သီတင္းကၽြတ္မွာတမ္း သို႕မဟုတ္ ခ်ိန္ခြင္တစ္လက္ရဲ႕ မွတ္တမ္း
သီတင္းကၽြတ္လကို နကၼၡတ္ တာရာမ်ားကို ေလ့လာ လိုက္စားသူမ်ားက တူရာသီလို႕ ေခၚဆိုၿပီး နကၼၡတ္ ရာသီ၏ ရုပ္ပံုကို သည္ရာသီတြင္ ထြန္းလင္း ေတာက္ပဆံုး ၾကယ္စု၏ ပံုအတိုင္း ခိ်န္ခြင္တစ္ခု ၏ ပံုသ႑ာန္ျဖင့္ ေဖာ္က်ဴးၾကေလသည္။ ဆယ့္ႏွစ္လ ရာသီရွိသည့္အနက္ က်န္ တစ္ဆယ့္တစ္ ရာသီ တို႕သည္ လူ သို႕မဟုတ္ တိရစၧာန္ ရုပ္ပံုမ်ားနဲ႕ကိုယ္စားျပဳ ခံရေသာ္လည္း တူရာသီ သီတင္းကၽြတ္လ တစ္ခုတည္းသာ တမူထူးျခားစြာ သက္မဲ့ ခိ်န္ခြင္တစ္ခု၏ ပံုသ႑ာန္ျဖင့္ ကိုယ္စားျပဳ ေဖာ္ျပျခင္း ခံရေလသည္။ သည္ေနရာမွာ သတိထား ရမွာက တူရာသီကို ကိုယ္စားျပဳ သူမွာ ခ်ိန္ခြင္ကို ကိုင္ေဆာင္ ထားေသာလူ မဟုတ္ဘဲ ခိ်န္ခြင္သက္သက္ ကသာ ကိုယ္စားျပဳတာ ျဖစ္ေလသည္။ ထို႕အတူ ခ်ိန္ခြင္ရုပ္ကိုု ကိုယ္စားျပဳခံရတဲ့ တူရာသီဖြား မ်ားသည္ မွ်တမႈ၊ ဘက္မလုိက္မႈ၊ တရားစီရင္ ဆံုးျဖတ္ရာတြင္ တိက် ျပတ္သား မွန္ကန္စြာ လုပ္ေဆာင္တတ္မႈ တို႕ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ဟု နကၼၡတ္ ေဗဒင္က်မ္းမ်ားက ျပဆိုထားသည္ ကို စာရႈသူတို႕ ဖတ္ရႈဖူးၾကမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ စာေရးသူကေတာ့ နကၼၡတ္က်မ္း မ်ားထက္ ခိ်န္ခြင္တစ္လက္၏ တန္ဖိုးကိုသာ ပိုမို စိတ္၀င္စား မိပါသည္။ သို႕ေသာ္ တေလာက Online Forum တစ္ခုတြင္ တစံုတေယာက္ကို မေက်နပ္ရံုမွ်ျဖင့္ က်န္လူမ်ားကိုပါ သိမ္းက်ံဳးကာ ပုတ္ခတ္ ေစာ္ကားရာ က်ေသာ "တူရာသီဖြား မ်ားဟာ ခိ်န္ခြင္ကိုင္လ်က္ အေလးခိုးသူေတြ " လို႕ ေရးသားထားတဲ့ စာတစ္ေၾကာင္းကို ဖတ္လိုက္ရတဲ့အတြက္ အက်ိဳးအေၾကာင္း ဂဃနဏ မသိဘဲ ရမ္းသမ္း စြပ္စြဲကာ ၀ါးလံုးရွည္ႏွင့္ သိမ္းက်ံဳး ရမ္းတတ္ေသာ အဆိုပါ စာေရးသူု ေနာက္ေနာင္ သတိထားမိေစဖို႕ ရည္ရြယ္ရင္း ေပၚေပါက္ လာေသာ အေတြးတစ္စကို ေ၀မွ်ဖို႕သည္ေဆာင္းပါးကို ေရးမိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ခ်ိန္ခြင္ တစ္လက္ကို လူသားတို႕ မည္သည့္ ေခတ္က စတင္တီထြင္ သံုးေဆာင္ခဲ့ ၾကတယ္ဆိုတာ စာေရးသူ မသိေပမယ့္ သည္ခိ်န္ခြင္ဟာ ဘာအတြက္ သုံးတယ္၊ ဘယ္လို အသံုးက်တယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ေစ်းသည္ မဟုတ္ ေပမယ့္ ေစ်း၀ယ္ဖူးတဲ့ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦးပီပီ ကၽြန္မ ေကာင္းေကာင္း သိပါသည္။ သူ႕ဘက္ ကိုယ့္ဘက္ ညီညီမွ်မွ် ျဖစ္ေအာင္၊ တန္ရာတန္ေၾကး ေစ်းျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ ဆံုးျဖတ္တဲ့ ေနရာမွာ တရားမွ်တမႈနဲ႕ ဘက္ မလိုက္မႈကို ကိုယ္စားျပဳကာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆံုးျဖတ္ေပးတတ္တဲ့၊ ေငြေၾကးနဲ႕ ႏိႈင္းလို႕မရတဲ့ ယံုၾကည္မႈ တန္ဖိုးကို ေဆာင္ေနတဲ့ ခ်ိန္ခြင္ကို ကၽြန္မအလြန္ပဲ တန္ဖိုးထားပါသည္။ ခ်ိန္ခြင္ကို ျပဳလုပ္သူေရာ၊ သံုးစြဲသူ မ်ားဟာ လူသားမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႕ျပင္ ခိ်န္ခြင္ရဲ႕ ခ်ိန္ခြက္ထဲမွာ ထည့္သြင္း အသံုးျပဳရတဲ့ အေလးမ်ားကို ျပဳလုပ္သူ ဟာလည္း လူသားပဲျဖစ္ပါသည္။ အေလး ခိ်န္ခြင္ကို မမွန္မကန္ လုပ္ၿပီး လိမ္လည္ကာ စီးပြားေရး လုပ္စားသူမ်ားဟာ ခိ်န္ခြင္ကို ခိုးလို႕မရပါဘူး၊ ခိ်န္ခြင္ဟာ စံျပအျဖစ္ တန္းလန္းခ်ိတ္ ခံထားရရင္း ဘက္ညီမႈကို တာ၀န္ေက်စြာ ထမ္းေဆာင္ ေနရတာ ျဖစ္ပါသည္။ ခိ်န္ခြင္ရဲ႕ ခ်ိန္ခြက္ထဲမွာ ထည့္သြင္း အသံုးျပဳရတဲ့ အေလးမ်ားရဲ႕ ပမာဏ ကသာ ေစ်းေရာင္းသူ အႀကိဳက္ စီစဥ္ထားတာ ျဖစ္ၿပီး အေလးကိုသာ ခိုးလို႕ရပါတယ္။
တန္ရာတန္ေၾကးနဲ႕ ညီမွ်စြာ ရသင့္တာကို မရႏိုင္ဘဲ ေလ်ာ့နည္းစြာ ရတဲ့အတြက္ အသင္ ေစ်း၀ယ္သူဟာ မည္သူ႕ကို အျပစ္တင္ခ်င္ ပါသလဲ။ ခ်ိန္ခြင္ကိုလား၊ အေလးကိုလား၊ ေစ်းေရာင္းသူကိုလား။ ေစ်းေရာင္း သူရဲ႕ စာရိတၲကို သိသိခ်ည္းနဲ႕ ျပန္မေျပာရဲ ေထာက္မျပရဲလို႕ မလႊဲမေရွာင္သာ ဆက္ဆံကာ ေစ်း၀ယ္ရင္း အေလးခိုးမႈ ကို ခ်ိန္ခြင္ မေကာင္းလို႕လို႕ လႊဲခ်ေနတဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ားကို ၾကားရတာ မ်ားလာေၾကာင့္ ပုဂံေခတ္က ဒ႑ာရီ တစ္ပုဒ္ကို ျပန္ေျပာင္း သတိရရင္း ေဖာက္သည္ ခ်လိုက္ရပါတယ္။
ပ်ဴမ်ားအျဖစ္ အာရွတလႊား တရုတ္ႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္းမွ အင္ဒိုနီးရွား ႏိုင္ငံ ဆူမၾတား ကၽြန္းဆြယ္ ထိ ဖိန္႕ဖိန္႕တုန္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ သေရေခတၲရာ ျပည္ႀကီးမွာ သိၾကားမင္းက ပုဂံဘုရင္ကို ဆက္သထားတဲ့၊ နတ္မ်က္စိ ရွိတဲ့ ညွပ္ႀကီးတစ္ေခ်ာင္း ရွိပါသတဲ့။ လိမ္ညာမႈအတြက္ အျငင္းပြားသူေတြဟာညွပ္ႀကီးေရွ႕မွာ သစာဆို ကာ မိမိရဲ႕ လက္ကို ညွပ္ႀကီးထဲမွာထားရပါသတဲ့။ နတ္မ်က္စိ ရွိတဲ့အတြက္ လူလိမ္ကိုသိတဲ့ ညွပ္ႀကီးက လိမ္ညာ သစာ ဆိုသူရဲ႕ လက္ကို ျဖတ္ပစ္ပါသတဲ့။ တစ္ရက္မွာေတာ့ ဒါယကာ တစ္ေယာက္နဲ႕ ထိုသူ က ယံုၾကည္ စိတ္ခ်လို႕ အပ္ႏွံထားတဲ့ ပစည္းကို လိုခ်င္စိတ္ ေၾကာင့္ ျပန္ေပးၿပီးၿပီလို႕ လိမ္ညာ ေျပာဆုိတဲ့ ရေသ့လိမ္ တစ္ေယာက္တို႕ ညွပ္ႀကီးဆီကို သစာဆိုၿပီး အဆံုးအျဖတ္ ခံဖို႕ အတူတူ ေရာက္ရွိလာပါသတဲ့။ ဒါယကာက သစာဆိုၿပီး လက္ကို ညွပ္ႀကီးထဲမွာ ထားတဲ့အခါမွာ သူ႕ရဲ႕သစၷာ မွန္တဲ့အတြက္ လက္အျဖတ္ မခံရပါဘူးတဲ့။ သည္အခါမွာ ရေသ့လိမ္က "ငါသစၷာဆိုခိုက္ ငါ့ေတာင္ေ၀ွးကို သင္ခဏယူထား " လို႕ေျပာၿပီး ဒါယကာရဲ႕ ပစၷည္းကို ထည့္ဖြက္ထားတဲ့ ေတာင္ေ၀ွးကို ဒါယကာထံ ခဏ လွမ္းေပးပါသတဲ့။ ၿပီးမွ ငါ့ဒါယကာထံ သူ႕ရဲ႕ပစည္းကို ျပန္ေပးၿပီးပါၿပီ။ သစၷာ မွန္ခဲ့ရင္ လက္အျဖတ္ မခံရပါေစ သတည္းလို႕ လူၾကား ေကာင္းေအာင္ ေႃကြးေၾကာ္ ပါသတဲ့။ ကလိမ္ကက်စ္ လက္တလံုးျခား လုပ္တဲ့ ရေသ့ေၾကာင့္ နတ္မ်က္စိေရာ ညွပ္ႀကီးမ်က္စိပါ လည္သြားပါ ေတာ့တယ္။ ဒါယကာရဲ႕သစာေရာ၊ လက္ကို ညွပ္ႀကီးထဲမွာ မထားခင္ ေတာင္ေ၀ွးကို ေပးထားတာကေရာ အမွန္ျဖစ္ ေနတဲ့အတြက္ သည္လို ကလိမ္ကက်စ္ ဒဏ္ကို ယိုသူမရွက္၊ ျမင္သူရွက္ၿပီး သည္လိုလူမ်ိဳး ေရွ႕ေမွာက္မွာ မေနလိုေတာ့တဲ့ ဟာ ခ်က္ခ်င္းပဲ သေရေခတၲရာ ျပည္ကေပ်ာက္ကြယ္သြားပါေတာ့သတဲ့။ ညွပ္ႀကီး ေပ်ာက္ၿပီး မၾကာခင္ပဲ ပုဂံျပည္မွာ ငါ့ဆန္ေကာ ဆိုတဲ့ ေအာ္သံနက္ႀကီး ေၾကာင့္ လူေတြ ထိတ္လန္႕တၾကား ေျပးလႊားၾက ရင္း သေရေခတၲရာ ျပည္ပ်က္တယ္လို႕ သည္ ဒ႑ာရီကဆိုပါတယ္။
သည္ဇာတ္လမ္းကို ယုတၲိ ရွိေအာင္ စဥ္းစား ၾကည့္ရင္ အခ်က္သံုးခ်က္ကို အေျခခံၿပီး စဥ္းစား ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္အခ်က္မ်ား ကေတာ့ ျမန္မာ့အက်င့္ လို႕ေတာင္ ေျပာရင္ ရႏိုင္မယ့္
၁. ျမန္မာတို႕ရဲ႕ နာမည္ေျပာင္ ေပးတတ္လြန္းတဲ့ အက်င့္
၂. သြယ္၀ုိက္ၿပီး ေျပာတတ္ ဆိုတတ္ ေစာင္းေျမာင္း ေျပာတတ္တဲ့ အက်င့္
၃.ငါတေကာ ေကာကာ လုပ္ခ်င္ရာ ထင္ရာစိုင္းၿပီး လုပ္တတ္ ကိုင္တတ္တဲ့ အက်င့္တို႕ ျဖစ္ပါတယ္။
သိၾကားမင္းကေပးတဲ့၊ နတ္မ်က္စိရွိတဲ့ ညွပ္ႀကီး ဆိုတာဟာ သမာသမတ္ရွိၿပီး လူလိမ္လူညာ ခြဲျခား သတ္မွတ္ ဆံုးျဖတ္ကာ သက္ေသျပတဲ့ ေနရာမွာ အမႈလိုက္ ေတာ္လြန္းတဲ့ ဉာဏ္အျမင္ စူးရွသူ တရားသူႀကီး ကို တင္စား ေျပာဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ၿပီး ညွပ္ႀကီး ဆိုတာကေတာ့ အကြပ္အညွပ္ အျပစ္ေပး ၾကမ္းတမ္းလို႕ သူ႕ကြယ္ရာမွာ သည္တရားသူႀကီးကို နာမည္ေျပာင္နဲ႕ ေခၚတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ လို႕စဥ္းစားလို႕ ရႏိုင္ပါတယ္။ သည္ဒ႑ာရီ ဟာ တိုင္းျပည္ တျပည္မွာ တရားဥပေဒက မႏိုင္ေတာ့ ေလာက္ေအာင္ ကလိမ္ကက်စ္ လုပ္သူ မ်ားလာရင္ တိုင္းျပည္ ပ်က္တတ္တာကို ရည္ညႊန္းတာ ျဖစ္တယ္လို႕ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္ပါတယ္။ ညွပ္ႀကီး ေပ်ာက္ၿပီး မၾကာခင္ပဲ သေရ ေခတၲရာ ျပည္မွာ ငါ့ဆန္ေကာ ဆိုတဲ့ ေအာ္သံနက္ႀကီးေၾကာင့္ လူေတြ ထိတ္လန္႕တၾကား ေျပးလႊားၾကတယ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ငါ့ဆန္ေကာ ဆိုတာဟာ ငါတေကာ ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားကို ဆိုလိုဟန္ ရွိတယ္လို႕ ယူဆရပါတယ္။ ညွပ္ႀကီးဆိုတဲ့ တရားဥပေဒ မရွိေတာ့ သို႕မဟုတ္ မစိုးမိုးႏိုင္ေတာ့တဲ့ ေနာက္ပိုင္း မွာ ငါတေကာ ေကာကာ ကိုယ့္တရား ကိုယ္စီရင္သူ မ်ားလာတဲ့အခါ လူအမ်ားဟာ ထိတ္လန္႕တၾကား ေျပးလႊားၾကရမွာလည္း အမွန္တကယ္ ျဖစ္တာေၾကာင့္ လူဆိုး သူပုန္မ်ားလို႕ တိုင္းျပည္ပ်က္တယ္ လို႕ယူဆ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သည္ဒ႑ာရီဟာ တိုင္းျပည္ပ်က္ခါနီး အေျခအေနကို သတိေပးတဲ့ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္လို႕ ယူဆမိပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာလည္း ဗုဒၼၶဘာသာ ထြန္းကားတဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ ဗုဒၼၶဘာသာ ကိုးကြယ္သူ ျမန္မာလူမ်ိဳး ျဖစ္လ်က္နဲ႕ ခိုးမႈလိမ္မႈ ဆိုတဲ့ မတရားမႈမ်ားကို က်ဴးလြန္ရင္း တရားခံအတုကို ရွာရာမွာ "ခ်ိန္ခြင္က အေလးခိုးတယ္ "ဆိုသလို တစ္ေယာက္က အဆိုတင္သြင္း၊ အဂတိေလးပါး လိုက္စားသူမ်ားက တစ္ေယာက္ တစ္ေပါက္ ေထာက္ခံကာ က်န္သူမ်ားကပါ အတည္ျပဳ ေပးေနၾကလွ်င္ျဖင့္ မၾကာခင္ အမွန္တရား ေမွးမွိန္ ေပ်ာက္ကြယ္ကာ လူ႕အသိုင္းအ၀ိုင္း တစ္ခုလံုး အက်င့္ပ်က္မႈ ျခစားရင္းလက္ရွိ ျမန္မာ ျပည္ဟာ သေရ ေခတၲရာ ျပည္ႀကီး ပ်က္စီးသလို ပ်က္စီးဖို႕ ရွိေနပါေၾကာင္း သတိေပးလိုက္ ရပါေတာ့သည္။
ခ်ိန္ခြင္ တစ္လက္ကို လူသားတို႕ မည္သည့္ ေခတ္က စတင္တီထြင္ သံုးေဆာင္ခဲ့ ၾကတယ္ဆိုတာ စာေရးသူ မသိေပမယ့္ သည္ခိ်န္ခြင္ဟာ ဘာအတြက္ သုံးတယ္၊ ဘယ္လို အသံုးက်တယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ေစ်းသည္ မဟုတ္ ေပမယ့္ ေစ်း၀ယ္ဖူးတဲ့ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦးပီပီ ကၽြန္မ ေကာင္းေကာင္း သိပါသည္။ သူ႕ဘက္ ကိုယ့္ဘက္ ညီညီမွ်မွ် ျဖစ္ေအာင္၊ တန္ရာတန္ေၾကး ေစ်းျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ ဆံုးျဖတ္တဲ့ ေနရာမွာ တရားမွ်တမႈနဲ႕ ဘက္ မလိုက္မႈကို ကိုယ္စားျပဳကာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆံုးျဖတ္ေပးတတ္တဲ့၊ ေငြေၾကးနဲ႕ ႏိႈင္းလို႕မရတဲ့ ယံုၾကည္မႈ တန္ဖိုးကို ေဆာင္ေနတဲ့ ခ်ိန္ခြင္ကို ကၽြန္မအလြန္ပဲ တန္ဖိုးထားပါသည္။ ခ်ိန္ခြင္ကို ျပဳလုပ္သူေရာ၊ သံုးစြဲသူ မ်ားဟာ လူသားမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႕ျပင္ ခိ်န္ခြင္ရဲ႕ ခ်ိန္ခြက္ထဲမွာ ထည့္သြင္း အသံုးျပဳရတဲ့ အေလးမ်ားကို ျပဳလုပ္သူ ဟာလည္း လူသားပဲျဖစ္ပါသည္။ အေလး ခိ်န္ခြင္ကို မမွန္မကန္ လုပ္ၿပီး လိမ္လည္ကာ စီးပြားေရး လုပ္စားသူမ်ားဟာ ခိ်န္ခြင္ကို ခိုးလို႕မရပါဘူး၊ ခိ်န္ခြင္ဟာ စံျပအျဖစ္ တန္းလန္းခ်ိတ္ ခံထားရရင္း ဘက္ညီမႈကို တာ၀န္ေက်စြာ ထမ္းေဆာင္ ေနရတာ ျဖစ္ပါသည္။ ခိ်န္ခြင္ရဲ႕ ခ်ိန္ခြက္ထဲမွာ ထည့္သြင္း အသံုးျပဳရတဲ့ အေလးမ်ားရဲ႕ ပမာဏ ကသာ ေစ်းေရာင္းသူ အႀကိဳက္ စီစဥ္ထားတာ ျဖစ္ၿပီး အေလးကိုသာ ခိုးလို႕ရပါတယ္။
တန္ရာတန္ေၾကးနဲ႕ ညီမွ်စြာ ရသင့္တာကို မရႏိုင္ဘဲ ေလ်ာ့နည္းစြာ ရတဲ့အတြက္ အသင္ ေစ်း၀ယ္သူဟာ မည္သူ႕ကို အျပစ္တင္ခ်င္ ပါသလဲ။ ခ်ိန္ခြင္ကိုလား၊ အေလးကိုလား၊ ေစ်းေရာင္းသူကိုလား။ ေစ်းေရာင္း သူရဲ႕ စာရိတၲကို သိသိခ်ည္းနဲ႕ ျပန္မေျပာရဲ ေထာက္မျပရဲလို႕ မလႊဲမေရွာင္သာ ဆက္ဆံကာ ေစ်း၀ယ္ရင္း အေလးခိုးမႈ ကို ခ်ိန္ခြင္ မေကာင္းလို႕လို႕ လႊဲခ်ေနတဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ားကို ၾကားရတာ မ်ားလာေၾကာင့္ ပုဂံေခတ္က ဒ႑ာရီ တစ္ပုဒ္ကို ျပန္ေျပာင္း သတိရရင္း ေဖာက္သည္ ခ်လိုက္ရပါတယ္။
ပ်ဴမ်ားအျဖစ္ အာရွတလႊား တရုတ္ႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္းမွ အင္ဒိုနီးရွား ႏိုင္ငံ ဆူမၾတား ကၽြန္းဆြယ္ ထိ ဖိန္႕ဖိန္႕တုန္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ သေရေခတၲရာ ျပည္ႀကီးမွာ သိၾကားမင္းက ပုဂံဘုရင္ကို ဆက္သထားတဲ့၊ နတ္မ်က္စိ ရွိတဲ့ ညွပ္ႀကီးတစ္ေခ်ာင္း ရွိပါသတဲ့။ လိမ္ညာမႈအတြက္ အျငင္းပြားသူေတြဟာညွပ္ႀကီးေရွ႕မွာ သစာဆို ကာ မိမိရဲ႕ လက္ကို ညွပ္ႀကီးထဲမွာထားရပါသတဲ့။ နတ္မ်က္စိ ရွိတဲ့အတြက္ လူလိမ္ကိုသိတဲ့ ညွပ္ႀကီးက လိမ္ညာ သစာ ဆိုသူရဲ႕ လက္ကို ျဖတ္ပစ္ပါသတဲ့။ တစ္ရက္မွာေတာ့ ဒါယကာ တစ္ေယာက္နဲ႕ ထိုသူ က ယံုၾကည္ စိတ္ခ်လို႕ အပ္ႏွံထားတဲ့ ပစည္းကို လိုခ်င္စိတ္ ေၾကာင့္ ျပန္ေပးၿပီးၿပီလို႕ လိမ္ညာ ေျပာဆုိတဲ့ ရေသ့လိမ္ တစ္ေယာက္တို႕ ညွပ္ႀကီးဆီကို သစာဆိုၿပီး အဆံုးအျဖတ္ ခံဖို႕ အတူတူ ေရာက္ရွိလာပါသတဲ့။ ဒါယကာက သစာဆိုၿပီး လက္ကို ညွပ္ႀကီးထဲမွာ ထားတဲ့အခါမွာ သူ႕ရဲ႕သစၷာ မွန္တဲ့အတြက္ လက္အျဖတ္ မခံရပါဘူးတဲ့။ သည္အခါမွာ ရေသ့လိမ္က "ငါသစၷာဆိုခိုက္ ငါ့ေတာင္ေ၀ွးကို သင္ခဏယူထား " လို႕ေျပာၿပီး ဒါယကာရဲ႕ ပစၷည္းကို ထည့္ဖြက္ထားတဲ့ ေတာင္ေ၀ွးကို ဒါယကာထံ ခဏ လွမ္းေပးပါသတဲ့။ ၿပီးမွ ငါ့ဒါယကာထံ သူ႕ရဲ႕ပစည္းကို ျပန္ေပးၿပီးပါၿပီ။ သစၷာ မွန္ခဲ့ရင္ လက္အျဖတ္ မခံရပါေစ သတည္းလို႕ လူၾကား ေကာင္းေအာင္ ေႃကြးေၾကာ္ ပါသတဲ့။ ကလိမ္ကက်စ္ လက္တလံုးျခား လုပ္တဲ့ ရေသ့ေၾကာင့္ နတ္မ်က္စိေရာ ညွပ္ႀကီးမ်က္စိပါ လည္သြားပါ ေတာ့တယ္။ ဒါယကာရဲ႕သစာေရာ၊ လက္ကို ညွပ္ႀကီးထဲမွာ မထားခင္ ေတာင္ေ၀ွးကို ေပးထားတာကေရာ အမွန္ျဖစ္ ေနတဲ့အတြက္ သည္လို ကလိမ္ကက်စ္ ဒဏ္ကို ယိုသူမရွက္၊ ျမင္သူရွက္ၿပီး သည္လိုလူမ်ိဳး ေရွ႕ေမွာက္မွာ မေနလိုေတာ့တဲ့ ဟာ ခ်က္ခ်င္းပဲ သေရေခတၲရာ ျပည္ကေပ်ာက္ကြယ္သြားပါေတာ့သတဲ့။ ညွပ္ႀကီး ေပ်ာက္ၿပီး မၾကာခင္ပဲ ပုဂံျပည္မွာ ငါ့ဆန္ေကာ ဆိုတဲ့ ေအာ္သံနက္ႀကီး ေၾကာင့္ လူေတြ ထိတ္လန္႕တၾကား ေျပးလႊားၾက ရင္း သေရေခတၲရာ ျပည္ပ်က္တယ္လို႕ သည္ ဒ႑ာရီကဆိုပါတယ္။
သည္ဇာတ္လမ္းကို ယုတၲိ ရွိေအာင္ စဥ္းစား ၾကည့္ရင္ အခ်က္သံုးခ်က္ကို အေျခခံၿပီး စဥ္းစား ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္အခ်က္မ်ား ကေတာ့ ျမန္မာ့အက်င့္ လို႕ေတာင္ ေျပာရင္ ရႏိုင္မယ့္
၁. ျမန္မာတို႕ရဲ႕ နာမည္ေျပာင္ ေပးတတ္လြန္းတဲ့ အက်င့္
၂. သြယ္၀ုိက္ၿပီး ေျပာတတ္ ဆိုတတ္ ေစာင္းေျမာင္း ေျပာတတ္တဲ့ အက်င့္
၃.ငါတေကာ ေကာကာ လုပ္ခ်င္ရာ ထင္ရာစိုင္းၿပီး လုပ္တတ္ ကိုင္တတ္တဲ့ အက်င့္တို႕ ျဖစ္ပါတယ္။
သိၾကားမင္းကေပးတဲ့၊ နတ္မ်က္စိရွိတဲ့ ညွပ္ႀကီး ဆိုတာဟာ သမာသမတ္ရွိၿပီး လူလိမ္လူညာ ခြဲျခား သတ္မွတ္ ဆံုးျဖတ္ကာ သက္ေသျပတဲ့ ေနရာမွာ အမႈလိုက္ ေတာ္လြန္းတဲ့ ဉာဏ္အျမင္ စူးရွသူ တရားသူႀကီး ကို တင္စား ေျပာဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ၿပီး ညွပ္ႀကီး ဆိုတာကေတာ့ အကြပ္အညွပ္ အျပစ္ေပး ၾကမ္းတမ္းလို႕ သူ႕ကြယ္ရာမွာ သည္တရားသူႀကီးကို နာမည္ေျပာင္နဲ႕ ေခၚတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ လို႕စဥ္းစားလို႕ ရႏိုင္ပါတယ္။ သည္ဒ႑ာရီ ဟာ တိုင္းျပည္ တျပည္မွာ တရားဥပေဒက မႏိုင္ေတာ့ ေလာက္ေအာင္ ကလိမ္ကက်စ္ လုပ္သူ မ်ားလာရင္ တိုင္းျပည္ ပ်က္တတ္တာကို ရည္ညႊန္းတာ ျဖစ္တယ္လို႕ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္ပါတယ္။ ညွပ္ႀကီး ေပ်ာက္ၿပီး မၾကာခင္ပဲ သေရ ေခတၲရာ ျပည္မွာ ငါ့ဆန္ေကာ ဆိုတဲ့ ေအာ္သံနက္ႀကီးေၾကာင့္ လူေတြ ထိတ္လန္႕တၾကား ေျပးလႊားၾကတယ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ငါ့ဆန္ေကာ ဆိုတာဟာ ငါတေကာ ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားကို ဆိုလိုဟန္ ရွိတယ္လို႕ ယူဆရပါတယ္။ ညွပ္ႀကီးဆိုတဲ့ တရားဥပေဒ မရွိေတာ့ သို႕မဟုတ္ မစိုးမိုးႏိုင္ေတာ့တဲ့ ေနာက္ပိုင္း မွာ ငါတေကာ ေကာကာ ကိုယ့္တရား ကိုယ္စီရင္သူ မ်ားလာတဲ့အခါ လူအမ်ားဟာ ထိတ္လန္႕တၾကား ေျပးလႊားၾကရမွာလည္း အမွန္တကယ္ ျဖစ္တာေၾကာင့္ လူဆိုး သူပုန္မ်ားလို႕ တိုင္းျပည္ပ်က္တယ္ လို႕ယူဆ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သည္ဒ႑ာရီဟာ တိုင္းျပည္ပ်က္ခါနီး အေျခအေနကို သတိေပးတဲ့ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္လို႕ ယူဆမိပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာလည္း ဗုဒၼၶဘာသာ ထြန္းကားတဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ ဗုဒၼၶဘာသာ ကိုးကြယ္သူ ျမန္မာလူမ်ိဳး ျဖစ္လ်က္နဲ႕ ခိုးမႈလိမ္မႈ ဆိုတဲ့ မတရားမႈမ်ားကို က်ဴးလြန္ရင္း တရားခံအတုကို ရွာရာမွာ "ခ်ိန္ခြင္က အေလးခိုးတယ္ "ဆိုသလို တစ္ေယာက္က အဆိုတင္သြင္း၊ အဂတိေလးပါး လိုက္စားသူမ်ားက တစ္ေယာက္ တစ္ေပါက္ ေထာက္ခံကာ က်န္သူမ်ားကပါ အတည္ျပဳ ေပးေနၾကလွ်င္ျဖင့္ မၾကာခင္ အမွန္တရား ေမွးမွိန္ ေပ်ာက္ကြယ္ကာ လူ႕အသိုင္းအ၀ိုင္း တစ္ခုလံုး အက်င့္ပ်က္မႈ ျခစားရင္းလက္ရွိ ျမန္မာ ျပည္ဟာ သေရ ေခတၲရာ ျပည္ႀကီး ပ်က္စီးသလို ပ်က္စီးဖို႕ ရွိေနပါေၾကာင္း သတိေပးလိုက္ ရပါေတာ့သည္။
No comments:
Post a Comment