Tuesday, July 17, 2007

ကိုယ္ခ်င္း၊ သူခ်င္းစာ တရား လက္ကိုင္ထားမယ္

ေခါင္းစဥ္ကို ဖတ္ၿပီး သူမ်ားထက္ မထူးထူးေအာင္ ကြန္႕တယ္လို႕ အထင္ေတာ္ မေစာဖို႕ ေတာင္းပန္ခ်င္ ပါတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားထက္ ပိုၿပီး တဖက္လူကို စဥ္းစားေပးတဲ့ သူခ်င္းစာ တရားပါ။ မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ ေတြကို ျပဴးၾကည့္ၿပီး ခြဲျခားရလြန္းလို႕ ျပဴးလာတဲ့ မ်က္လံုးတစ္စံု၊ ခါးဖက္ၿပီး ထိုးတဲ့ ဓားေတြ စိုက္ေနတဲ့ ဒဏ္ရာဗလပြနဲ႕ ေနာက္ေက်ာ ၊ ပုခံုးဖက္ လာေပါင္းတာ လက္ခံရင္း သူမ်ား တံေတာင္ဆစ္ေကြးထဲ ေရာက္ခဲ့ဖူး တဲ့ လည္ပင္း တေခ်ာင္းတို႕နဲ႕ တန္ဆာဆင္ထားတဲ့ ခႏၶာတစ္ခုကို ကၽြန္မ မႏိုင္မနင္း ပိုင္ထားပါတယ္။ ကၽြန္မအတြက္ ေတာ့ ထုသားက်လို႕ မာၿပီးသား ငါးဖယ္မို႕ ေတာ္ရံုေလာကဓံက ကၽြန္မအတြက္ ရိုးေနပါ တယ္။ အပ်င္းေျပ သေဘာ ေလာက္ပဲ ရွိေနတာပါ။ သည္ေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားက သည္ေလာက္ေတာ့ ခံႏိုင္ရည္ ရွိသင့္တာေပါ့ ဆုိတာလို မ်ိဳးမ်ား ဆန္ေနမလား မေျပာတတ္ပါဘူး။
ကိုယ္ခ်င္းစာ တရားေၾကာင့္ ကၽြန္မေရာ၊ ကၽြန္မရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ေရာ ဒုက© ေကာင္းေကာင္း ေရာက္ဖူးပါတယ္။ ဆယ္တန္းမွာ သူက ရည္းစားထားပါတယ္။ မႏူးမနပ္ သူေဌးသမီးမို႕ လာခြာတဲ့ ပိုင္းလံုး ေလးပါ။ ကၽြန္မက ေတြ႕သမွ် လူနဲ႕ စံုေအာင္ ေပါင္းတတ္သူ ဆိုေတာ့ ကုန္စိမ္းဒိုင္ကေန အဲဒီပိုင္းလံုး အေၾကာင္းကို ၾကားထားၿပီးသားပါ။ သူက က်ဴးေက်ာ္ရပ္ကြက္ မွာေနပါတယ္။ က်ဴးေက်ာ္မွာ ေနသူမို႕ သူ႕ကို ႏွိမ္ခ်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ဴးေက်ာ္မွာလည္း ကၽြန္မရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕ ေနပါတယ္။ ၀ါရင့္ ပိုင္းလံုးမို႕ သူနဲ႕ၿငိၿပီးသား မိန္းကေလးေတြ မ်ားၿပီးသား ေပမယ့္ သူ႕စကားလံုး ေတြမွာ ေတာ္ရံု အသည္းမာ တဲ့ မိန္းကေလးေတြ ေပ်ာ္၀င္ သြားၾကတာ ခ်ည့္မ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႕ အရင္ ေကာင္မေလး ေတြထက္ ကၽြန္မရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းက အျပတ္အသတ္ ခ်မ္းသာသူ သို႕မဟုတ္ သူ႕ တသက္စာ အသံုးအ၀င္ဆံုး သူျဖစ္ တာမို႕ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းကို အပိုင္ကပ္ၿပီး အရင္ေကာင္မေလးေတြကို သူက ျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕ ျပန္မသိႏိုင္ ေလာက္ဘူးလို႕ သူယူဆတဲ႕ သူ႕ပတ္၀န္းက်င္မွာ သူ႕ေလလံုး ၾကြားမႈမ်ားဟာ ကၽြန္မရဲ႕ နားစည္ ကို ျဖတ္ရိုက္ လိုက္သလိုပါပဲ။ ပိုင္းလံုးကို သိပ္မုန္းသူပီပီ မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္လွစြာနဲ႕ သူငယ္ခ်င္းကို အဲဒီ ေကာင္ေလး အေၾကာင္း အားလံုး ေျပာျပၿပီး ရည္းစားကို အတင္းျဖတ္ခိုင္းပါတယ္။ အေၾကာင္းက သူ႕အဖိုး သိသြားရင္ သူ႕အဖိုးက အေလွ်ာ့ မေပးတမ္း အတင္းျဖတ္ၿပီး သူေက်ာင္းထြက္ ရမွာ မို႕ပါ။ ၿပီးေတာ့ သူ႕ တမိသားစုလံုးက အဖိုးအိမ္မွာ ေနၾကရေတာ့ တမိသားစုလံုး မ်က္ႏွာငယ္ရမွာ စိုးတာလဲ ပါပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး သူ႕ေကာင္ေလးရဲ႕ မ်က္ႏွာဖံုးက ကၽြန္မေၾကာင့္ ကြာသြားပါေရာ..

ကၽြန္မရဲ႕ ကိုယ္ခ်င္းစာ တရား က သူအလိမ္ခံရၿပီး တသက္လံုး ဒူးနဲ႕ မ်က္ရည္ သုတ္ရမွာ စိုးရိမ္တဲ့ အလိမ္မခံရေစခ်င္တဲ့ ကိုယ္ခ်င္းစာ တရားပါ။ သူလဲ ကၽြန္မရဲ႕ အဖန္ဖန္ နားခ်မႈေတြ ေၾကာင့္ေရာ၊ သူ႕အဖိုးသိရင္ ေကာင္ေလး ဒုကၡ ေရာက္ခ်င္ ေရာက္ႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ ေျခာက္လံုးရယ္နဲ႕ ေၾကာင့္ သူက သူ႕ေကာင္ေလးကို ျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ ေမာင္မင္းၾကီးသားရဲ႕ အစြယ္က အဲဒီမွာ ေပၚပါတယ္။ မိန္းကေလးက စျဖတ္တာ ခံရတာ ရာဇ၀င္မရွိဘူး ဆိုတာေရာ၊ နင့္ကိုငါက တကယ္ၾကိဳက္တယ္ မထင္နဲ႕ေတြေရာ ေတာ္ေတာ္ ေအာက္တန္းက်တဲ့ ဇာတ္ရုပ္ ေပၚလာပါတယ္။ သူတို႕ ဆိုးဆိုးရြားရြား ရန္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ လူယုတ္မာ အၾကံသမားက သူ႕ကို ျပန္ျဖားေယာင္း ျပန္ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းျပလို႕ ဖတ္ရတဲ့စာထဲမွာ သူ႕အသက္ေမြး ၀မး္ေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္က ပိုင္းလံုးပီပီ ႏုဖတ္တဲ့ ခ်စ္စကား ေျပာနည္းမွာ တဖက္ကမ္းခတ္တဲ့ စကားလံုးေတြပါပဲ။ စိတ္ဆိုး ရင္နာလြန္းလို႕ စိတ္မထိန္းႏိုင္ဘဲ ေျပာမိတဲ့ စကားေတြ အတြက္ ပါးစပ္ကို ၾကိဳက္သေလာက္ ျပန္ဒဏ္ခတ္ ပါမွ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခြင့္လႊတ္ႏိုင္မယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ေတြပါ။ လူေရွ႕မွာ အရွက္တကြဲ ဆဲဆိုၿပီးမွ လူကြယ္ရာမွာ လာျပန္ ေတာင္းပန္တာ အလုပ္မဟုတ္ လွပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အရွက္သိက©ာ ကိုေတာ့ တန္ဖိုးထားေသးတဲ့ သူငယ္ခ်င္းဟာ လူကို ျပန္လက္ မခံေတာ့ေပမယ့္ သူ႕စကားလံုး ေတြကိုေတာ့ လက္ခံမိဟန္ တူပါတယ္။ သူစိတ္မကုန္ေသးေပမယ့္ ပိုင္းလံုးေလးကို ျပန္လက္မခံ ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူ႕စိတ္ထဲက မႊန္ေနတဲ့ ခ်စ္စိတ္တခုနဲ႕ သိသိနဲ႕ အလိမ္ခံ ခ်င္ေနလို႕ မသိဟန္ ေဆာင္ေနတာကို ကၽြန္မရဲ႕ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားက သူ႕ကို အမွန္ကို ရင္ဆိုင္ခိုင္း လိုက္သလို ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီသူငယ္ခ်င္း ကၽြန္မကို အမုန္းႀကီး မုန္းခဲ့ပါ တယ္။ သူ႕ဘ၀ရဲ႕ အေပ်ာ္ေတြကို ကၽြန္မ တကယ္ ဖ်က္ဆီး မိခဲ့သလား။ အခ်စ္ဆိုတာကို ဘာမွန္းမသိ ေသးတဲ့ ကၽြန္မဟာ သူ႕ရဲ႕ ခံစားခ်က္ကို ဘယ္လိုဟာမ်ိဳးလဲ လို႕ေတာင္ မစဥ္းစားတတ္ဘဲ ငါကသူ႕ကို ခင္လို႕ ခ်စ္လို႕ သူဒုက©ေရာက္မွာ စိုးရိမ္လြန္းလို႕ ပိုင္းလံုးက ေခ်ာင္းရိုက္မွာေတာင္ မေၾကာက္ႏိုင္ဘဲ သူ႕အတြက္ စဥ္းစားေပးတာကို မုန္းရက္ေလျခင္းလို႕ ခံစားခဲ့ ရဖူးပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ ကိုယ္ခ်င္းစာ တရား ဟာ အမွားျဖစ္ခဲ့ရင္ေတာင္ ေစတနာ အမွားသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္တေခါက္ ၾကံဳရတာက လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ႏွစ္ေလာက္ကပါ။ ကၽြန္မရဲ႕ ေက်ာင္းကို ေရာက္လာတ့ဲ ညီမငယ္ တစ္ေယာက္ကို ေက်ာင္းတက္ရင္း ႀကံဳရတတ္တဲ့ ျပသနာေတြကို ၾကိဳေရွာင္ႏိုင္ေအာင္ သတိေပးမိပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားမွာ ေတာ္ရံု ျပသနာတက္ရင္ ကိုယ္တိုင္ေျဖရွင္းရပါတယ္။ ကိုယ့္ကို အားေပးမယ့္သူ၊ ကူညီေျဖရွင္း ေပမယ့္သူ ရွိဖို႕ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းတာမို႕ ျပသနာကို ၾကိဳေရွာင္ႏိုင္ေအာင္ ဆိုတဲ့ ေစတနာနဲ႕ပါ။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ကလဲ ေနရာအသစ္ကို သြားမယ္ဆိုရင္ အဲဒီေနရာအေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ အရင္ စံုစမ္းၿပီးမွ သြားေလ့ရွိေတာ့ သူ႕ကိုလည္း အဲလိုပဲ ကိုယ္ခ်င္းစာၿပီး သတိေပးမိတာပါ။ ဒါေပမယ့္ သူမရဲ႕ အေတြးက ကၽြန္မနဲ႕ ဆန္႕က်င္ဘက္ ျဖစ္ခ့ဲပါတယ္။ ျပသနာကို ေတြ႕မွသာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေျဖရွင္းလိုက္ ေတာ့မယ္။ မႏိုင္လဲ ခံလိုက္မယ္။ ဘယ္ေတာ့ ျပသနာ ေရာက္လာမယ္ဆိုတာ ၾကိဳသိေနလို႕ စိတ္ပင္ပန္းတာ မခံႏိုင္ဘူးတဲ့ေလ။ ေကာင္းေရာ.. ေစတနာေတြ ေ၀ဒနာ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ သူ႕မိဘအိမ္မွာ တဦးတည္းေသာ သမီးအျဖစ္ သူေနခဲ့စဥ္က ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ ခံႏိုင္ရည္ ရွိေလာက္တဲ့ ျပသနာေတြပဲ သူ႕ဆီကို လာမယ္လို႕ ထင္ထားလား ေတာ့မသိ.. လူတကိုယ္ အေတြးတမ်ိဳးမို႕ ကၽြန္မရဲ႕ ကိုယ္ခ်င္းစာ တရားေလး လ်စ္လ်ဴရႈ ခံရတာ ထက္မက ခံစားလိုက္ရပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကိုက ေတာ္ရံုနဲ႕ အားမငယ္တတ္တဲ့ ကၽြန္မဟာ သူမ်ား အားငယ္စိတ္ ၀င္မွာ ကိုလည္း နားမလည္တတ္ခဲ့တာ သိပ္မၾကာတဲ့ အခိ်န္တခုထိပါဘဲ။ အေၾကာမာတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ စိတ္ေၾကာင့္ သူမ်ားလည္း ဒီေလာက္ေတာ့ ခံႏိုင္ရည္ ရွိမွာပဲလို႕ ထင္တတ္တာ၊ ကိုယ့္ကို သူမ်ား သနားတာ မခံခ်င္တဲ့ စိတ္အခံ ေၾကာင့္ သူမ်ား ကိုလည္း ေတာ္ရံုနဲ႕ မသနားတတ္တာ၊ ဖာသိဖာသာ ေနတတ္တဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ လိႈက္လွဲမႈဟာ သူမ်ားအတြက္ မလံုေလာက္တာ၊ ဒါေတြအားလံုးဟာ ကၽြန္မရဲ႕ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားနဲ႕ သူတပါး အံမ၀င္တဲ့ အခ်က္ေတြ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ သူမ်ား ေမးလာရင္ ဒဲ့စဥ္းစားၿပီး အမွန္အတိုင္း၊ စိတ္ထဲ မွာ သည္ေမးခြန္းအတြက္ အေျဖထြက္တဲ့ အတိုင္း ဒဲ့ေျဖတတ္တဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ အေျဖေတြက သူတပါးကို ထိခိုက္ေစ သလား၊ သူတပါးက မေျဖႏိုင္ တဲ့အခါ အားငယ္မလား ဆုိတာေတြကို မေတြးခဲ့မိ ဖူးေလာက္ ေအာင္ ကၽြန္မ ႏံုျခာခဲ့ပါတယ္။ Forrest Gump ဇာတ္ကားေလးကို ၾကည့္မိေတာ့မွ Jenny ကသူ႕အိမ္ကို ခဲနဲ႕ေပါက္ရင္း ငိုေတာ့ Forrest က ခဲကုန္လို႕ ငိုတာ ထင္တယ္လို႕ ေတြးခ်ိန္မွာ ငါနဲ႕ အေတြး သိပ္မကြာ ပါလားလို႕ ေတြးမိပါတယ္။
တေန႕က မြန္းသက္ပန္နဲ႕ ဂ်ီေတာ့မွာ ခ်တ္ရင္း ကၽြန္မရဲ႕ ဘေလာ့က စာလံုးေလးေတြ ေသးေနသလိုမို႕ ၾကီးရင္ေကာင္းမယ္လို႕ သူက အၾကံေပးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ခ်င္းစာပါ လို႕ သူကေျပာပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္စာရိုက္တုန္းကေတာ့ မ်က္စိက မႈန္မႈန္မို႕ ေဖာင့္ကို ၁၆ထိၾကီးၿပီးမွ စာရိုက္ၿပီး၊ သိမ္းေတာ့မွ ေဖာင့္ကို ျပန္ခိ်န္ၿပီး သိမ္းေလ့ရွိပါတယ္။ ကၽြန္မကလည္း ဘတ္စ္ကားေပၚက ကားနံပါတ္ကို ကားက ကိုယ့္ေရွ႕ တည့္တည့္ ေရာက္မွ ျမင္ေအာင္ ဖတ္ႏိုင္သူ ဆိုေတာ့ ငါမ်က္စိမြဲတိုင္း သူမ်ား မြဲတာမွ မဟုတ္တာ ဆိုၿပီး ေဖာင့္ကို normal နဲ႕ သိမ္းလိုက္မိတယ္ ထင္ပါတယ္။ မျမင္မကန္းနဲ႕ ဘေလာ့ ေရးခ်င္တာလဲ ကၽြန္မရဲ႕ အားနည္းခ်က္ ေတြထဲက တစ္ခု ထင္ပါရဲ႕။ ေျပာင္တတ္ ေနာက္တတ္ လြန္းတဲ့ အစ္ကိုေတြနဲ႕ ႀကီးျပင္း လာတဲ့ သူပီပီ ထားပါေတာ့လို႕ ေျပာတဲ့စကားကို ဘယ္နားထားရမလဲ လို႕ ျပန္ေနာက္ပါတယ္။ ဘေလာ့ ေပၚက ဘယ္ဟာကို ေျပာတာလဲလို႕ ျပန္ေမးမွ ကၽြန္မ ေနာက္တာကို သူနားမလည္မွန္း သိလိုက္ရပါတယ္။ မြန္းသက္ပန္ရဲ႕ စကားေလး တစ္ခြန္းက ကၽြန္မကို အျမင္ဖြင့္ေပးလိုက္သလိုပါပဲ.. ဟုတ္ပါရဲ႕.. ကၽြန္မရဲ႕ ေရခဲရိုက္ စရိုက္နဲ႕ေတာ့ ကိုယ္ခ်င္းစာလို႕ မျဖစ္ေပဘူး။ သူခ်င္းစာမွ ျဖစ္ေတာ့မယ္ လို႕ေလ။ မဟုတ္ရင္ မလိုလား အပ္တဲ့ နားလည္မႈ အလြဲေတြေၾကာင့္ ကၽြန္မရဲ႕ အခ်စ္ဆံုး ငယ္သူငယ္ခ်င္း က ကၽြန္မကို တသက္စာ အမုန္းႀကီး မုန္းသြားရ သလိုမ်ိဳး ထပ္အျဖစ္ မခံႏိုင္ ေတာ့လို႕ပါ။ ကဲ.. သူငယ္ခ်င္း တို႕ေရ.. ကၽြန္မ သူခ်င္းစာ ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေတာ့ မယ္ေနာ္.. ေနာက္မက်ေသးဘူး ထင္ပါရဲ႕ .. တကယ္လို႕ အခ်ိဳးမေျပ တာေလးေတြ ရွိရင္လဲ Forrest Gump လို အူေၾကာင္ေၾကာင္လို႕ သေဘာထား ၿပီးသာ ခြင့္လႊတ္လိုက္ၾကေပေတာ့… ေနာ္..

No comments: