Monday, October 8, 2007

ကၽြန္မ၊ ပုဂံ ရာဇ၀င္နဲ႕ မီဒီယာ စိစစ္ေရး

ပုဂံ ရာဇ၀င္ တုတ္ထမ္းေျပာရတယ္ ဆိုတဲ့စကား က နာမည္ႀကီးပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မက ပုဂံ ရာဇ၀င္ အစစ္ကို သမိုင္း ပါရဂူမ်ားလို ေသခ်ာ မသိလို႕ ရာဇ၀င္ အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးျခင္းထက္ ပိုလက္ေတြ႕က်တဲ့ ရာဇ၀င္ကို ျပန္လည္ ပံုေဖာ္တဲ့ ေခတ္သစ္ မီဒီယာမ်ား ျဖစ္တဲ့ ျပည္သူလူထု ၾကားထဲ ခ်က္ခ်င္း ပ်ံ႕ႏွံ႕ စိမ့္၀င္ႏိုင္တဲ့ စာေပ၊ သီခ်င္းနဲ႕ ရုပ္ရွင္ ေလာက ရဲ႕ ဖန္တီး တင္ဆက္မႈကိုပဲ သံုးသပ္ ၾကည့္ခ်င္တာပါ။
က်န္ခဲ့တဲ့ ေလးႏွစ္အတြင္း မီဒီယာေတြဟာ ပုဂံ ရာဇ၀င္ ထဲက အေနာ္ရထာ၊ က်န္စစ္သား၊ ေစာလူးမင္းနဲ႕ မဏိ စႏၵာ မိဘုရားတို႕ အေၾကာင္းကို ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို အသားေပးၿပီး ရုပ္ရွင္၊ ဗြီဒီယို၊ သီခ်င္း၊ ကာရာအိုေက ေတြမွာ ရိုက္ကူး တင္ျပၾကတာ သိသိသာသာႀကီး ေတြ႕ရပါတယ္။ ရာဇ၀င္ အစစ္ထက္ ေစ်းကြက္၀င္ ရာဇ၀င္ တစ္ရပ္လို အထိ ျဖစ္ေအာင္ အႏုပညာကို ခုတံုးလုပ္ရင္း ျမန္မာ့သမိုင္းထဲက မင္း၊ မိဘုရားမ်ား မဟာ အရွက္ေတာ္ကြဲခန္းကို ထိထိမိမိ တင္ျပခဲ့ၾကပါတယ္။ စိစစ္ေရး ဆိုတာကလဲ ဒီအခ်က္ကို တမင္ပဲ လြႊတ္ေပးလား မသိဘဲ မသိတာလား မေျပာတတ္ပါဘူး။

ဇာတ္ႀကီး ဆယ္ဘြဲ႕ထဲက ပညာပါရမီျဖည့္က်င့္ရာ ဘ၀ျဖစ္တဲ့ မေဟာ္သဓာ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးကို ကၽြန္မတို႕ ျမန္မာ ျပည္မွာ ဆယ္တန္း ေအာင္သူတိုင္း သင္ၾကားခဲ့ၾကရပါတယ္။ မေဟာ္သဓာဟာ အမရာေဒ၀ီကို သူမရဲ႕ ဖခင္ ထံက အပ္ခ်ဳပ္သမား အျဖစ္ ဟန္ေဆာင္ ေတာင္းရမ္းၿပီးတဲ့ေနာက္ အမရာရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ တည္ၾကည္မႈကို စမ္းသပ္ခ်င္လို႕ ငါ့အိမ္ကို အရင္ျပန္ၿပီး စီစဥ္စရာ ရွိတာ စီစဥ္ၿပီးမွ လာေခၚမယ္ ၿမိဳ႕တံခါး ဇရပ္မွာ ေစာင့္ေန ဆိုၿပီး အမရာကို ထားခ့ဲပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႕ရဲ႕ လူယံုမ်ားကို အသျပာ ေငြတစ္ေထာင္ေပး သူေဌး ေယာင္ေဆာင္ေစၿပီး အမရာ ကို သြားေရာက္ ေတာင္းရမ္းေစပါတယ္။ ဒီအခါ အမရာရဲ႕ စကားတစ္ခြန္းက မွတ္သားထိုက္လွပါတယ္။

ကၽြန္မမွာ လက္ထပ္ဖို႕ ရည္မွန္းၿပီး ခင္ပြန္းရွိၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ တရား၀င္ ထိမ္းျမားမႈ မလုပ္ရေသးေပမယ့္ ကၽြန္မရဲ႕ ဖခင္ ထံက ေတာင္းရမ္းၿပီးလို႕ ကၽြန္မတို႕ သားအဖက လက္ခံၿပီး ကတည္းက ၂ဦး၂ဖက္ သေဘာတူၿပီး ကတည္း က ထိမ္းျမားမႈ အထေျမာက္ၿပီလုိ႕ ယူဆပါတယ္။ သင္သူေဌးမင္းတို႕ အျခား သင့္ေတာ္ရာ သတို႕သမီးကို ရွာေခ်ပါ။ ကၽြန္မက အပ္ခ်ဳပ္သမား ရဲ႕ ဇနီးမယားျဖစ္ေနပါၿပီ လို႕ သူဆင္းရဲမေလး အမရာက ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့ပါတယ္။

ဒီေတာ့မွ မေဟာ္သဓာက သူ႕အိမ္က အမတ္ႀကီး အေဆာင္အေယာင္မ်ားနဲ႕ တခမ္းတနားႀကီး ထြက္ၿပီး အမရာကို ၿမိဳ႕တံခါး ဇရပ္ဆီက သြားေရာက္ ေခၚေဆာင္ၿပီး ဘုရင္ကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္တဲ့ အမတ္ႀကီးရဲဲ႕ မဂၤလာပြဲအျဖစ္ တခမ္းတနား လက္ထပ္ယူ ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ မဂၤလာ အထေျမာက္မႈကို သိသာေလာက္ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္အိမ္တည္း အတူ တစ္သက္လံုးေနရင္း ေန႕စဥ္ ကိုယ္ျမင္ေတြ႕ ဆက္ဆံေနရမယ့္ ကိုယ့္ဘ၀ တစ္ခုလံုး အတူလက္တြဲ ေပါင္းေဖာ္ရမယ့္သူက ကိုယ့္အေပၚ ဒီေလာက္ သစၥာထားတာကို လက္ေတြ႕ ခံစားရသူ အဖို႕ အိမ္ေထာင္ေရး သုခ ဆိုတာ ဒါမ်ိဳးကိုမွ ေခၚတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ဒါေလာက္ဆို မြန္ဘုရင္က အေနာ္ရထာထံ သမီးေတာ္ကို ဆက္သေၾကာင္း သ၀ဏ္လႊာ ပို႕ၿပီးကတည္းက အေနာ္ ရထာ ဘုရင္က လက္ခံၿပီးကတည္းက မဏိစႏၵာ မင္းသမီးဟာ အေနာ္ရထာမင္းရ႕ဲ မိဖုရား အရာ ေျမာက္ ေနပါၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိသာေနပါတယ္။ ဒီလုိ မိဘုရားအရာ ေျမာက္ေနၿပီးသား မဏိစႏၵာဟာ စစ္သူႀကီး က်န္စစ္သား အ ေပၚ အမွန္တကယ္ေတာင္ တိမ္းညြတ္ ခဲ့ရဲ႕လား။ သူရဲေကာင္းမို႕ အားကိုး အထင္ႀကီးရေအာင္ကလဲ အေနာ္ရထာ ကိုယ္တိုင္က သူရဲေကာင္း ဘုရင္ တစ္ပါး ျဖစ္ေနၿပီးသားပါ။ က်န္စစ္သားနဲ႕ မဏိစႏၵာကို သမုတ္သူက က်န္စစ္ သားကို အျမဲတေစ မလိုမုန္းထား ျဖစ္ေနသူ ေစာလူးမင္းနဲ႕ သူ႕ရဲ႕ အေပါင္းပါမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ အေနာ္ရထာမင္း နာမက်န္းျဖစ္စဥ္နဲ႕ ေစာလူးမင္း နန္းတက္စဥ္မွာလဲ ထပ္မံ သမုတ္ ေစာ္ကားျခင္း ရွိခဲ့ပါေသးတယ္။ နန္းေတာ္ ဆို တာ အေစာင့္အၾကပ္ ထူထပ္ မ်ားျပားလြန္းတဲ့အျပင္ သာမန္ မိဘုရားငယ္ မဟုတ္ဘဲ ႏွစ္ႏိုင္ငံ သံတမန္ ဆက္ဆံ ေရး ေကာင္းဖို႕ တင္ဆက္ထား တဲ့ မိဘုရားႀကီး တစ္ပါးျဖစ္တဲ့ မဏိစႏၵာ မိဘုရားႀကီး အေနနဲ႕ ဒီလို ေနာက္မီးလင္း ဖို႕ဆိုတာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ တဲ့ ကိစၥပါ။ သမုတ္ခံရသူကလဲ လူတိုင္းသိေနတဲ့ က်န္စစ္သားျဖစ္ေနေတာ့ သူတို႕ ၂ေယာက္ တကယ္ ၿငိစြန္းႏိုင္ ခဲ့ဖို႕ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် တအား နညး္လြန္းေနပါတယ္။

မြန္ရာဇ၀င္ကို ျပန္ၾကည့္ရင္ မြန္ဘုရင့္ မိဖုရားမ်ား၊ သမီးေတာ္မ်ားဟာ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာထက္ တိုင္းျပည္ကို သိပ္အေလးေပးၾကတာ မြန္ဘုရင္မႀကီး ရွင္ေစာပု၊ သူ႕ရဲ႕ သမီးေတာ္ ဓမၼေစတီမင္းရဲ႕ မိဘုရားနဲ႕ ရာဇာဓိရာဇ္ရဲ႕ မိဘုရားမ်ား သက္ေသ အေထာက္အထား မ်ားစြာရွိပါတယ္။ သူတို႕ေတြထက္ ေခတ္ေစာတဲ့ မြန္မင္းသမီး မဏိစႏၵာ ဟာလဲ ခံစားခ်က္ထက္ အရွက္သိကၡာနဲ႕ တိုင္းျပည္အေရးကို သူတို႕ေတြလို ပိုအေလးထားမယ္ ဆိုတာ ယံုမွား ရွိစရာ မလိုပါဘူး။ သူသာ ေရွ႕ကေန ေပါက္ကရ လုပ္သြားခဲ့ရင္ ေနာင္မွာ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ရွင္ေစာပုနဲ႕ တကြ မြန္ မင္းသမီးေတြ ဒီလို အေနအထိုင္ ေသသပ္ေလးစားစရာ ေကာင္းေနပါ့မလားလို႕ ေတြးမိပါတယ္။

ေနာက္တခါ က်န္စစ္မင္းရဲ႕ ေမတၲာေရး ဇာတ္လမ္းပါ။ ျမန္မာမင္းေတြ မိဘုရား မ်ားရျခင္း အေၾကာင္းက လက္ ေအာက္ခံ နယ္ေျမေတြ ပုန္ကန္မႈ မျပဳႏိုင္တာ ေသခ်ာဖို႕အေရးေရာ၊ လက္ေအာက္ခံ နယ္စားမ်ားကလဲ သူတို႕ နယ္မ်ားကို ရွင္ဘုရင္ ဆုိသူက ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ အုပ္ခ်ဳပ္ပါေစေရးအတြက္ အစ္မ၊ ႏွမ၊ သမီးမ်ားကို မိဘုရား အျဖစ္ ဆက္သၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ လက္မခံလို႕ မေကာင္းဘူးေလ။ ဒီၾကားထဲ အေနာ္ရထာမင္း လက္ထက္ က်န္စစ္မင္းထြက္ေျပးေနရတဲ့ အခ်ိန္က ပုဂံျပည္မွာ အရည္းႀကီးမ်ားက ၾသဇာ လႊမ္းလြန္းလို႕ သမီးပ်ိဳမ်ားကို အရည္းႀကီးမ်ား ရန္က လြတ္ပါမည့္အေရး အရည္းႀကီးမ်ားထက္ အရည္အခ်င္း သာလြန္သူ က်န္စစ္မင္းကို သမီးပ်ိဳမ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ေစဖို႕ သမီးရွင္မ်ား ကိုယ္တိုင္ကေရာ၊ မိန္းကေလးမ်ားကပါ လိုလိုလားလား အပ္ႏွံၾကျခင္းေရာ မျဖစ္ႏိုင္ေပဘူးလား။ သိပၸံနည္းက် စဥ္းစားရင္ ဘယ္ဟာက ပိုျဖစ္ႏိုင္ေခ် ရွိပါသလဲ။

ဒါ့အျပင္ ညီသားေနာင္မယ္လို႕ ေခၚဆိုရင္း အေမရင္းကိုေတာင္ မေရွာင္ ေသာင္းက်န္းတဲ့ အစ္ကိုေတာ္ စုကၱေတး မင္းကို ျမင္းေရး လွံေရးနဲ႕ အႏိုင္တိုက္၊ အရည္းႀကီးမ်ားကို ႏွိမ္နင္းရင္း တဖက္က ႏိုင္ငံထူေထာင္ေရး လုပ္ေနရတဲ့ အေနာ္ရထာမင္း ထံမွာ အဖြဲ႕အစည္း အမ်ားႀကီး ခုိလံႈ ေနမွာ မလြဲပါ။ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ စုကၱေတး လုိလားသူ အဖြဲ႕နဲ႕ အရည္းႀကီး အဖြဲ႕အစည္းေတြကိုလဲ မ်က္ေျခမျပတ္ ေစာင့္ေနရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဖြဲ႕ေတြအားလံုးကို ႏိုင္ေအာင္ အာဏာ တစ္ရပ္တည္းနဲ႕ ထိန္းလို႕ မရႏိုင္ပါဘူး။ အေပးအယူ ရွိရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေနာ္ရထာဟာ ေနာင္ေတာ္ စုကၱေတး မင္းကို ျမင္းစီးရင္း တန္းလန္း လွံနဲ႕ ထုတ္ခ်င္းခတ္ေပါက္ေအာင္ ထုိးႏိုင္တယ္ ဆုိကတည္းက သူ႕လွံေရး ကို သိသာပါတယ္။ ႏွစ္ဖက္လုံုးက အျမန္ဆံုး လႈပ္ရွားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာင္ ထိေအာင္ ပစ္ခတ္ႏိုင္သူပါ။

က်န္စစ္သားကို မုန္းတဲ့အဖြဲ႕ကို ေလာေလာဆယ္ အေျခအေနအရ မလြန္ဆန္ႏိုင္လို႕ ရပ္ေနတဲ့ အေနာ္ရထာက ၾကိဳးတုပ္ခံရၿပီး ထိုင္ေနတဲ့ က်န္စစ္သားကို လွံနဲ႕ ထိုးရာမွာ လွံက ၾကိဳးကို ထိၿပီး လူကို မထိတာ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းလိုက္တဲ့ သက္ေသျပခ်က္နဲ႕ လက္ဆပါလဲ။ လွံနဲ႕ပစ္ၿပီး ဘာအမိန္႕မွ မေပးဘဲ ခ်က္ခ်င္း နန္းတြင္း အ ေဆာင္ ကို ၀င္သြားတာကေရာ ဘာသေဘာပါလဲ။ မိဘုရားကို လမ္းမွာ ျဖတ္ၿပီး ၾကာခိုသူလို႕ တကယ္ယုံမွေတာ့ ဘုရင္ကို မရိုေသ မေလးစားမႈ တစ္ရပ္နဲ႕တင္ အေသသတ္ဖို႕ အေၾကာင္းလံုေလာက္ေနပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ အေနာ္ ရထာ ဟာ က်န္စစ္သားကို ရာဇ ပရိယာယ္နဲ႕ သူ႕လက္စြဲေတာ္ အရိႏၵမာ လွံကို ေပးလို႕ ခဏတာ နန္းေတာ္ကို ေရွာင္ခြာ ထြက္ေျပး ေစခဲ့ပါတယ္လို႕ သိပၸံနည္းက် စဥ္းစား ေတြးေခၚယူလို႕ ရေနပါတယ္။

ခုမ်ားေတာ့ ျမန္မာ့ မီဒီယာမ်ားက လုပ္ခ်လိုက္ရာမွာ က်န္စစ္မင္း ဇာတ္ကားမွာ အေနာ္ရထာက မစိတ္မႊန္လို႕ သူရဲ႕ ယံုၾကည္အားကိုးရဆံုး စစ္သူႀကီး က်န္စစ္သားကို မစဥ္းစား မဆင္ျခင္ႏိုင္ဘဲ ေဒါသတႀကီး လွံနဲ႕ပစ္၊ က်န္စစ္မင္း ခမ်ာ ၾကာကူလီ၊ ျမာ ေပြသူကို ျဖစ္လို႕၊ မြန္ဘုရင္ရဲ႕ ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာ သမီးေတာ္ေလး မဏိစႏၵာမင္းသမီး ခမ်ာလဲ ဖခမည္းေတာ္ရဲ႕ သိကၡာ၊ တိုင္းျပည္နဲ႕ လူမ်ိဳးတို႕ရဲ႕ သိကၡာနဲ႕ မင္းသမီးတစ္ပါးရဲ႕ သိကၡာ တို႕ကိုေတာင္ ေစာင့္စည္း မႈမရွိ၊ သူဆင္းရဲမ အမရာ ေလာက္မွ သစၥာ မေစာင့္ႏုိင္ဘဲ တလမ္းလံုး ေမာင္းမေတြေလာက္ေတာင္ ဣေျႏၵ သိကၡာ မရွိတဲ့ သူအျဖစ္ ေဖာ္က်ဴးမႈ လုပ္လို လုပ္ရဲ႕။ သီခ်င္းမ်ားကလည္း အရိႏၵမာ သိပါေစ လုပ္လိုလုပ္နဲ႕ ပထမ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္ ႀကီးကို တည္ေထာင္သူ သာသနာျပဳမင္းမ်ားနဲ႕ ပါရမီ ျဖည့္ဖက္ မင္းသမီး၊ မိဘုရားမ်ား ခမ်ာလဲ ၾကာကူလီမ်ား၊ လင္ငယ္ေနလိုသူ ေဖာက္ျပန္သူမ်ား အျဖစ္ အထင္မွား ခံၾကရ ရွာပါေရာ။

ဒါကိုေတာင္ စိစစ္ေရး အဖြဲ႕ ဆိုသူမ်ားက ဆင္ဆာ မျဖတ္ မကန္႕ကြက္ တဲ့အျပင္ အကယ္ဒမီပါ ေပးလိုက္ ေသး ေတာ့ ကိုယ့္လက္ႏွီးစုတ္ ညစ္ပတ္ေနလို႕ သူမ်ား မ်က္ႏွာသုတ္ ပု၀ါကို အိုးမည္းနဲ႕ လိုက္သုတ္ သလိုေတာင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ႏိုင္ငံတကာ ရုပ္ရွင္ ပြဲေတာ္အတြက္ ဒီဇာတ္ကားကုိ အဂၤလိပ္စာတမ္း ထိုးၿပီး ျပသလိုက္ ေသးေတာ့ ႏိုင္ငံတကာမွာ ျမန္မာမ်ားရဲ႕ မဟာအရွက္ ေသာက္ေသာက္လဲေအာင္ ကဲြပါတယ္။ ဒီအတြက္ အက်ိဳး ရလာဒ္ကေတာ့ ဒီဇာတ္ကားနဲ႕ ဒီသီခ်င္းမ်ားကို အတုခိုး မွားသူမ်ား မယားငယ္ ေန၊ လင္ငယ္ ေနျခင္းမ်ား၊ အိမ္ ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈမ်ား၊ အရွက္သိကၡာနဲ႕ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ စည္းေစာင့္မႈမ်ား၊ အက်င့္ စာရိတၲ ျခကိုက္မႈမ်ား လက္တလံုး ျခား ပလီပလာ ေျပာဆို ျဖားေယာင္း ျမဴဆြယ္မႈမ်ား အထင္းသား ေပါမ်ားလာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူမ်ားအေနနဲ႕ သူမ်ားေျပာတဲ့ စိစစ္ေရးနဲ႕ မီဒီယာမ်ားက စီးပြားျဖစ္ နဲ႕ ၀ါဒျဖန္႕ ရိုက္ျပတာ မ်ားကို မ်က္စိမွိတ္ ပံုတူကူး အတုခိုးျခင္းထက္ မိမိတို႕ ဘာသာတရားက ပံုဥပမာေဆာင္ သင္ၾကားေပးတဲ့ အသိ ဉာဏ္ကို ကိုယ္တိုင္ အသံုးခ်ၿပီး အမွားအမွန္ကို သူမ်ားေျပာတိုင္း မယံု အတုမခိုးဘဲ ကာလာမ သုတ္ေတာ္ကို လက္ကိုင္ထားရင္း ကိုယ္တိုင္ စိစစ္ၾကပါလို႕ တိုက္တြန္း လိုက္ရ ပါတယ္ရွင္။

2 comments:

Anonymous said...

ေတာ္ေသးတာေပါ့ ။ ငေထြရူး (တစ္ေန ့တည္း ထန္းရည္ အလံုး ၁၀၀ ေသာက္ႏိုင္သူ) ေညာင္ဦးျဖီး ( ေညာင္နာနာျဖင့္ ျဖီးျဖန္းေနသူ) ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားေတြ မရိုက္ေသးတာ ။

စိုးထက္ - Soe Htet ! said...

သင့္ျမတ္တဲ့ အေတြး အေခၚပဲဗ် ... :)