Monday, October 8, 2007

ကၽြန္မ၊ သမိုင္းနဲ႕ ေထာ္ေလာ္ကန္႕လန္႕ ပညာေရး

သမိုင္းကို သင္တာ မအ ေအာင္လို႕လို႕ သမိုင္းပါရဂူ ေဒါက္တာ သန္းထြန္းက ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာ ကၽြန္မတို႕ ေတြ သမိုင္း ဆိုတာကို တတိယတန္း ေက်ာင္းသူ ဘ၀က စၿပီး သင္ၾကားခဲ့ၾကရပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕ ေတြ သမိုင္းကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သင္ၾကားခံခဲ့ၾကရရဲ႕လား။ ေက်ာင္းမ်ားမွာ သမိုင္းကိုဖတ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ား ကိုယ့္အျမင္ကို ေဆြးေႏြးတင္ျပ အေတြးဖလွယ္ခဲ့ၾကရရဲ႕လား။ စတုတၱတန္း ဆရာမက လြဲလို႕ တျခားဆရာမ်ား ထံက တခါမွ မရခဲ့ ဖူးပါဘူး။ ဆရာမ ေက်ာက္သင္ပုန္းမွာ ေရးေပးတဲ့ ေမး၊ ေျဖ သင္ခန္းစာမ်ားကိုလိုက္ကူးၿပီး သမိုင္းကို သမိုင္း ေၾကာင္းလို မေလ့လာခဲ့ရဘဲ ေၾကာက္စရာ က်က္စာတစ္ရပ္ အေနနဲ႕ အလြတ္က်က္ၿပီး ေျဖခဲ့ ၾကရတဲ့ ေက်ာင္းသား ေတြ ဒုနဲ႕ေဒးပါ။

ကၽြန္မရ႕ဲအဘြားကို အဘိုးက သမိုင္းပါေမာကၡလို႕ ေနာက္ၿပီးေခၚပါတယ္။ ကေလးပံုျပင္ စာအုပ္ထဲက ပံုျပင္ မ်ားကို ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာဘဲ သူသိတတ္သမွ် သမိုင္းေၾကာင္းမ်ားဟာ ကၽြန္မတို႕လို ေျမးမ်ားအတြက္ အိပ္ရာ၀င္ ပံုျပင္ မ်ား ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အဘြားဆိုေတာ့ ေက်ာင္းက ဆရာမလို ေၾကာက္စရာလဲ မလို၊ ကိုယ့္ ကိုလဲ စကားသြက္တဲ့ ေျမးဆိုၿပီး သိပ္ခ်စ္တဲ့ အဘြားက ေမးသမွ်ကို မၿငီးမျငဴ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေျဖေပးပါ တယ္။ ဒီလိုနဲ႕ ကၽြန္မဟာ သမိုင္းကို အိပ္ရာ၀င္ ပံုျပင္အျဖစ္ ေလ့လာႏိုင္ၿပီး အမွတ္ေကာင္း ရခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အထက္တန္းေရာက္ေတာ့ ျပႆနာ စပါေရာ.. ဆရာေပးတဲ့ ေမး၊ ေျဖေတြကို အလြတ္မက်က္ ဘဲ ျပန္ ေ၀ဖန္ ဆန္းစစ္ မိတဲ့အတြက္ တက္တဲ့ ျပႆနာပါ။ ဆရာနဲ႕ ကၽြန္မၾကားက ျပႆနာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ ဆရာနဲ႕ ကၽြန္မက တစ္ဘက္ ပညာေရးစနစ္က တစ္ဖက္ တက္ၾကတဲ့ ျပႆနာ ပါ။ န၀မတန္းမွာ အတန္းထဲက မိနစ္ ၂၀တြင္း အၾကိဳက္ဆံုး သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ေခါင္းစဥ္နဲ႕ စာစီစာကံုးၿပိဳင္ပြဲမွာ ကၽြန္မကို အားရခဲ့တဲ့ ျမန္မာစာ ဆရာ အတန္းမွဴးနဲ႕ ဒသမတန္းက ျမန္မာစာ ဆရာတို႕က ကၽြန္မကို အေတာ္ အားထားခဲ့ၾကရွာပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕ ေက်ာင္းက ျမန္မာတျပည္လံုး ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ စသျဖင့္ ဗိုလ္စြဲေနက်မို႕ သူတို႕က ကၽြန္မကို ျမန္မာစာ ေနရာမွာ ေတာ္ေတာ္ အားကိုးခဲ့ၾကတာပါ။

ျပႆနာ က မိဘုရားဖြားေစာ ေက်ာက္စာပါ။ မိဘုရားဖြားေစာ ေက်ာက္စာကို သင္ဖို႕မွာ ဖြားေစာကို အလွဴဒါန အတြက္ ေတာ္ေတာ္ အမႊမ္းတင္ ေပးရပါတယ္။ ကၽြန္မက ဆရာမ်ား ေပးတဲ့ ဒီလိုေမး၊ ဒီလိုေျဖ စနစ္ကို မလိုက္နာ ပါဘူး။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ကိုယ့္အေတြးနဲ႕ကိုယ္ ေျဖပါတယ္။ ကၽြန္မကို ဒီလို မေျဖဖို႕ ဆရာမ်ားက နားခ်ရွာပါတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာနက ထုတ္ေပးတဲ့ ဆရာလက္ကိုင္ သင္ရိုးကိုေတာင္ ဆရာမ်ားက ကၽြန္မကို ငွားရွာပါတယ္။ သင္ရိုးနဲ႕ အညီ ေျဖမွ အမွတ္ေကာင္းမွာမို႕ ကၽြန္မကို ျမန္မာစာ အမွတ္ အေကာင္း ဆံုးဆု ရေစခ်င္လို႕ပါ။ တႏိုင္ငံလံုးက ဆယ္တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ရင္ခုန္တဲ့ အေျခခံပညာ အထက္တန္း စာေမးပြဲမွာ ျမန္မာစာမွာ မိဘုရားဖြားေစာ ေက်ာက္စာမွ ရရွိေသာ ဖြားေစာရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားကို ေမးပါ တယ္။ ကၽြန္မကလဲ ေခါင္းမာစြာနဲ႕ ကၽြန္မ ယံုၾကည္ လက္ခံတဲ့ အတိုင္း ေျဖပါတယ္။ စာေမးပြဲခန္းက ထြက္လာတဲ့ ကၽြန္မကို ဆရာက သမီးေျဖႏိုင္လားတဲ့ ေမးရွာပါ တယ္။ ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ သမီး သိပ္ေျဖႏိုင္ ပါတယ္ ဆိုေတာ့ ဘယ္အပုဒ္ကိုေျဖလဲတဲ့။ ဖြားေစာေက်ာက္စာကို ဒီလို ေျဖလိုက္ တယ္ ဆိုေတာ့ ဆရာက သက္ျပင္းခ်ရင္း ေခါင္းယမ္းရွာပါတယ္။ ကၽြန္မ ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့အတိုင္းပဲ ျမန္မာစာကို ကၽြန္မ ဂုဏ္ထူး ထြက္ခဲ့ေပမယ့္ ဆရာေတြ ေမွ်ာ္မွန္းတဲ့ အျမင့္ဆံုး အမွတ္နဲ႕ လြဲခဲ့ပါတယ္။

ကၽြန္မ ဘယ္လိုေျဖခဲ့လဲ ဆိုေတာ့ လွဴခ်င္တန္းခ်င္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ပီပီ ဘာသာတရားကို သက္၀င္ယံုၾကည္ ၿပီး ေကာင္းတဲ့ တျခား အခ်က္ေတြ သူ႕စိတ္ထဲမွာ အမ်ားႀကီး ပါေပမယ့္ ဆိုးတဲ့ စိတ္ထားအေနနဲ႕

မိဘုရားဖြားေစာဟာ သူ႕ေက်ာက္စာတစ္မ်က္ႏွာမွာ ငါ ဆယ့္ရွစ္လံုး ပါေအာင္ ငါခ်င္းထပ္ ေက်ာက္စာ ေရးထိုး ခဲ့တဲ့အတြက္ ငါစြဲ ငါမာန္ ႀကီးေၾကာင္း
အလွဴကုိ ေက်ာက္ထက္ အကၡရာ တင္ရာမွာ ငါ့လင္မင္းႀကီး၊ ငါ့သားေျမးႀကီး၊ ငါ့ေျမးမင္းႀကီးလို႕ မင္းမ်ိဳး ျဖစ္ရ တာကို အမႊမ္းတင္ေနခဲ့ေပမယ့္ သူ႕ဖခင္ လယ္သမားႀကီးကို ေက်ာက္စာမွာ မေတြ႕ရတဲ့အတြက္ မိဘေက်းဇူးနဲ႕ ဘ၀ေဟာင္းကို ေမ့ၿပီး ေရႊနန္းစည္းစိမ္ ကိုသာ သာယာမက္ေမာသူလို႕ ေကာက္ခ်က္ ခ်ႏိုင္ေၾကာင္း

ေျမးေတာင္ ဘုရင္ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ သူ႕အသက္ဟာ ေတာ္ေတာ္ အိုေနၿပီလို႕ တြက္လို႕ရေပမယ့္ အလွဴအတန္း လုပ္ၿပီး သူ႕အတြက္ကိုသာ လူစည္းစိမ္၊ နတ္စည္းစိမ္ကိုသာ အဓိက ထားၿပီး ေတာင္းဆိုခဲ့တဲ့အတြက္ သိဃၤသူ႕သမီး ေက်ာက္စာ နဲ႕ အႏွစ္သာရ လြန္စြာ ျခားနားေနေၾကာင္း၊ မင္းစည္းစိမ္ကို ေတာ္ေတာ္ ယစ္မူး သာယာေနသည္မွာ ထင္ရွားေနေၾကာင္း
ေက်ာက္စာကို ဖတ္ၿပီး ဘယ္အလွဴက ဘာအတြက္လို႕ စီမံခန္႕ခြဲပံုကို ေတြ႕ရတဲ့အတြက္ အေသးစိတ္ စီမံ ခန္႕ခြဲ လိုစိတ္ ျပင္းပ်သည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္း၊ ပုဂံ နန္းတြင္းေရး မွာလဲ ေတာ္ေတာ္ စီမံခန္႕ခြဲ ခဲ့တယ္လို႕ ယူဆရေၾကာင္း၊ သူ႕လက္ထက္မွာပဲ တရုတ္ေျပးမင္း ရာဇ၀င္ တြင္ခဲ့ရတဲ့အတြက္ ပုဂံထီးနန္း က်ဆံုးခဲ့ရတဲ့ အတြက္ သူ႕စနက္နဲ႕ သူ႕ရဲ႕ စီမံခန္႕ခြဲမႈ စြမး္ရည္ကို သံသယ ရွိဖြယ္ ျဖစ္ေၾကာင္း

အဲလို ေျဖလိုက္မိပါတယ္ရွင္။ အဲလို အေျဖကို ဘာလို႕မ်ား မႏွစ္ၿမိဳ႕ႏိုင္ရတာပါလိမ့္။ ဘာလို႕မ်ား အမွတ္ မေပးႏိုင္ ရတာပါလိမ့္။ ဘာလို႕မ်ား အဲလို မေျဖေစခ်င္ရတာပါလိမ့္။ ကၽြန္မကေတာ့ ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္ကို အမွတ္နဲ႕ မလဲ ႏိုင္ပါ။ အမွတ္နည္း ခဲ့ရတဲ့ အတြက္လဲ ကိစၥမရွိပါ။ သုိ႕ေသာ္ ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ဘုရင္မ်ိဳး ဘာလုပ္လုပ္ ေကာင္းပါတယ္ လို႕ခ်ည္း ဘာေၾကာင့္ ခုထိ လက္ခံက်င့္သံုးကာ ပညာေရးတြင္ ျပဌာန္း ထားရပါသနည္း။ ဒါအျပင္ ရာဇ၀င္ ဆရာ အဆက္ဆက္တို႕ကလဲ လယ္သူမ ဘ၀ကေန မင္းသံုး ဆက္ မိဘုရားႀကီး ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဖြားေစာကို အမႊမ္းခ်ည့္ တင္ထားၾကပါတယ္။ သာမန္ အညၾတ အိမ္တြင္းေအာင္း ကၽြန္မ အေနနဲ႕ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ တစ္ေထာင္ ခန္႕က မိဘုရား ဖြားေစာကို မနာလိုစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူးေနာ္။

မင္းဆိုတာ သမုတိနတ္မို႕ စိတ္နဲ႕ေတာင္ မျပစ္မွားေကာင္းဘူး ဆိုတ့ဲ စကားကို ၾကားရေတာ့ ၿပံဳးမိပါတယ္။ ျမတ္စြာ ဘုရားက သူ႕ကိုေတာင္ သူ႕စကားကို မ်က္စိမွိတ္ မယံုဘဲ ေ၀ဖန္ဖို႕ ကာလာမသုတ္မွာ ေဟာၾကားခဲ့မွေတာ့ ေ၀ဖန္ ဆန္းစစ္တာကို ျပစ္မွားတာလို႕ ယူဆလို႕ မရေၾကာင္း ထင္းထင္းႀကီး ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ သံုးေလာက ထြတ္ထား ဘုရားရွင္က သူ႕ကိုေတာင္ ေ၀ဖန္ ဆန္းစစ္တာ လက္ခံရင္ မင္း ဆိုတာ သမုတိ နတ္မကလို႕ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ဘုရား ထက္ေတာ့ အမ်ားႀကီး နိမ့္တာ လူတိုင္း သိပါတယ္။ ေ၀ဖန္ ဆန္းစစ္ မခံႏိုင္တာ မခံရဲတာ ဘာလို႕ပါလိမ့္။
ျမတ္စြာဘုရားကို ကၽြန္မတို႕ ယံုၾကည္ ကိုးကြယ္ ေနသည္မွာ သူက ဘုရားျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ သူဘာလုပ္လုပ္ အေကာင္းထင္ၿပီး ကၽြန္မတို႕က ယံုၾကည္ ကိုးကြယ္ ေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဓမၼစၾကာ တရားဦးေလး ေဟာဖို႕အေရး တပည့္သာ၀ကမ်ားက သူ႕ဆီသြားၿပီး ဆည္းကပ္သည္ မဟုတ္၊ ဘုရားရွင္က တပည့္သာ၀က မ်ားထံ သြားၿပီး တရားေဟာ ရရွာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတာင္ ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးပါးက ဘုရားလို႕ လက္မခံပါဘူး။ ငါ့တရားကို နာၿပီးမွ ငါ့ကို ဆံုးျဖတ္ဟု ဆိုကာ တရားေဟာရင္း တရားအဆံုးမွာ ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးပါးလံုး ရဟႏၲာ ျဖစ္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားကို ဘုရားဟု လက္ခံ လိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ သူေဟာေသာ တရား၊ သူ႕လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႕က သူ႕ကို ဘုရားဟု သတ္မွတ္ ကိုးကြယ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သူက ဘုရားျဖစ္ေနလို႕ ကၽြန္မတို႕က သူ႕တရားကို လက္ခံတာ မဟုတ္ပါ။ ထို႕အတူ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္က လူမ်ားကလည္း ကၽြန္မတို႕နည္းတူ တရားကို နာၿပီးမွ ဘုရားဟု လက္ခံ ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ လူထုရဲ႕ ယံုၾကည္လက္ခံမႈကို အာဏာနဲ႕ ရယူခဲ့တာ မဟုတ္ဘဲ မဟာ ကရုဏာေတာ္နဲ႕သာ ရရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ငါေဟာလို႕ ဆိုၿပီးလဲ မ်က္စိမွိတ္ မယံုလိုက္ပါနဲ႕ဦးလို႕ေတာင္ အတိအလင္း မိန္႕ဆို ေဟာၾကားၿပီး သတၲ၀ါတို႕ရဲ႕ ပညာမ်က္စိ အလင္းဓာတ္ကို ဖြင့္ေပးခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ တန္ခိုးေတာ္ အနႏၲရွင္ ျဖစ္ လ်က္ လူအမ်ား ဘုရားရဲ႕ တရားကို ယံုဖို႕ တန္ခုိးနဲ႕ မလုပ္ခဲ့ဘဲ အပင္ပန္းခံၿပီး ၄၅ႏွစ္တိတိ တရားေဟာျပ ဆံုးမ ေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ ျမတ္စြာဘုရားက ကာလာမသုတ္တြင္ ဒီလုိ ေဟာၾကားခဲ့ရင္း သူတရားေတာ္ မ်ားနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး တေလာကလံုးကို စိန္ေခၚႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေကသမုတၲိ နိဂံုးသား ကာလာမမင္းတို့အား ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားျခင္း...
“ ကာလာမ မင္းတို႔ ၊ သင္တို႔မွာ ယံုမွားသံသယ ၿဖစ္သင့္ေပ၏ ။ သင္တို႔သည္္

(၁) ေၿပာသံ ၾကားကာမ်ွၿဖင့္ ဟုတ္ၿပီ ။ မွန္ၿပီ ဟု အတည္မယူကုန္လင့္ဦ း ။
(၂) အစဥ္ အဆက္ စကားမ်ားၿဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦ း ။
(၃) ဤသို႔ ၿဖစ္ဖူသတတ္ဟူေသာ စကားမ်ွၿဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦ း ။
(၄) ပိဋကတ္စာေပ နွင့္ ညီညြတ္ေပသည္ ဟူ၍လည္း မယူကုန္လင့္ဦ း ။
(၅) ၾကံဆေတြးေတာ၍ ယူၿခင္းမ်ွၿဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦ း ။
(၆) အၿခင္းအရာကို “ ၾကံစည္” ေသာ အားၿဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦ း ။
(၇) မွတ္ယူထုိက္ေသာ သေဘာမ်ွၿဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး ။
(၈) ငါတို႔ေလးစားေသာ ရဟန္း၏ စကားဟူ၍ လည္း မယူကုန္လင့္ဦး ။

ကာလာမ မင္းတို႔ ---

(၉) ဤတ႐ားတို႔ကား အကုသိုလ္တရား ။ အၿပစ္ရွိေသာ တရား ။ ပညာရွိတို႔ ကဲ႕ရဲ႕အပ္ေသာ တရားတည္း ။ထိုတရားတို႔ကို က်င့္သံုးပါက အစီးအပြားမရွိၿခင္ငွာ ၊ ဆင္းရဲၿခင္းငွာ ။ ၿဖစ္ကုန္၏ ဟု သင္တို႔သည္ “ မိမိတို႔ ကိုယ္တိုင္ ” သိေသာ အခါ၌ ယင္းတို႔ကို စြန္႔ပယ္ရာ၏ ။

(၁၀) ဤတ႐ားတို႔ကား ကုသိုလ္တရား ။အၿပစ္ မရွိေသာ တရား ။ ပညာရိွိတုိ႔ ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ တရားမ်ားၿဖစ္၍ ယင္းတို႔ကို က်င့္သံုးပါက အစီးအပြားရွိသည္ ခ်မ္းသာၿခင္းငွါ ၿဖစ္သည္ဟု “မိမိ ကိုယ္တုိင္ ” သိေသာ အခါ၌ မူ သင္တို႔သည္ ယင္းတို႔နွင့္ ၿပည့္စံု ေနကုန္ရာ၏ ။

( အဂုၤတၱရနိကာယ္ ။ တိက နိပါတ္ ။ မဟာ ဝဂ္ ေကသ မုတၲိသုတ္)
ဒါေၾကာင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားမ်ား အေနနဲ႕ မွတ္ေက်ာက္ တင္ခံႏိုင္ဖို႕ လုိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မတို႕ ႏိုင္ငံရ႕ဲ ပညာေရးက မွတ္ေက်ာက္ကို ပစ္ပယ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားကို ေကာင္းကြက္ခ်ည့္ ရွာခိုင္း၊ အမႊမ္းတင္ခိုင္းတာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားဖက္ကိုခ်ည့္ စဥ္းစားေပးခိုင္းၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ခံ လူတန္းစားရဲ႕ ခံစားခ်က္နဲ႕ ဘ၀ဒုကၡေတြကို လ်စ္လ်ဴရႈေနတာကို ၀မ္းနည္းစြာ ေတြ႕ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူေရာ အုပ္ခ်ဳပ္ခံပါ လူသားေတြ၊ အမိေျမရဲ႕ ႏိုင္ငံသားေတြခ်ည့္ပါပဲ။ ဒီလို ပညာေရးစနစ္ေၾကာင့္ ဒီလို အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ ျဖစ္လာတာလား ဒီလုိ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္က ဒီလုိ ပညာေရးစနစ္ကို သင္ၾကားေစတာလား စဥ္းစားစရာပါ။ သင္သာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ေနရာေရာက္ရင္ ဘယ္လို စဥ္းစားမလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္း ထက္ သင္သာ ဒီလို အုပ္ခ်ဳပ္ခံရရင္ ဘယ္လို စဥ္းစားမလဲ ဆိုတာေလးကိုလဲ တျပန္တလွည့္ ေတြးေပးၾကဖို႕ ေကာင္းပါတယ္။ လူမိ်ဳးတူခ်င္း၊ လူသားခ်င္း ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ေလးမ်ား ရွိၾကရင္ ဒီလို ၂ဦး၂ဖက္ လံုးအတြက္ မွ်တတဲ့ အေတြးေလးမ်ား ၀င္ၾကရင္ ေရးရက်ိဳး နပ္ပါၿပီ။ ကၽြန္မရဲ႕ ေဆာင္းပါးေလးကိုလဲ ကာလာမ သုတ္နဲ႕ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး ေ၀ဖန္ေပးၾကပါဦးေနာ္…


4 comments:

Anonymous said...

သမီးေတာ္ေလးရဲ ့ အေရးအသားကို ငါကုိယ္ေတာ္ျမတ္ ေရႊေဘာေတာ္က်ေတာ္မူတယ္ကြဲ ့။
ဒါေၾကာင့္ သမီးေတာ္ေလးကို ေတာင္စမုတ္က ေထာင္ထုပ္ကို ေပးသနားေစဗွား

Thet Oo said...

တရားအဆံုးမွာ ငါးပါးလံုး ရဟႏၱာမျဖစ္ပါ။ ရွင္ေကာ႑ည တပါးသာ ေသာတာပန္ျဖစ္ပါသည္။

ခြန္ျမလိႈင္ said...

၀ါဆိုလျပည့္ေန႕ကို ညႊန္းရင္ေတာ့ဟုတ္ပါတယ္ ကၽြန္မက တရားေတာ္ အစအဆံုးကို ရည္ရြယ္ၿပီး မဟာသမယ သုတ္ကို အၿပီးသတ္ေဟာအျပီးကို ဆိုလိုတာပါ။ အတိအက် မေရးလိုက္မိတာ ေဆာရီးပါ

Doughnut IO said...

That's it. THAT'S IT. U R ... Educated!!!