျမဲျမံေတာ္ မူပါ ေပသည္။ ခ်က္က် လက္က် ျပန္လွန္ ေမးခြန္း ထုတ္ျခင္း၊ အလြန္အမင္း စိတ္အား တက္ၾကြ ေနတဲ့ သူကို စိတ္ၿငိမ္ သြားေအာင္ ကိုယ္ေတာ္ဧ။္ ေနာက္သို႕ ယူဇနာ ၃၀မွ် ေျပးကာ လိုက္ေစျခင္း စသည့္ သည္ဆံုးမနည္း မ်ားႏွင့္ သတၲ၀ါ တို႕ဧ။္ စိတ္ေန စိတ္ထားကို ကြၽမ္းက်င္ ပိုင္ႏိုင္မႈ တို႕က သည္ေအာင္ျခင္း အျဖစ္ သက္ေသျပ ေနပါသည္။ သည္ေအာင္ျခင္းက ျပဆိုေသာ ဥပမာ ေၾကာင့္ ဆရာတိုင္း ဆရာေကာင္း မဟုတ္သလို ေက်းဇူးရွင္ ဆိုသူက ခိုင္းတိုင္း နာခံပါက သံသရာတြင္ နစ္မြန္း တတ္ေၾကာင္း ဘုရားရွင္ဧ။္ သည္ေအာင္ျခင္းက သက္ေသျပ ဆံုးမေတာ္ မူေလသည္။

ဗကျဗဟၼာကိုေအာင္ေတာ္မူခန္္းမွာေတာ့တန္ခိုးအစြမ္းကိုျပသၿပီး ေခ်ခြၽတ္ေတာ္ မူရ ပါတယ္။ အသက္ အလြန္ ရွည္တဲ့ ဗကျဗဟၼာ ႀကီးဟာ သူ႕ကိုယ္သူ အျမဲ ရွိတယ္လို႕ ထင္လာ ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဇာတိႆရ ဉာဏ္ကလြဲလို႕ ဒုတိယ အဆင့္ အျမင့္ဆံုး ျဖစ္တဲ့ ပေစၥကဗုဒၶ ဘုရားငယ္ မ်ားရဲ႕ ဇာတိ ႆရ ဉာဏ္ပင္လွ်င္ ယခုဘ၀ မွစကာ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွ်င္ ႏွစ္သေခၤ်န႕ဲ ကမၻာ တစ္သိန္း ကာလ မွ်သာ ေရွးဘ၀ မ်ားကို ျပန္သိ ႏိုင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဗဟၼာ မ်ိဳးဟာ အသက္ ရွည္ရတဲ့ အထဲ ျဗဟၼာ ဘ၀ ကိုသာ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ရရွိ လာခဲ့တဲ့ သည္ျဗဟၼာ ႀကီးဟာ သူ႕ရဲ႕ ေရွးဘ၀ မ်ားကို ျပန္သိ ႏိုင္တဲ့ ဇာတိႆရ ဉာဏ္ကလည္း အစဆံုး ဘ၀ကို ျဗဟၼာ အျဖစ္ နဲ႕ပဲ ျပႏိုင္ ပါလိမ့္မယ္။ ဒီအျပင္ ျဗဟၼာတို႕ရဲ႕ ေသဆံုးျခင္း ျဖစ္တဲ့ စုတိစိတ္ က်ျခင္းဟာလဲ အလြန္ သိမ္ေမြ႕ တဲ့အျပင္ အေလာင္း ေကာင္ က်န္ျခင္းလဲ မရွိဘဲ စုတိစိတ္ က်ၿပီး ခ်က္ခ်င္း ျဗဟၼာ ျပန္ျဖစ္တဲ့ ဗက ျဗဟၼာဟာ သူေသလုိ႕ ေသလိုက္မွန္း ေသၿပီးမွ ဒီမူလ ဘ၀ကိုသာ ျပန္ရမွန္းလဲ မသိပါဘူး။ ျဗဟၼာ မင္းလည္း ျဖစ္တဲ့ သူဟာ ေလာကကို ဖန္ဆင္းသူ၊ ဘယ္ေတာ့မွ မေသဘဲ အျမဲ တည္ရိွ ေနသူ မဟာ ျဗဟၼာႀကီး အျဖစ္ သူ႕ ကိုယ္သူ ထင္လာၿပီး အတၲ၀ါဒကို မွန္တယ္ ထင္လာ ပါေတာ့တယ္။ ျပႆနာက သူဟာ ျဗဟၼာမင္း ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ငယ္သား ျဗဟၼာ မ်ားက သူေျပာ တာကို ယံုလာ ၾကတာ ပါပဲ။ တရားမွန္ ျဖစ္တဲ့ အနတၲ ၀ါဒ တိမ္ေကာ ေပ်ာက္ကြယ္ၿပီး အတၲ၀ါဒ ပိုမို အျမစ္တြယ္ လာရင္ သတၲ၀ါ အမ်ား သံသရာ ရွည္မွာ ဆင္းရဲမွာ စိုးရိမ္ေတာ္ မူတဲ့ ျမတ္စြာ ဘုရားဟာ ေရရွည္ကို ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး ျဗဟၼာျပည္ အထိ ၾကြေရာက္ကာ ဗက ျဗဟၼာ မင္းႀကီးကို ေခ်ခြၽတ္ ေတာ္မူ ရပါတယ္။ သည္ျဗဟၼာ ဘယ္အရာ ကိုမွီၿပီး မာန္တက္ ေနတာလဲ ဆိုတာကို သိေတာ္ မူတဲ့ ျမတ္စြာ ဘုရားဟာ သတၲ ေလာကမွာ ျမတ္စြာ ဘုရား ၿပီးရင္ တန္ခိုး အႀကီးဆံုး၊ ျဗဟၼာ ေလာက မွာလည္း မင္းျဖစ္တဲ့ သည္ ဗကျဗဟၼာ ႀကီးကို တန္ခိုး ယွဥ္ၿပိဳင္ အႏိုင္ ယူကာ မာန္မာန အရင္ ေဖ်ာက္ၿပီး တရား ေရေအး အၿမိဳက္ေဆးကို တိုက္ေကြၽး ရပါတယ္။ တန္ခိုး ၿပိဳင္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဗကျဗဟၼာ တန္ခိုး မျပႏိုင္ေအာင္ မိမိရဲ႕ တန္ခိုး အစြမ္းနဲ႕ တားဆီး ထားခဲ့ပါတယ္။ သည္ေနရာမွာ တခု ေတာ့ ရွိပါတယ္။ ေလာကီ စ်ာန္နဲ႕ေလာကုတၲရာ စ်ာန္ ႏွစ္မ်ိဳး ရွိရာမွာ ၀ိဇၨာ လမ္းစဥ္ ျဖစ္တဲ့ ေလာကီစ်ာန္ ေၾကာင့္္ ရရွိတဲ့ တန္ခိုး မ်ားဟာ ၀ိပႆနာ တရား ေတာ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚ လာတဲ့ ေလာကုတၲရာ စ်ာန္ေၾကာင့္ ရရွိ လာတဲ့ တန္ခိုးရွင္ရဲ႕ ေရွ႕ေမွာက္မွာ အစြမ္း ေပ်ာက္ကုန္ ေလ့ရွိ ပါတယ္။ အေမွာင္ဟာ အလင္းကို အျမဲ ေနရာဖယ္ ေပးရ သလို ပါပဲ။ သည္ေတာ့ ျမတ္စြာ ဘုရားရဲ႕ ဗကျဗဟၼာကို ေအာင္ေတာ္ မူျခင္းဟာ ေလာကုတၲရာစ်ာန္ တန္ခိုး ေတာ္ေၾကာင့္ ေအာင္ေတာ္ မူျခင္းလို႕ ေျပာႏိုင္ ပါတယ္။ သည္ေနရာမွာ ျမတ္စြာဘုရားေလာင္း ဖြားေတာ္ မူစဥ္က ျဗဟၼာ ေလးပါး လာေရာက္ကာ ဇာပ၀ါျဖင့္ ခံလာတယ္ ဆိုေပမယ့္ ထိုေလးပါးဟာ အနာဂါမ္ ျဖစ္ၿပီးသား နိဗၺာန္ ေရာက္ကာနီး ျဗဟၼာ မ်ားသာ ေနထိုင္တဲ့ သုဒၶ၀ါသ ျဗဟၼာ ဘံုက လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သာမန္ ျဗဟၼာ ဘံုက ျဗဟၼာမ်ား မဟုတ္ ၾကတဲ့ အတြက္ ဗကျဗဟၼာ နဲ႕အလွမ္း ေ၀းၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုရားကို တေန႕ ဦးသံုးႀကိမ္ ခ်ကာ ရွိခိုး ကန္ေတာ့ကာ ပူေဇာ္ ကိုးကြယ္ရင္း ေအာင္ျမင္ေရး အတြက္ ဆုေတာင္း ေနၾကမည့္ အစား ဆုေပးျခင္းမွ လြန္ေျမာက္ ေတာ္မူၿပီ ဟု အျပတ္ မိန္႕ၾကားကာ ဖခင္ရင္း ကိုပင္ ဆုမေပးေသာ ျမတ္စြာ ဘုရားဧ။္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ က်င့္သံုး ခဲ့ေသာ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္း အက်င့္တရား မ်ားကို က်င့္ၾကံ ပြားမ်ား ႀကိဳးစား အားထုတ္ ျခင္းျဖင့္ ဘ၀တြင္ ေအာင္ျမင္ေသာ သူမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ ၾကပါေစ။

သည္ေအာင္ျခင္း ရွစ္ပါး အေၾကာင္းကို ေရးသား ပူေဇာ္ ရတဲ့ ကုသိုလ္ ေစတနာေၾကာင့္ လည္း ေကာင္း၊ ျမတ္စြာဘုရားဧ။္ ေအာင္ႏိုင္ျခင္း အေၾကာင္း တရား တို႕ဧ။္ စစ္မွန္မႈ သစၥာ တိို႕ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာ ျပည္သူ ျပည္သား အေပါင္း တို႕သည္ ျမတ္စြာဘုရားဧ။္ ေအာင္ျမင္ျခင္း အေၾကာင္း တရား တို႕ကို လိုက္နာ က်င့္သံုး ႏိုင္ၾက သျဖင့္ လက္ရွိ ခံစား ေနရေသာ ဆင္းရဲ ဒုကၡ အျဖာျဖာ တို႕မွ လြတ္ေျမာက္ ၾကၿပီး စိတ္ဧ။္ ခ်မ္းသာျခင္း၊ ကိုယ္ဧ။္ က်န္းမာျခင္း တို႕ႏွင့္ ျပည့္စံု ၾကသည္ ျဖစ္၍ သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲ အေပါင္း တို႕မွ လြတ္ေျမာက္ ရာမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္ကို ဧကန္ ဆိုက္ေရာက္ ႏိုင္ၾက ပါေစ ကုန္သတည္း။ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရာ လမ္းကို ညႊန္ျပေသာ ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သာသနာေတာ္လည္း ေနလို လလို ထြန္းလင္း ေတာက္ပ ႏိုင္ပါ ေစသတည္း။

2 comments:

မင္းက်န္စစ္။ said...

ႏွစ္သစ္အတြက္ လက္ေဆာင္ေကာင္းေလး တစ္ခုပါပဲ အမေရ။ အမနဲ႕ အတူ ျမန္မာျပည္သားေတြ အတြက္ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ။ သာဓုလည္း ေခၚလိုက္ပါတယ္ေနာ္။ အမလို ေရးႏိုင္ေအာင္လဲ ၾကိဳးစားေနပါတယ္။ က်ေနာ္က ရင့္က်က္ဖို႔ အမ်ားၾကီးလိုေသးတယ္ဗ်ာ။

မဆုမြန္ said...

။ မဟာ ေမတၲာ၊ ကရုဏာရွင္ ျဖစ္ေတာ္ မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားဟာ သည္း ခံေတာ္ မူေသာ္လည္း မည္သည့္ အခါမွ ငံု႕ခံေတာ္ မမူတာကို မဟာ ဗုဒၶ၀င္မွာ အထင္အရွား ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သတၲ၀ါ တို႕ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးကို လိုလား ေတာ္မူတဲ့ အနႏၲ ေမတၲာရွင္ ျမတ္စြာဘုရား ရွင္သာ အျမဲ သည္းခံ ေတာ္မူ ေနခဲ့ရင္ ေအာင္ျခင္း ရွစ္ပါး ေပၚေပါက္ လာစရာ အေၾကာင္း ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။.............
သိပ္ေကာင္းလိုက္တဲ့ စာသားေတြပါပဲ မခြန္ျမလိူင္ေရ အေတြးအေခၚေတြကို တကယ္ေလးစားပါတယ္