သုဥ္းသံုးပါးနဲ႕ ယၾတာ သံုးမ်ိဳး
သည္ဘေလာ့လာ ေဆြသဟာမ်ား ဟိုက္ခနဲ မျဖစ္ေစခ်င္ပါ။ ဘ၀မွာ အဲလိုပဲ မထင္တာေတြ ၾကံဳရသလို ကိုယ္တိုင္ မွာလဲ ျဖစ္ပ်က္တတ္ပါတယ္။ ဥပမာ ကၽြန္မ ေဗဒင္သင္ ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းလိုေပါ့။ ေဗဒင္ဆရာ က ျဖဴမယ္ေဟာရင္ ေရကို မခ်ိဳးဘူး ဆိုတာလို အရြ႕ဲတိုက္ တတ္တဲ့ သည္ေလာက္ကို ေဗဒင္မယံုတဲ့ ကၽြန္မ။ အဘ ဘုန္းေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေကာင္းမႈနဲ႕ မတတ္မေန ဇြတ္သင္ေပးလို႕ အမ်ိဳးမ်ားက ၀ိုင္း၀န္းတိုက္တြန္းလို႕ သင္ျဖစ္ သြားပါတယ္။ ဘဘုန္းနားမွာ ေဗဒင္သင္ ေပးႏိုးနဲ႕ ခ်ဥ္းကပ္ေနတဲ့ လူေတြ၊ ကိုရင္ႀကီးေတြ၊ ဘုန္းႀကီး ေတြ အမ်ားႀကီးမွ အမ်ားႀကီးပါ။ ဘုန္းဘုန္းက ဒီေလာက္ သင္ေပးခ်င္ ေနရင္ သူတို႕ကို သင္ေပး လိုက္ ေရာေပါ့ ဆုိေတာ့ ဇာတာ မၾကိဳက္လို႕တဲ့။ သူမ်ားကို လံုး၀ကို အားနာ ပါးနာ သနားစြာနဲ႕ေတာင္ သင္မေပးပါဘူး။ ကၽြန္မကိုေတာ့ သူ႕ဆီသြားၿပီး ေ၀ယ်ာ၀စၥ သန္႕ရွင္းေရး သြားလုပ္ ေပးရတိုင္း သင္ခိုင္း ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သင္ျဖစ္ သြားတာ မိဘမ်ားရဲ႕ ညည္းဘႀကီးက အသက္ ႀကီးေနၿပီ သူစိတ္ ခ်မ္းသာ ပါေစ ဆိုတဲ့ စကားေၾကာင့္ပါ။ ခုေတာ့ ဘဘုရားကို ေက်းဇူးေတြ အထပ္ထပ္ တင္ၿပီး ကန္ေတာ့ပန္း ဆင္ေနရ ပါတယ္။
ကဗ်ာကို ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ ၀ါသနာပါသလို ေလွ်ာက္စပ္တတ္တဲ့ ကၽြန္မက ဆီးဘန္းနီဆရာေတာ္ရဲ႕ သုဥ္း သံုး၀ကဗ်ာကို ၾကိဳက္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္မိေတာ့ ဘဘုန္းက အဲဒါ ကဗ်ာမဟုတ္ ေဗဒင္တြက္နည္းလို႕ ေျပာပါ တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေအာက္ပါအတိုင္း တြက္နည္းကို သင္ေပးပါတယ္။
၁. ေရာက္ေနတဲ့ ေကာဇာသကရာဇ္ကို တည္၊ (--)နဲ႕စား၊ ရတဲ့အၾကြင္းကို မွတ္ထားပါတဲ့။
၂.ထီးဆိုတဲ့အတိုင္း တိုင္းျပည္ရဲ႕ ထီးသဖြယ္ ျဖစ္ေနတဲ့ သူရဲ႕ အႏြတၲအမည္၊ လူေခၚ အမ်ားဆံုး အမည္ကို ေရွ႕ဆံုး စာလံုးနဲ႕ ေနာက္ဆံုးစာလံုးတို႕ရဲ႕ ဂဏာန္းသခၤ်ာကို ေပါင္းယူပါတဲ့။ ဥပမာ သီေပါမင္းဆိုရင္ မင္းကိုေဖ်ာက္ၿပီး သီ=၆၊ ေပါ=၅ မို႕ ရလာဒ္က ၁၁ျဖစ္ပါတယ္
၃. နန္း ဆိုတဲ့အတိုင္း နန္းတည္ရာအရပ္အမည္ သို႕မဟုတ္ နန္းအမည္ ကို (လူေခၚ အမ်ားဆံုး အမည္ကို ) ဥပမာ ျမနန္းစံေက်ာ္ ဆိုတဲ့ မႏၲေလး နန္းေတာ္ရဲ႕ အမည္ဆိုရင္ ျမ=၅ နဲ႕ ေက်ာ္=၂ မို႕ ရလာဒ္က ၇ျဖစ္ ပါတယ္
၄. ၿမိဳ႕ ဆိုတဲ့အတိုင္း သည္ကဗ်ာ ေရးစပ္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္မွာ ၿမိဳ႕ေတာ္ မႏၲေလး ျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီေခတ္က လူေတြ က ရတနာပံု လို႕သာ ေခၚတာမို႕ ေရွ႕ဆံုးစာလံုးနဲ႕ ေနာက္ဆံုးစာလံုးတို႕ရဲ႕ ဂဏာန္းသခၤ်ာကို ေပါင္းယူတဲ့အခါ ရ= ၈န႕ဲ ပံု=၅ မို႕ ေပါင္းလဒ္ ၁၂ ရပါတယ္။
သီေပါမင္း ပါေတာ္မူခ်ိန္ကို နမူနာထား တြက္ၾကည့္ပါမယ္။ နံပါတ္ ၁က အၾကြင္းကို နံပါတ္ ၂က ရလာဒ္နဲ႕ ေပါင္း ၿပီး (--) နဲ႕ေျမွာက္လို႕ (--) နဲ႕စားရင္ အၾကြင္း သုည ရပါတယ္။ ထီးသုဥ္းတယ္လို႕ ေခၚပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ က်န္တဲ့ နန္းအတြက္ ရတ့ဲ ဂဏာန္းကို အထက္ပါ ပံုေသနည္းအတိုင္း ထည့္တြက္ရင္ သုည ထပ္ၾကြင္းပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ နန္းသုဥ္းပါတယ္။ ၿမိဳ႕လည္း အဲလိုပဲ သုဥ္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပညာရွင္မ်ား ဟာ ျမန္မာတို႕ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ က်ေရာက္မွာ ေသခ်ာေနလို႕ တိမ္းေရွာင္ဖို႕ အခ်ိန္ရခဲ့ ၾကပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ဟသၤာပံု နကၡတ္ဟာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အဂၤလိပ္ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ သေဘာၤပံုၾကယ္စု နကၡတ္ရဲ႕ ေအာက္မွာ ေရာက္ေနတဲ့အတြက္ အနင္းခံထားရတယ္လို႕ ပညာရပ္မွာ ျပဆုိထားတဲ့အတြက္ အဂၤလိပ္ အသိမ္းခံ ရမွာက ေသခ်ာေနပါတယ္။ ပုဂံမင္းလက္ထက္ ကတည္းကစၿပီး တိုင္းျပည္ မၿငိမ္မသက္ ျဖစ္ေနတဲ့ အခါမို႕ အေျခအေန ေပၚလိုက္ၿပီး အကုသိုလ္ စိတ္ေတြ မ်ားေနခဲ့တာမို႕ ျမန္မာ တမိ်ဳးသား လံုးရဲ႕ ကံကလည္း ညံ့ေနတဲ့ အခ်ိန္မို႕ တတိုင္းျပည္ လံုး ကံတက္ေအာင္ မင္းတုန္းမင္း တရားႀကီးက ပဥၥမ သဂၤါ ယနာ တင္ျခင္းျဖင့္ တတိုင္းျပည္ လံုးအတြက္ ဓမၼ ယၾတာ ေခ်ရင္း ကုသိုလ္ျပဳခဲ့ ပါတယ္။ မင္းတုန္းမင္း ႀကီးရဲ႕ မိဘုရား ေခါင္ႀကီး စၾကာေဒ၀ီဟာ ေဗဒင္ ေခၚ ေ၀ဒက်မ္း ေလးပံု (ပိဋကတ္ သံုးပံုနဲ႕ မွားေလ့ ရွိပါတယ္) ကို တဖက္ကမ္း ခတ္ေအာင္ တတ္ေျမာက္သူ အာဇာနည္ အမ်ိဳးသမီးႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ခမည္းေတာ္ သာယာ ၀တီမင္းနဲ႕ အစ္ကိုေတာ္ ပုဂံမင္းတို႕ရဲ႕ သတ္မိန္႕ကို ပယ္ႏိုင္ခြင့္ ဇီ၀ိတ ဒါန ဆု ရသူ တျဖစ္လဲ မိဘုရားႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ တပည့္ ကေတာ့ ေယာအတြင္း၀န္ ဦးဖိုးလိႈင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ မင္းတုန္းမင္းႀကီး လက္ထက္မွာ အဂၤလိပ္ေတြ က်ဴးေက်ာ္ဖို႕ လမ္းစရွာရာမွာ ရွာတိုင္း လဲ မင္း၊ မိဘုရားႀကီးနဲ႕ ဦးဖိုးလိႈင္တို႕ရဲ႕ အၾကံအစည္ ေတြေၾကာင့္ သီသီေလး လြတ္ခဲ့ပါတယ္။ ငေမာက္ ပတၲျမား ျပသနာရွင္းခန္းက နာမည္ေက်ာ္ခဲ့ပါတယ္။ ဗုဒၶနဲ႕ ဓမၼယၾတာတုိ႕ေၾကာင့္ ျမင္ကြန္း ျမင္းခံုတိုင္အေရးေတာ္ပံု မွာ မင္းတုန္းမင္းနဲ႕ စၾကာေဒ၀ီ မိဘုရား ေခါင္ၾကီးတို႕ လုပ္ၾကံမခံရဘဲ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကၿပီး အထက္လမ္း အစီအရင္မ်ားကို လုိက္စားသူ ညီေတာ္ ကေနာင္မင္းကေတာ့ ေခါင္းျပတ္ရံုသာမက ငါ့ဦးေလး ဒုတ္ၿပီးဓားၿပီး ဆုိလို႕ အဟုတ္မွတ္တယ္ ငွက္ေပ်ာတံုး ခုတ္ရ သေလာက္ မခက္ လို႕ အေျပာခံလိုက္ရပါေသးတယ္။ ကေနာင္ မင္းသားဟာ အထက္လမ္း အစီအရင္မ်ားကို ေဆာင္ထားတာမို႕ ေတာ္ရံု တုတ္၊ ဓား၊ လွံမ်ားနဲ႕ ထိုးခုတ္ ရိုက္ႏွိက္လို႕ မရတာ မွန္ေပမယ့္ သူ႕အစီအရင္ ထက္ ျပင္းထန္တဲ့ ကိုးသခၤ်ိဳင္း သံဓားနက္ ကိုေတာ့ မခံႏိုင္ေတာ့ဘဲ အသက္ဆံုးခဲ့ရပါတယ္။
သည္ေနရာမွာ ပညာရပ္ပိုင္းအရ ဗုဒၶနဲ႕ ဓမၼယၾတာ၊ အထက္လမ္း ဆိုင္ရာ ယၾတာနဲ႕ ေအာက္လမ္း ဆိုင္ရာ ယၾတာရယ္လို႕ ယၾတာ ေခ်နည္း အုပ္စု ၃စု ရွိပါတယ္။ ဗုဒၶနဲ႕ ဓမၼ ယၾတာကေတာ့ အစြမ္းဆံုးနဲ႕ ဘယ္သူမွ အႏၲရာယ္ ေပးလို႕ မရတဲ့၊ မႏိုင္ႏိုင္တဲ့ အထြဋ္ အျမတ္ဆံုး ယၾတာပါပဲ။ ဗုဒၶနဲ႕ ဓမၼကို ရင္ထဲမွာ ကိန္းထားရင္ အထက္လမ္း၊ ေအာက္လမ္း အစီအရင္မ်ား မည္မွ်ပင္ ထက္ျမက္ ေနပါေစ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တန္ခိုးေတာ္ အနႏၲ ေအာက္မွာ ျပားျပား၀ပ္သြားတာပါ။ ျဗဟၼာမင္း တခ်ိဳ႕ကိုေတာင္ ပူး၀င္ ႏွိပ္စက္ ႏိုင္တဲ့ မာရ္နတ္မင္းနဲ႕ သူ႕စစ္သည္ တို႕ကိုေတာင္ ေအာင္ႏိုင္ထားတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္နဲ႕ အဆံုးအမတို႕ကို ႏွလံုးသား ထဲ ကိန္း၀ပ္ထားတဲ့ လူတိုင္းဟာ ၀ဋ္နာကံနာ ေၾကာင့္က လြဲလို႕ မည္သူ႕ရဲ႕ ႏွိပ္စက္မႈ ကိုမွ မခံရႏိုင္ပါဘူး။ မည္သူကမွ စိတ္ညိႈ႕လို႕ မရသလို ဘယ္နတ္ ကမွလည္း ပူး၀င္လို႕ မရႏိုင္ပါဘူး။ ဘယ္အစီအရင္ ကမွလဲ ဒုကၡ မေပးႏိုင္ပါဘူး။ တျခား ဘာနည္းကမွ သည္ ဗုဒၶနဲ႕ ဓမၼယၾတာကို ေက်ာ္ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါဘူး။
ဗုဒၶနဲ႕ ဓမၼယၾတာ ဆိုတာ မိမိရဲ႕စိတ္အတြင္းမွာ ဓမၼ ေစတီ တည္ျခင္း ၊ ဘုရား ဂုဏ္ေတာ္ကို ပြားမ်ား ေနျခင္း၊ ဘုရား၏ အဆံုးအမ ၾသ၀ါဒကို လိုက္နာျခင္း (ျပဳလုပ္သူ မိမိကိုယ္တုိင္ အတြက္ပဲ လံုျခံဳပါတယ္)၊ ဘုရား ေစတီ ပုထိုးမ်ားတြင္ ကုသိုလ္ျဖစ္ လုပ္အားေပး ျခင္း၊ တရားေတာ္ အစစ္မ်ား ျပန္႕ပြားေအာင္ ျဖန္႕ျဖဴးျခင္း (မိမိနဲ႕တကြ ပါ၀င္ ပတ္သက္ သူမ်ား အားလံုး အတြက္ပါ လံုျခံဳ ကုသိုလ္ရ ေစပါတယ္) ၊ သာသနာ သန္႕ရွင္းေရး ျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ သဂၤါယနာ တင္ျခင္း (စိတ္ ေစတနာ သန္႕သန္႕ႏွင့္ လုပ္နည္း လုပ္ဟန္ မွန္ကန္စြာ လုပ္တတ္ရန္ အေရးႀကီးၿပီး ေစတနာ မသန္႕ပါက၊ လုပ္နည္း မွားပါက ကိုယ္တိုင္ မကယ္ႏိုင္ ကယ္မရ ေလာက္ေအာင္ ဒုကၡေရာက္ တတ္ပါသည္) ၊ တရားေတာ္ မ်ားကို အနက္ အဓိပၸာယ္ သိသိ စိတ္တြင္ အႏွစ္ပါပါ ရြတ္ဖတ္ သရဇၥ်ာယ္ျခင္း တို႕ပါ၀င္ ပါတယ္။ သည္ ယၾတာ တြင္ စိတ္ေစတနာ မသန္႕မႈ ေၾကာင့္ တန္ျပန္ ဒဏ္ သက္ေရာက္ ခဲ့ပါလွ်င္ စိတ္ ဒံုးဒံုးခ်ကာ စိတ္ထား အမွန္ျဖင့္ ျပန္လည္ ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ ျခင္းျဖင့္ အျပစ္ ေလ်ာ့ေပါ့ ပေပ်ာက္ တတ္ပါသည္။ သည္ ယၾတာမွာ သူတပါးကို မေကာင္း ၾကံစည္လို႕ လံုး၀ အသံုးခ်လို႕ မရႏိုင္ဘဲ မိမိကိုယ္ကို ကာကြယ္ဖို႕သာ သံုးလို႕ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္ယၾတာ မ်ားကို ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ေလာကီတြင္ အဆင္ေျပ ျခင္းေရာ ေလာကုတၲရာတြင္ အထံု၀ါသနာ ပါျခင္းပါ ၿပီးျပည့္စံုၿပီး ေကာင္းက်ိဳး ေပးကာ ယၾတာ အတြက္ သက္သက္ ျပဳျခင္း မဟုတ္ဘဲ ဘာသာတရားကို သက္၀င္ ယံုၾကည္ ကိုင္းရိႈင္းမႈျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္း တရားမ်ား ျပည့္စံုလာၿပီး ပါရမီ ရင့္သန္လာပါက သံသရာ ျပတ္ၿပီး နိဗၺာန္ သို႕ပါ ဆိုက္ေရာက္ ေစႏိုင္ပါသည္။ ဥပမာအေနျဖင့္ အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီးရဲ႕ သား ေမာင္ကာဠ လို ပိုက္ဆံ လိုခ်င္လို႕ တရားနာရင္း ေသာတာပန္ တည္ခြင့္ ရသလိုပင္ ျဖစ္ပါသည္။
အထက္လမ္းဆိုင္ရာ ယၾတာကေတာ့ အေဆာင္နဲ႕ အက်င့္ ၂မ်ိဳးရွိကာ အေဆာင္တြင္ အင္း၊ ဓာတ္လံုး၊ ဓာတ္ဆင္၊ ဓာတ္ရိုက္၊ ေဇာ္ဂနီ ေဇာ္ဂနက္ စမရုပ္ မ်ား အသက္သြင္း မန္းမႈတ္ ခိုင္းေစျခင္း၊ သွ်ိဳရုပ္မ်ား ထုလုပ္ စီရင္ ထားျခင္း၊ အက်င့္တြင္ အဓိဌာန္ ၀င္ျခင္း၊ ဂါထာ မႏၲာန္မ်ား ရြတ္ဖတ္ ျခင္း ( ဓမၼယၾတာမွ ဂါထာမ်ားႏွင့္ မတူေသာ သက္ဆိုင္ရာ ပညာပိုင္း ဂါထာမ်ားျဖစ္ၿပီး က်င့္စဥ္ပါေသာ ဂါထာမ်ား ႏွင့္ က်င့္စဥ္မပါေသာ ဂါထာမ်ား ၂မ်ိဳး ရွိပါသည္) အစရွိ သည္တို႕ ျဖစ္ပါသည္။ ေအာက္လမ္းႏွင့္ အထက္ လမ္း ပညာခန္း ၂ရပ္မွာ ရန္ဖက္မ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး ယင္းတို႕ ႏွစ္ဖက္တြင္ မည္သူ သာသည္ဟု တထစ္ခ် ေလွနံ ဓားထစ္ ေျပာလို႕ မရနိုင္ဘဲ အစီအရင္မ်ား စီရင္ေနဆဲတြင္ အေႏွာင့္အယွက္မ်ား အၿပိဳင္၀င္ ေလ့ရွိရာ ပိုအား ႀကီးသူ ႏိုင္ေလ့ရွိၿပီး အစီအရင္တခ်ိဳ႕ ပ်က္စီးသည္ မ်ားလည္း ရွိတတ္ၿပီး ပ်က္မွန္း မသိ ပ်က္ေသာ အစီ အရင္ မ်ားကို (အင္း၊ ဓာတ္လုံး စသည္) အေကာင္း ထင္မွတ္ သံုးေဆာင္ မိပါက ဒုကၡေရာက္ တတ္ကာ ျပန္ ေျဖရ ခက္တတ္ ပါသည္။ ထို႕ျပင္ ထိုအင္းမ်ား ဓာတ္လံုးမ်ားကို စီရင္ခ်င္တိုင္း စီရင္လို႕ မရႏိုင္ဘဲ အဆင့္ တစ္ဆင့္တိုင္းကို နကၡတ္ အခိ်န္ေစာင့္ရင္း လိုအပ္ေသာ သမထႏွင့္ က်င့္စဥ္မ်ား အဓိဌာန္မ်ား ၀င္ရင္း စီရင္ ရသည္ ျဖစ္ရာ ပလူပ်ံေအာင္ ထုတ္လုပ္ၿပီး မိတၲဴကူး ထားေသာ အင္းခ်ပ္မ်ား၊ ေပါေပါ ေလာေလာ ရေန ေသာ ဓာတ္လံုးမ်ား မည္သို႕မွ အစစ္အမွန္ မျဖစ္နိုင္ပါေပ။ တိုက္ရင္ေျပာင္ ေဆာင္ရင္ေလး ေရစိမ္ေသာက္ ရင္ ေသးေပါက္ သေလာက္သာ စြမ္းေသာ ဓာတ္လံုးသာ ျဖစ္ေခ်မည္။ အထက္လမ္း ယၾတာ မ်ားသည္ အစစ္အမွန္ အစင္အၾကယ္ ရႏိုင္လွ်င္ သူတပါးရဲ႕ ရန္စြယ္ ရန္ျပဳျခင္းကို တားျမစ္ျခင္းနဲ႕ မိမိ ကိုယ္ကို ကာကြယ္ျခင္း မ်ားအတြက္ လည္းေကာင္း၊ မ်က္ႏွာပြင့္ျခင္း၊ စီးပြားေကာင္း၊ ေစ်းေခၚ ေကာင္းျခင္း စသည္တို႕ အတြက္ အသံုးက် ေလသည္။
ေအာက္လမ္းဆိုင္ရာ ယၾတာေခၚ အစီအရင္မ်ားကေတာ့ သူတပါးကို ဒုကၡ ေပးဖို႕ လုပ္တာ မ်ားေလသည္။ ေအာက္တန္းက်ေသာ အၾကံအစည္ တို႕နဲ႕ စီရင္ ျပဳလုပ္ ေလ့ရွိေသာ အစီအရင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေအာက္ လမ္း ဟုေခၚျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ထုိ အစီအရင္ မ်ားတြင္ စုန္းတိုက္၊ သရဲတေစၧ ေမြးထားၿပီး မေကာင္း ရာတြင္ ခိုင္းေစျခင္း၊ အပင္းလံုး သြင္းျခင္း၊ စိတ္ညိႈ႕ၿပီး လိုရာခိုင္းျခင္း၊ ယုတ္ညံ့ သည္ဟု သတ္မွတ္ခံ ရေလ့ ရွိေသာ မီးေနသည္ ရဲ႕ လုံခ်ည္ကို အသံုးခ်ျခင္း (တလြဲ အသံုးခ်မည္ စိုးေသာေၾကာင့္ မေဖာ္ျပပါ) စသည္ တို႕သည္ ေအာက္လမ္း ဆိုင္ရာ ဓာတ္ဆင္ ဓာတ္ရိုက္ ျခင္း မ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး အမ်ားဆံုး လုပ္ေလ့ရွိသည္မွာ အစားအစာ ထဲသို႕ အဆိပ္ မဟုတ္ေသာ ေအာက္လမ္း ေဆးခတ္ျခင္း၊ ခႏၶာကိုယ္ ထဲသို႕ ခံုဖိနပ္၊ ဆံပင္ ခ်ည္ေထြး၊ တိရစၧာန္ မ်ား၏ ကိုယ္ခႏၶာ အစိတ္အပိုင္းမ်ား ထည့္သြင္း ထား ျခင္း ႏွင့္ ခ်စ္သူ၊ မုန္းသူအတြက္ အရုပ္ စီရင္ၿပီး ထုိအရုပ္ကို ထိုသူရဲ႕ ဓာတ္သြင္းၿပီး ေရာဂါျဖစ္ေစျခင္း၊ ထိုအရုပ္ကို စိတ္ ညိႈ႕ၿပီး လိုရာခိုင္း ျခင္း၊ ဒုကၡေရာက္ေစျခင္းႏွင့္ အရုပ္ကို ေခါင္းတပိုင္း ကိုယ္တပိုင္း ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျခင္း စသည္ျဖင့္ မ်ားစြာ ေသာ မၾကံစည္ တတ္ႏိုင္ ေလာက္ေသာ ရွာရွာေဖြေဖြ နည္းလမ္းမ်ား ရွိေလသည္။ ကိုယ္ျပဳသည့္ကံ ကိုယ့္ ထံျပန္ ဆိုသလို သည္လမ္းကို လုပ္သူေရာ၊ အသံုးခ်သူပါ မၾကာခင္ ျပန္၀ဋ္ခံရ ေလ့ရွိပါသည္။ ထို႕ျပင္ အသံုးခ်ခံ ရသူက သီလ၊ သမာဓိ ရွိသူ ျဖစ္ေနပါလွ်င္ ထိုသူကို သက္ေရာက္မႈ မရွိဘဲ တန္ျပန္ကာ စီရင္သူ ႏွင့္ စီရင္ ခိုင္းသူ တို႕သာ ပိုမို ဒုကၡေရာက္ကာ တန္ျပန္ ဒဏ္ခတ္မႈကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျပန္ခံရေလ့ ရွိပါသည္။
က်င့္စဥ္ က်င့္ျခင္း၊ ဂါထာ မႏၲန္ ရြတ္ျခင္း၊ အရုပ္ စီရင္ျခင္း၊ အၾကားအျမင္ နဲ႕ေဟာျခင္း ႏွင့္ အင္းဆြဲျခင္း တို႕ သည္ အထက္လမ္း တြင္ေရာ ေအာက္လမ္း တြင္ပါ ရွိၿပီး မိမိကိစၥ ေအာင္ျမင္လွ်င္ ၿပီးေရာ ဘာလမ္းမွန္းမသိ ေလွ်ာက္လုပ္ တတ္သူမ်ား မခြဲျခား ႏိုင္ဘဲ ၀ါရင့္ ကၽြမ္းက်င္ ပညာသည္ မ်ားသာ ခြဲျခားႏိုင္ ၾကပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ယခုေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္း သိုက္ဆရာ၊ ဓာတ္စီး၊ နတ္စီး၊ ေဗဒင္၊ ဘိုးေတာ္ အစရွိသည္တို႕ ေပးေလ့ရွိေသာ ယၾတာ၊ အေဆာင္ႏွင့္ အစီအရင္မ်ားသည္ ေကာင္းဖို႕ထက္ ဆိုးဖို႕ မ်ားေနသည္ကို ရာခိုင္ႏံႈး ျဖစ္ႏိုင္စြမ္း ကို မွန္းၾကည့္ ႏိုင္ပါသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ အေကာင္းဆံုးမွာ ဗုဒၶႏွင့္ ဓမၼ ယၾတာ စစ္စစ္မ်ားကိုသာ စိတ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ၾကည္လင္ ေအးခ်မ္း ေသာ စိတ္ျဖင့္ က်င့္သံုး လိုက္နာ ၾကရင္း ေလာကီေရာ ေလာကုတၲရာပါ ႏွစ္ျဖာေသာ အက်ိဳး စီးပြားမ်ားကို ရယူ ပိုင္ဆိုင္ နိုင္ၾကပါေစ။ ေငြမကုန္၊ အခိ်န္ မကုန္ဘဲ အလုပ္အကိုင္ မပ်က္ ဘုန္းကံတက္ ေစေသာ ယၾတာကို ရိုးရာအေမြ (၁)၊ (၂)၊ ကၽြန္မ ရြတ္ေလ့ ရွိေသာ ဂါထာ ၂ပုဒ္ ႏွင့္ ဘုရားကို ႏွလံုးသားနဲ႕ ထိထိမိမိ ဖူးၾကမယ္ ဆိုေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ ဖတ္ရႈ လိုက္နာ က်င့္သုံးႏိုင္ ၾကပါသည္။ က်င့္သံုး ႏိုင္ၾကပါေစ။ ေအာင္ျမင္မႈမ်ား၊ စိတ္ေက်နပ္၊ ခ်မ္းသာ၊ ေအးျမမႈမ်ား ရရွိ ခံစား ႏိုင္ၾက ပါေစ။
3 comments:
ေအာက္လမ္းနဲ ့တိုက္ခ်င္တဲ့သူဟာ
-သူ ့ရဲ ့ပညာအဆင့္
-တစ္ဘက္လူရဲ ့ကံနိမ့္တဲ့အခ်ိန္
-တိုက္လို ့ရေအာင္ ေပးတဲ့အေျခအေန ေတြရွိပါမွ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပီးေတာ့လည္း ေအာက္လမ္းပညာ ကို စသင္ကတည္းက သစၥာေတြဆိုရပါတယ္။ ေျခဖ၀ါးမွာ ဗုဒၶပံုေတာ္ျမတ္ကို Tatto ထိုးျပီးေတာ့ သူ ့တို ့ အယူအရ နံႏွိမ္တယ္ေပါ့၊ အဲသလိုထိုးတာေတြလုပ္ျပီး သစၥာဆိုတာေတြ လုပ္တယ္လို ့ မွတ္သားဖူးပါတယ္။ ဘာမျဖစ္ခဲ့ေသာ္၊ အယူေျပာင္းခဲ့ေသာ္ ဘာညာအစရွိသျဖင့္ အဓိဌာန္ေတြ လုပ္ျပီး ပ်က္ျပားခဲ့သည္ရွိေသာ္ ေျခဖ၀ါးမွာ နင္းထားတဲ့ သဲမွဳန္ ပမာဏအတိုင္း အ၀ီဇိငရဲ မွာ ခံရပါေစ ဘာဘာညာညာေပါ့။
ဒီအဆင့္ေတြဟာ ေအာက္လမ္းပညာ အဆင့္ျမင့္ေတြျဖစ္ပါမွ လုပ္လို ့ရပါတယ္လို ့ မွတ္သားဖူးပါတယ္။
ခုေခတ္ကာလမွာေတာ့ အပင္းသြင္းတာ။ ပုဏက တိုက္တာ။ အေကာင္ပေလာင္ေမြးျပီးလုပ္တာ။ အင္းခ်တာ ၊ အဲဒါေတြပဲ က်န္ေတာ့တယ္ ထင္ပါတယ္။
ေအာက္လမ္းနဲ ့တုိက္တာဟာ
-ခ်စ္လို ့ ခင္လို ့ျဖစ္ေစ
-မုန္းလို ့ျဖစ္ေစ
- တစ္ျခားသူ မွ ေငြေၾကး ဥစၥာ တစ္ခုခု ေပးျပီး ခိုင္းတာျဖစ္ေစ
- ကိုယ့္ပညာ ဘယ္အဆင့္ထိ ေရာက္ျပီလဲ ၊ စြမ္းေနျပီလဲ ဆိုတာ သိခ်င္လို ့ျဖစ္ေစ
မခြန္ျမလွိဳင္ေျပာသလုိပါပဲ။ သီလသမာဓိ ရွိေနတဲ့သူ ဆိုရင္ေတာ့ တိုက္လို ့ေတာင္မရ။ ၾကည့္လို ့ ေတာင္မရပါဘူး။ မရမက ၾကံရင္ေတာ့ အေသဆိုးနဲ ့ ေသတယ္လို ့မွတ္သားဖူးပါတယ္။
ရတနာ ၃ ပါး အစရွိတဲ့ ဗုဒၶ၊ဓမၼ၊ သံဃာ့ ယၾတာေတြဟာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။
အတုေတြ ေပါေပါေလာေလာ ေပါမ်ားေနတဲ့ ဒီေခတ္ၾကီးထဲမွာ စား၀တ္ေနေရး အတြက္ ရုန္းကန္ေနရတဲ့သူေတြ အားကိုးရာမဲ့ ျဖစ္ေနေတာ့ သူတို ့အၾကိဳက္ေတြ ့တာေပါ့။
ေနာက္ဆံုး အရင္းစစ္လိုက္ရင္ေတာ့ ဒံုရင္းက ဒံုရင္းပါပဲ။
အဲဒါေတြ ရဲ ့အရင္းခံ ဟာ ဘယ္သူေၾကာင့္လဲ ?
(မခြန္ၿမလိူင္ )အသိမိတ္ေဆြ ၿဖစ္ရတာဝမ္းသာပါတယ္။က်ေနာ္ ကူးထည္႔ထားတဲ႔ ကာလာမသုတ္ ကို ဆရာ ေမာင္ဝဏၰ ၏ ဒုကၡကို ၿမိန္ေရရွက္ေရခံစားေနေသာ ---(႔ပုဂံ စာအုပ္တိုက္ထုတ္)မွ ယူတာပါ ။ (ကို ) ညီလင္းဆက္ က က်န္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ထဲက သူေရးတဲ႔ ပို႔ စ တစ္ခုမွာ သူ ေရးဖူးပါတယ္။ သူ႔ ရဲ႔ ဘေလာ့ခ မွာ လဲရွိပါတယ္ ။ သူ ဘယ္သူမူကို ယူသလဲေတာ႔ က်ေနာ္ေသခ်ာမမွတ္မိပါ ။ ဆရာ ေမာင္ဝဏၰ ရဲ႔ (ဒုကၡကို ၿမိန္ေရရွက္ေရခံစားေနေသာ ---) စာအုပ္ဟာ သူ အေတာ္ ေစတနာ ထားၿပီးေရးထားတာလို႔ထင္ပါတယ္ ။ က်ေနာ္ေတာ႔ အေတာ္ၾကိဳက္ပါတယ္ ။ ဆရာကို တကယ္ေက်းဇူးတင္ရမွာပါ .။
ကၽြန္ေတာ္တစ္ခုေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဗုဒၶယၾတာဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကိုပါ။ ဗုဒၶရဲ႕ တရားဓမၼေတြဟာ က်င့္သံုးဖို႔ပါ။ ယၾတာေခ်ဖို႔ မဟုတ္ပါ။ ဒီအသံုးအႏႈန္းဟာ ေခတ္ေပၚေဗဒင္ဆရာမ်ားရဲ႕ ဗုဒၶကို အသံုးခ်နည္းတစ္ရပ္လို႔ ထင္မိျမင္မိပါေၾကာင္း .. (ကၽြန္ေတာ္လြဲမွားခဲ့ရင္ နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးပါ)
Post a Comment