အၿပံဳးလွလွ ၿပံဳးႏုိင္ေစဖို႔
၀ကၤဘာ ေလာကမွာ သစၥာဆိုတဲ့ မီး႐ွဴး တန္ေဆာင္ ဆိုတာသာ မ႐ွိရင္ လူသား အားလံုး ၀ကၤဘာ ထဲမွာ လမ္းေပ်ာက္ လို႔ အားလံုး ဒုကၡေရာက္ ရဖုိ႔သာ ႐ွိပါ ေတာ့တယ္။ ကတိ မတည္၊ သစၥာ မ႐ွိသူဟာ သူ႔ကို ဘယ္သူကမွ ယံုၾကည္မႈ မ႐ွိေတာ့လို႔ လူ႔ေလာက အလည္မွာ လူရာ မ၀င္ ေတာ့ဘဲ၊ မ႐ွိသံုး အသံုးခ်ခံ ပစၥည္း တစ္ခု အျဖစ္သာ
ကဲ ့ ့ ကြၽန္မတို႔ ဘယ္လို ရင္ဆုိင္ ၾကမလဲ၊ လက္ေၿမႇာက္ အ႐ႈံးေပး ျခင္းနဲ႔ တတ္အားသေ႐ြ႔ ရင္ဆိုင္ျခင္း၊ ဘယ္နည္းကို ေ႐ြးၾကမလဲ။ လူသားျဖစ္တဲ့ ကြၽန္မ တို႔ဟာ တတ္အားသေ႐ြ႔ ရင္ဆုိင္ ေျဖ႐ွင္း ၾကရမွာပါ။ တကယ္တမ္း ေတာ့ အဟိတ္ တိရစာၦန္ မ်ားေတာင္ အလြယ္တကူ လက္ေၿမႇာက္ အ႐ႈံးေပးျခင္း အမႈ မျပဳၾက ဘဲေလ။ လူသားမ်ား ကေတာ့ ေလာကဓံကို ရင္ဆုိင္ ၾကရပါမယ္။ ေျဖ႐ွင္း အႏုိင္ယူ ၾကရမယ္။ ေလာကဓံကို အ႐ႈံး မေပးဘဲ လဲက်ရင္ေတာင္ ျပန္ၿပီး ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ျပန္ရပ္တည္ ႏိုင္ျခင္း ဟာလည္း ေအာင္ျမင္မႈ တစ္ရပ္ပါ။ ေလာကဓံကို ရင္ဆုိင္႐ုံပဲလား၊ မျဖစ္သင့္တာ မျဖစ္ရေအာင္ ႀကဳိတင္ ကာကြယ္ ႏုိင္စြမ္းဟာ အေျမာ္အျမင္ ႀကီးသူတို႔ ထံမွာ ႐ွိကို ႐ွိပါတယ္။ ကာကြယ္၊ တြန္းလွန္၊ ႀကံ႔ႀက႔ံခံ ဆိုတဲ့ စကားသံုးလံုး ကို ေရလဲ လုပ္ၿပီး သံုးဖို႔ လုိအပ္ပါ လိမ့္မယ္။
ဘ၀ခရီးလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ေလာကဓံ မုန္တုိင္း ေတြကို ရင္ဆုိင္ ရင္းနဲ႔ စိတ္ပ်က္မႈ၊ အားငယ္မႈ၊ ညည္းညဴမႈ၊ ငိုေႀကြးမႈ၊ ရယ္ေမာမႈ မ်ဳိးစံု ႀကံဳေတြ႔ခံစားရပါလိမ့္မယ္။ ရယ္ႏုိင္ရင္ အေကာင္းဆံုးပါ။ ဒုကၡ၊ သုခအားလံုးကို ရယ္ပစ္ လုိက္ႏုိင္ရင္ ေကာင္းပါတယ္။ မရယ္ႏုိင္ ေပမယ့္ ျပံဳးႏုိင္ ခဲ့ရင္လည္း ေကာင္းတာ ပါပဲ။ ရယ္တာကို အိေႁႏၵလုပ္ေတာ့ အၿပံဳးနဲ႔ေလ။ ၾကည္ႏူးၿပံဳး၊ ပီတိၿပံဳး၊ ရယ္႐ႊင္ၿပံဳး၊ မခ်ိၿပံဳး၊ ေထ့ၿပံဳး၊ ေလွာင္ၿပံဳး၊ သေရာ္ၿပံဳး ဘယ္လုိပဲၿပံဳးၿပံဳး မရယ္ႏုိင္ေတာင္မွ မငို၊ မမဲ့၊ မညည္းညဴပဲ ၿပံဳးႏုိင္တာက ကြၽန္မတို႔ ရည္မွန္းခ်က္ပါ။ ျဖစ္ခ်င္တာ ျဖစ္ခြင့္မ႐ွိဘဲ သူျဖစ္ခ်င္ သလို ျဖစ္တတ္တဲ့ ေလာကႀကီး ရဲ႕ေလာကဓံ မုန္တုိင္းထဲမွာ ၿပံဳးႏုိင္ဖုိ႔ ကြၽန္မတို႔မွာ ဘယ္လို အရည္အခ်င္းေတြ အနည္းဆံုး ႐ွိဖို႔ လုိအပ္မလဲ။ အဂၤလိပ္ဘာသာ SMILESအၿပံဳးမ်ား ဆိုတာေလး တစ္ခုနဲ႔ အရင္ဆံုး ခ်ိန္ထိုး ႏႈိင္းယွဥ္ ၾကည့္ၾကရ ေအာင္ပါ။
Soul- စိတ္၀ိညာဥ္၊ စိတ္ရင္းခံ၊ စိတ္အရည္အေသြး၊ စိတ္ျဖင့္ ခံစား၍ က်ဳိးေၾကာင္း ဆင္ျခင္ နားလည္ ဖန္တီး ႏုိင္မႈႏွင့္ စိတ္ထား တတ္မႈ စြမ္းရည္
ေယာနိေသာ မနသိ ကာရ တဲ့၊ သင့္တင့္ေအာင္ စိတ္ထား တတ္ရပါမယ္။ အတၲ ပရ မွ်တတဲ့ စိတ္ထားကို ေမြးျမဴႏုိင္ ရပါမယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို စိတ္နဲ႔ပဲ ခ်မွတ္ရ တာပါ။ မွန္ကန္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ႏုိင္ဖို႔ စိတ္ဟာ ၾကည္လင္ ရမယ္။ အမွားအမွန္ကို ခြဲျခားႏုိင္ေလာက္တဲ့ အမွန္ကို ျမင္ႏုိင္တဲ့ အျမင္ တနည္း ေျပာရရင္ စိတ္အျမင္ ၾကည္လင္ဖို႔ လုိပါတယ္။ စိတ္အျမင္ ၾကည္လင္ ႏုိင္ဖို႔ စိတ္အျမင္ကို ေ၀၀ါး ပိတ္ဆို႔ ႏုိင္မယ့္ အရာ ေတြကို ဖယ္႐ွားႏုိင္ ရပါမယ္။ ျပင္းထန္ၿပီး တစ္ဘုိ႔တည္း ၾကည့္တတ္တဲ့၊ စားသာလွ်င္ ဘနဖူး သုိက္တူး၊ မစားရတဲ့ အမဲ သဲနဲ႔ပက္ စတဲ့ ဆိုး၀ါး ျပင္းထန္တဲ့ အကုသိုလ္ တရားေတြ စိတ္မွာ ကင္းစင္ရပါမယ္။ ဒါမွ လူ႔ေလာက ထဲမွာ အဆင့္႐ွိ႐ွိ လူရာ၀င္၀င္ ေနထိုင္ ႏုိင္ပါမယ္။ ၾကည္လင္ ၿငိမ္သက္ ေနတဲ့ ေရမွာ ဘယ္အရာ မဆို အရိပ္ထင္ ႏုိင္ပါတယ္။ ထုိ႔အတူပဲ ၾကည္လင္ ၿငိမ္သက္ ေနတဲ့ စိတ္ဟာ အရာ အားလံုးကို အမွန္အတုိင္း ျမင္ႏုိင္ ေတြးေခၚႏုိင္ ပါတယ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန တရားမ်ား၊ ျပင္းထန္ မွားယြင္းတဲ့ အယူအဆမ်ား၊ အဂတိ တရား ေလးပါးတို႔ ဖံုးလႊမ္းေနရင္ စိတ္အစဥ္မွာ မၾကည္လင္ ဆူပြက္ၿပီး အမွန္ကို ျမင္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အျဖစ္မွန္ကို ခံစားမိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဆိုရင္ အမွန္ အတုိင္း က်ဳိးေၾကာင္း ဆင္ျခင္ နားလည္ ႏုိင္မွာ မဟုတ္ သလို မွန္ကန္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မ်ားလည္း ခ်မွတ္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အစကတည္း က စိတ္ထား မမွန္ရင္ အစမေကာင္း အေႏွာင္း မေသခ်ာဘဲ ဇာတ္သိမ္းလည္း လွမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဆိုရင္ ဘယ္လိုမွ ၿပံဳးႏုိင္ ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
လူေတြဟာ ေ႐ြးခ်ယ္ခြင့္ မရတဲ့ ေမြးရာပါ ဗီဇေတြ ႐ွိၾက ပါတယ္။ ေလာဘႀကီးသူ၊ ေဒါသႀကီးသူ၊ တဇြတ္ထိုး လုပ္တတ္သူ စသည္ျဖင့္ ႐ွိၾက ေပမယ့္ အသိ၊ သတိတို႔နဲ႔ အတူ မလြန္ ကဲေအာင္ စိတ္နဲ႔ပဲ ထိန္းခ်ဳပ္ ႏုိင္ရပါမယ္။ ေတာထဲ လႊတ္ေပး ထားတဲ့ ျမင္းဟာ ႐ိုင္းသလို၊ အာ႐ုံ ငါးပါးထဲ အထိန္းအကြပ္ မ႐ွိ လႊတ္ေပး ထားတဲ့ စိတ္ဟာ ႐ိုင္းပါ လိမ့္မယ္။ ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ ခက္ပါ လိမ့္မယ္။ အသိ၊ အလိမၼာ၊ ဥာဏ္ပညာနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး အၿမဲ ထိန္းခ်ဳပ္ ထားတဲ့ (တနည္း ေျပာရရင္) ယဥ္ေက်း ေနတဲ့ စိတ္ဟာ ၾကည္လင္ ၿငိမ္သက္ ပါလိမ့္မယ္။ ဥပမာ ေပးရရင္ ျမင္း႐ိုင္းကို မလႈပ္ႏုိင္ ေအာင္ ႀကိဳးနဲ႔ ခ်ည္တုပ္ ထားတာမ်ဳိး မဟုတ္ပဲ လိမၼာ ယဥ္ေက်းၿပီး သခင္အတြက္ အသံုး၀င္ ေအာင္ ေလ့က်င့္ ထားတဲ့ ျမင္းတစ္ေကာင္ ျဖစ္လာေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ရ ပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုပဲ ကိုယ့္စိတ္ ရင္းခံနဲ႔ စိတ္ စြမ္းရည္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ ႁမႇင့္တင္ရ ပါလိမ့္မယ္။ လူသားတို႔ ၿပံဳးေပ်ာ္ ႏုိင္ဖို႔ မွန္ကန္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ဟာ သိပ္ကို အေရးႀကီး ပါတယ္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္ရပ္ဟာ ကမၻာ စစ္ႀကီးကို ျဖစ္ေစ ႏုိင္သလို ေဒါသ ပုန္ထ တုိက္ခုိက္ ေနၾကတဲ့ ရန္သူတပ္ ေတြကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ လမ္းစဥ္ ျပန္ခ်မွတ္ ႏုိင္ေလာက္ ေအာင္လဲ အစြမ္းႀကီး လွပါတယ္။ မွန္ကန္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ၿပီး ၿပံဳးေပ်ာ္ ၿငိမ္းခ်မ္း ႏုိင္ေစဖို႔ စိတ္အျမင္ ႀကည္လင္ ႏုိင္ေစဖို႔၊ မွန္ကန္တဲ့ စိတ္ထား တတ္မႈ စြမ္းရည္ ေလးေတြ ႀကိဳးစား ႁမႇင့္တင္ ၾကရ ပါမယ္။
အရာရာ သတိ႐ွိမွ အသိတရား ၀င္ပါမယ္။ သတိနဲ႔ ေနမႈ၊ ႏႈိင္းယွဥ္ ဆင္ျခင္ ဆံုးျဖတ္မႈ ေနာက္က အသိ လုိက္လာ ပါလိမ့္မယ္။ သတိနဲ႔ အသိဟာ ဘ၀မွာ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးတဲ့ အစိတ္အပိုင္း မကတဲ့ ဘ၀ရဲ႕ တစိတ္ တပိုင္းပါ။ ျမန္မာ စကားပံု ႐ွိတယ္။ မသိမသာတဲ့၊ စကားလံုး ေလးလံုးဟာ ႐ိုးစင္းပါတယ္။ ႐ုိင္းသေယာင္ ထင္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သိပ္ကို ထိမိ က်စ္လစ္တဲ့ စာသားပါ။ ဟုတ္ပါတယ္။ မသိရင္ မသာ ျဖစ္ပါမယ္တဲ့။ စစ္သည္ေတာ္ တုိ႔အဖို႔ သတိ မ႐ွိလို႔ မသိလို႔ သတ္ကြင္းထဲ ေရာက္သြားရင္ ေသမွာပါ။ ဆရာ၀န္ ေဆးပညာကို ပုိင္ႏုိင္ ကြၽမ္းက်င္ စြာ မသိရင္ ေသမွာက တစ္ခါဆို တစ္ေယာက္ပါ။ တာ၀န္ယူမႈကို ကယ္တင္ႏုိင္ ရင္ေတာင္ ကိုယ့္ကုိယ္ကို၊ ကိုယ့္ဘ၀ကို၊ ကိုယ့္တက္လမ္းကို ကိုယ့္၀န္းက်င္ကုိ ကယ္တင္ႏုိင္မွာေသခ်ာပါတယ္။ အရာရာကို သတိ ႐ွိတဲ့လူဟာ ေလာကဓံကို ႀကိဳျမင္ တတ္ပါတယ္။ အေျခေန အရပ္ရပ္ကို ႏိႈင္းယွဥ္ ဆင္ျခင္ ေ၀ဖန္ သံုးသပ္ ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာ အနာဂတ္ကို ႀကိဳတင္သိျမင္ လာတတ္ၾက ပါတယ္။
ဒါဆိုရင္ တတ္အား သေ႐ြ႔ ႀကိဳတင္ ကာကြယ္ ႏုိင္တဲ့အတြက္ တကယ္ ႀကံဳေတြ႔ ရၿပီ ဆုိရင္ အထိနာ သက္သာ တတ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ေလာကဓံကို ငိုမဲ့၊ ညည္းညဴရင္း ရင္ဆိုင္ရဖို႔ အခြင့္အလမ္း သိပ္ကို နည္းပါး သြားၿပီလို႔ ဆုိရပါ လိမ့္မယ္။ ေလာကဓံရဲ႕ ထုိးႏွက္မႈ ေၾကာင့္ ျပင္းထန္တဲ့ စိတ္ခံစားမႈကို ခံစားရတယ္ ဆိုတာ သိပ္မ႐ွိႏုိင္ ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘ၀ရဲ႕ ေလာကဓံကို သတိတစ္လံုး ႏုိင္ေအာင္ သံုးႏုိင္ပါမွ ျပံဳးႏုိင္ဖို႔ နီးစပ္ပါ လိမ့္မယ္။
လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ကေတာ့ အသိပညာ ပိုင္ႏုိင္ ကြၽမ္းက်င္ လိုက္နာ က်င့္သံုးသူကို လူ ေကာင္း၊ အတတ္ ပညာကို ႏွံ႔စပ္ကြၽမ္းက်င္ တီထြင္ ခ်ဲ႕ကား ႏုိင္သူကို လူေတာ္လို႔ ေယဘုယ် အားျဖင့္ ေျပာဆို သံုးႏႈန္း ေနၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ႏွစ္မ်ဳိးလံုး အခ်ဳိးညီစြာ၊ မွ်တစြာ ေပါင္းစပ္ ပါ၀င္ ေနမႈ သာလွ်င္လူသား ဆန္မႈကို ကိုယ္စားျပဳ ပါလိမ့္မယ္။ ဘ၀မွာ လူသား တစ္ေယာက္ အဆင္ေျပေျပ ရပ္တည္ႏုိင္ဖို႔၊ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ လုိက္ေလ်ာ ညီေထြ သင့္ျမတ္စြာ ေနထုိင္ တတ္ဖုိ႔ အသိ ပညာေရာ အတတ္ ပညာပါ အခ်ဳိးညီညီ ေပါင္းစပ္ ပါ၀င္ ေနရပါမယ္။
အရာရာကို သင့္တင့္ မွ်တစြာ စဥ္းစား ဆင္ျခင္ ဆံုးျဖတ္ က်င့္ၾကံ ႏုိင္မယ္ ဆိုရင္ အၿမဲ မမွန္ရင္ ေတာင္ ခြင့္မလႊတ္ ႏုိင္ေလာက္ ေအာင္ မွားသူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖုိ႔ အခြင့္အလမ္း သိပ္ကို နည္းပါး သြားပါ လိမ့္မယ္။ ဒီလိုသာ ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ သင့္သင့္ ၿပံဳးႏုိင္မယ္လို႔ ယူဆလို႔ ရပါလိမ့္မယ္။
သစၥာဆိုတဲ့ စကားဟာ ဗ်ည္းေလး (၂)လံုးသာ ႐ွိေပလို႔။ အင္မတန္ က်ယ္ျပန္႔ၿပီး၊ အဓိပၸါယ္ က်ယ္၀န္းမႈနဲ႔ ကန္႔သတ္မႈ ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ခက္ခက္ခဲခဲ ကန္႔သတ္ရ ပါလိမ့္မယ္။ ကမၻာမွာ Theory ေတြ မ်ားစြာ ႐ွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကန္႔သတ္ နယ္ပယ္ အတြင္း မွာသာ မွန္ကန္ ၾကၿပီး၊ အၿမဲတမ္း မွန္ကန္မႈ ႐ွိတဲ့ theory ကေတာ့ ႐ွားပါတယ္။
သစၥာဆိုတာ ဘယ္အခ်ိန္ အေျခေန မွာမဆို မွန္ကန္ ရမယ္တဲ့။ ဘာအေပၚကို မွန္ကန္ ရမလဲ။ လူ႔ေလာကမွာ ရပ္တည္ ေနထုိင္ ႐ွင္သန္ လႈပ္႐ွား ေနခ်ိန္မွာ ၿပံဳးပန္းဆင္ ႏုိင္ဖို႔ ဘယ္လို မွန္ကန္ ရမလဲ ဘာကို မွန္ကန္စြာ ယံုၾကည္ ရမလဲ၊ ဘယ္အေပၚမွာ သစၥာ ႐ွိရမလဲ။ လူကိုလား၊ မူကိုလား၊ ရပ္တည္မႈ အေပၚမွာလား၊ ခံယူခ်က္ အေပၚမွာလား၊ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လို သစၥာ႐ွိ ရမွာလဲ။
တခါတရံမွာ မွန္ကန္မႈဟာ ကိုယ္ရင္ဆုိင္ ေနရတဲ့ ေလာကနဲ႔ အံမ၀င္ ခြင္မက် ျဖစ္တတ္ ပါတယ္။ ခံစားမႈနဲ႔ လုပ္ရပ္အေပၚမွာ သစၥာဟာ တခါတရံ မညႇာမတာ ရက္စက္ တတ္ပါတယ္။ သစၥာ၊ ေမတၱာ ယွဥ္တြဲ လာရင္ ေပ်ာ့တာ၊ မာတာ ေ႐ြးသံုးပါ တဲ့။ တကယ္ မလြယ္ လွတဲ့ အေျခ အေနပါ။ ဘယ္လို ကိုင္တြယ္ ေျဖ႐ွင္း မလဲ။ နည္းလမ္း ရေအာင္ ႐ွာႀကံရ ပါမယ္။ သစၥာ ကိုေတာ့ ပ်က္ယြင္းလို႔ မျဖစ္ႏုိင္ ပါဘူး။ သစၥာဆိုတာ အမွန္တရား ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ကို သစၥာမ႐ွိရင္ ကိုယ္က အမွားပိုင္႐ွင္ ျဖစ္မွာ ေသခ်ာ လို႔ပါပဲ။ ေလာက ဆိုတာ တကယ့္ ၀ကၤဘာ၊ ကံဆိုတာ တကယ့္ မ်က္လွည့္ ဆရာတဲ့။
၀ကၤဘာ ေလာကမွာ သစၥာဆိုတဲ့ မီး႐ွဴး တန္ေဆာင္ ဆိုတာသာ မ႐ွိရင္ လူသား အားလံုး ၀ကၤဘာ ထဲမွာ လမ္းေပ်ာက္ လို႔ အားလံုး ဒုကၡေရာက္ ရဖုိ႔သာ ႐ွိပါ ေတာ့တယ္။ ကတိ မတည္၊ သစၥာ မ႐ွိသူဟာ သူ႔ကို ဘယ္သူကမွ ယံုၾကည္မႈ မ႐ွိေတာ့လို႔ လူ႔ေလာက အလည္မွာ လူရာ မ၀င္ ေတာ့ဘဲ၊ မ႐ွိသံုး အသံုးခ်ခံ ပစၥည္း တစ္ခု အျဖစ္သာ က်င္လည္ ရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါမယ္။ ဒါဆိုရင္ လူ႔ဘ၀ ေနရတာ မတန္မဟန္ ႏုိင္ေတာ့ ပါဘူး။ မွန္ကန္ ႏိုင္ဖို႔၊ မွန္ကန္စြာ ယံုၾကည္ ႏုိင္ဖို႔ ဘယ္ဟာ အမွား၊ ဘယ္ဟာ အမွန္ဆိုတာ ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္း ခြဲျခား ေ၀ဖန္ သံုးသပ္ ႏုိင္ရပါမယ္။
ဘယ္ဟာ အမွန္တရား ဘယ္ဟာ အမွား၊ လိမ္လည္မႈ ဆိုတာ ခြဲျခား သိႏုိင္ ရပါမယ္။ အမွားကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ လက္ခံ ရင္ဆုိင္ၿပီး ျပဳျပင္ ႏုိင္မယ္ ဆိုရင္ ေနာက္မက် ေသးရင္ နလန္ထူ ႏုိင္ေပမယ့္ အမွားကို ရင္မဆိုင္ ၀ံ့လုိ႔ ေ႐ွ႕အမွားကို ေနာက္အမွားနဲ႔ ဖံုးရင္း ကိုယ့္လိပ္ျပာ ကိုယ္မလံုတဲ့ ေ၀ဒနာကို ခံစားရင္း ဘယ္ေတာ့မွ မၿပံဳးႏိုင္ ေတာ့ဘဲ အသက္ေတာင္ ႐ႈလို႔ မ၀တဲ့ အေျခအေန ကို ေရာက္တတ္ ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သစၥာ တရားကို ႐ွာေဖြ ေတြ႔႐ွိ႔ အသံုးခ် တတ္မွ သာလွ်င္ ေလာကဓံကို ရင္ဆုိင္ရင္း အၿပံဳးလွလွၿပံဳးႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀မွာ အေရး အႀကီးဆံုးက ဘာလဲ။ ရည္မွန္းခ်က္ ဆိုတာ ဘာလဲ။ ကိုယ္တကယ္ ျဖစ္ခ်င္တာ ဘာလဲ။ ကိုယ္တကယ္ လုပ္ေနတာ ဘာလဲ။ ကိုယ့္ရဲ႕ ရပ္တည္မႈက ဘာလဲ။ ကိုယ္ဟာ ျဖစ္ခ်င္တာကို ျဖစ္ေအာင္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ ေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္း ေပၚမွာ ႐ွိရဲ႕လား။ ကုိယ္ဘာေတြ လုပ္ေနမိ ခဲ့သလဲ။ အခုလက္႐ွိ ကိုယ္ဘာေတြ လုပ္ေန မိသလဲ ဆိုတာေတြ အားလံုးကို အမွန္အတိုင္း သိဖို႔ လုိအပ္ ပါတယ္။ လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ ဘ၀ေရစီးေၾကာင္းမွာ အလုိက္သင့္ ေမ်ာပါၿပီး သာသလိုေန၊ ႀကံဳသလိုစား၊ ျဖစ္သလုိ လုပ္ေနၾက တာေတြ မ်ားေနသေ႐ြ႔ ပန္းတုိင္ကို ေသခ်ာ စြာ မသတ္မွတ္ ႏုိင္သေ႐ြ႔ ဘယ္ေတာ့မွ စစ္မွန္ အားရ ေက်နပ္တဲ့ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈကို ရမွာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပထမဆံုး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ဆန္းစစ္ ၾကည့္။ ငါဟာ ဘယ္လို လူလဲ၊ ဘာျဖစ္ခ်င္ တာလဲ၊ ငါ့ရဲ႕ အားသာ ခ်က္န႔ဲ အားနည္းခ်က္ ေတြဟာ ဘာလဲ ဆိုတာ ေသခ်ာ ဆန္းစစ္ ႀကည့္ဖို႔ လုိပါတယ္။
ၿပီးရင္ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ ဘ၀ လမ္းေၾကာင္းကို ခုိင္ခုိင္မာမာ ေရးဆြဲပါ။ စည္းကမ္းခ်က္ကို ခ်မွတ္ပါ။ ၿပီးရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ လုိခ်င္တဲ့ အနာဂတ္ ဘ၀ကို မွန္းေမွ်ာ္ ပံုေဖာ္ၿပီး စီမံကိန္း အတိုအ႐ွည္ တို႔ကို ေရးဆြဲပါ။ ၿပီးၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ အားကုန္ ထုတ္လို႔ ႀကိဳးစား ပါေတာ့။ ႀကိဳးစား ေနရင္းနဲ႔ကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေရာင္ျခည္ တို႔ေၾကာင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မ႐ွိတဲ့ ဘ၀ကို ေရစုန္ေမ်ာ ျဖတ္သန္း ေနရတာ ထက္ ပိုေပ်ာ္ေနမွာ ေသခ်ာ ပါတယ္။ ေပ်ာ္ေနတဲ့ သူဟာ ၿပံဳးဖုိ႔ ၀န္မေလး ေတာ့ပါဘူး။ အလုိလုိ ေနရင္း မ်က္လံုးမွာ အၿပံဳးရိပ္ သန္းေနပါ လိမ့္မယ္။
လက္ေ၀ွ႔သမားမ်ားရဲ႕ စကား တစ္ခြန္း ႐ွိပါတယ္။ ထိုးႏုိင္ တာသာ စြမ္းရည္ မဟုတ္၊ အထုိးခံ ႏုိင္တာ ဟာလဲ စြမ္းရည္ပါတဲ့။ ေလာကဓံကို ခံႏုိင္ရည္ ႐ွိရပါမယ္။ ဘယ္လို ခါးစည္းခံမလဲ။ ကိုယ့္ကို လူတစ္ေယာက္က ဓားေႁမႇာင္ ထက္ထက္ တစ္လက္ကို ဓား႐ိုးက ကိုင္လ်က္နဲ႔ ကမ္းေပးရင္ ဘယ္လုိ ယူမလဲ။ မယူမျဖစ္တဲ့ အေျခအေနမွာ ဓားသြားကို လွမ္းကိုင္ရင္း ယူမလား၊ ဓားျပားကို လွမ္းကိုင္ရင္း ယူမလား၊ ဓားေႁမႇာင္ ႐ိုးစြန္း ကို ေကြ႔ကိုင္ၿပီး ယူမလား၊ ကိုယ့္ဘာသာ ဆံုးျဖတ္ ရပါမယ္။ အခ်င္းတူတဲ့ တုတ္႐ွည္ တစ္ေခ်ာင္း ဆိုပါစို႔။ ကြန္ကရစ္ ေခ်ာင္း၊ သံေခ်ာင္း၊ သစ္သား ေခ်ာင္းနဲ႔ ႀကိမ္လံုး တစ္ေခ်ာင္း ႐ွိၾကတယ္။ ဘယ္ပစၡည္း အမာဆံုးလဲ။ ဒါေပမယ့္ ေကြးႀကည့္ လုိက္မယ္ ဆိုရင္ ဘယ္ပစၡည္းက အခုိင္ဆံုး လဲ။ လက္ျပန္ လႊတ္လုိက္ ခ်ိန္မွာ ဘယ္ပစၡည္းက မူလပံုစံ ျပန္ျဖစ္ ႏုိင္မလဲ။ ေလာကဓံ တရား တစ္ခုဟာ အၿမဲတမ္း ဒီပံုစံ အတုိင္း ကိုယ့္ေပၚ သက္ေရာက္ ေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေၿပာင္းလဲၿပီး သက္ေရာက္ ေနမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္စိတ္ကို တစ္ေနရာ အတြက္သာ ခံႏုိင္ရည္ ႐ွိေအာင္ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ ရမွာ မဟုတ္ဘဲ ေလာကဓံ တရား ႐ွစ္ပါးလံုး အတြက္ ခံႏုိင္ရည္ ႐ွိေအာင္ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ ရပါမယ္။ မတူညီေသာ ခံႏုိင္ရည္ အားမ်ားကို လုိက္ေလ်ာ ညီေထြ အသံုးျပဳ ႏုိင္ရ ပါမယ္။ လုိအပ္ သလို အသိ၊ သတိ တို႔နဲ႔ ေျပာင္းလဲ ကိုင္တြယ္ ေျဖ႐ွင္း ယူရ ပါမယ္။
ႀကံ႔ခုိင္ သန္စြမ္း မႈနဲ႔ ခံႏုိင္ရည္ အားကို လုိအပ္ သလုိ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ အသံုးခ် ႏုိင္ရ ပါမယ္။ ဒါမွ ေလာကဓံနဲ႔ ရင္ဆုိင္ တဲ့အခါ မက်ဳိးမပဲ့ မပ်က္စီးဘဲ မူလ ပံုစံ အတုိင္း ျပန္ရပ္တည္ ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မူလ ပံုစံ ဆုိတာ အေကာင္း ပကတိ နဂိုအတုိင္း ျပန္လည္ ရပ္တည္ ႏုိင္မႈကို ေျပာတာပါ။ ခံႏုိင္ရည္ အားကို ခ်င့္ခ်ိန္ အသံုးခ်ရင္း ေလာကဓံ ေလလႈိင္း တိုက္ခတ္ မႈကို အလုိက္သင့္ ခံရင္း စိတ္ဓါတ္ ေရးရာ မက်ိဳးမပဲ့ မၿပိဳလဲဘဲ ႀကံ႔ႀက႔ံခံ ရပ္တည္ ႏုိင္မွသာ ေလာကဓံ ကို အၿပံဳးမပ်က္ ခံႏုိင္ရည္ ႐ွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကဓံကို အၿပံဳးမပ်က္ ရင္ဆုိင္ ႏုိင္ဖို႔ ခံႏုိင္ ရည္အား ဟာလည္း မ႐ွိမျဖစ္ လိုအပ္လွပါတယ္။
ကြၽန္မတို႔ လူသားမ်ားဟာ ကိုယ့္ဗီဇ၊ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈကို မ်က္စိမွိတ္ ခံယူၿပီး ေလာကဓံကို ရင္ဆုိင္ ၾကမယ့္ အစား ကိုယ့္ဗီဇ ကိုယ့္ ပတ္၀န္းက်င္ကို အလုိက္သင့္ လက္ခံ၊ ထိန္းေက်ာင္း ျပဳျပင္ၿပီး ကိုယ့္ဘ၀ရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းရင္း အျပံဳးစစ္စစ္ မ်ားကို ပန္ဆင္ႏုိင္ ၾကပါေစ၊ ေလာကဓံ မုန္တုိင္း ထဲမွာ ၿပံဳးေပ်ာ္ ႏုိင္ၾက ပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳ လုိက္ပါတယ္။
ေၾကာ့သူဇာ အမည္ ကေလာင္ခြဲ ျဖင့္ သံလြင္အိပ္မက္ အီးဇင္း အမွတ္စဥ္ (၄)တြင္ ေရးသား ေဖာ္ျပဖူးေသာ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment