Tuesday, September 25, 2007

ကမၻာ့ အံ့ဖြယ္ ခုႏွစ္သြယ္

ကေလးေတြရဲ႕ ကမၻာ့ဗဟုသုတ ၾကြယ္၀မႈကို ဆန္းစစ္ဖို႕ တစ္ေန႕မွာ ေက်ာင္းတစ္ခုမွာ ဆရာက ကမၻာ့ အံ့ဖြယ္ ခုႏွစ္သြယ္ကို ကေလးေတြကို ခ်ေရးေစပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ကေလးေတြရဲ႕ အေျဖလႊာေတြကို လိုက္သိမ္းပါတယ္။ ကေလးမေလး တစ္ေယာက္ကလြဲလို႕ က်န္ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားကေတာ့ သြက္သြက္လက္လက္ေရးၿပီး အေျဖလႊာေတြ အပ္ေနၾကပါတယ္။ အဲဒီအေျဖလႊာအပ္ႏိုင္တဲ့ ကေလးမ်ားက အေျဖလႊာေတြမွာ ဒီလိုေရးထားၾကပါတယ္။

1. အီဂ်စ္ျပည္က ပိရမစ္ႀကီးမ်ား
2. တပ္ခ်္မဟာ အေဆာက္အဦ
3. ဂရင္းကန္ညြန္
4. ပနားမား တူးေျမာင္း
5. အင္ပါယာစတိတ္ အေဆာက္အဦ
6. စိန္႕ပီတာ ဘက္စီလီကာ
7. တရုတ္ျပည္က မဟာတံတိုင္းႀကီး လို႕ေျဖၾကပါတယ္။
ဆရာက အဲဒီကေလးမနားကို ကပ္သြားၿပီး ညင္ညင္သာသာ ေမးပါတယ္။ ‘သမီး မေျဖႏိုင္လို႕လား’
‘ဟုတ္ကဲ့ဆရာ သမီးရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ မေသခ်ာလား ေသခ်ာလား မခြဲျခားႏိုင္ျဖစ္ေနလို႕ပါ’
‘သမီးရဲ႕ အေျဖလႊာကို ဆရာ့ကို ျပၾကည့္ပါလား။ ဆရာ တစ္ခုခု ကူညီႏိုင္မွာပါ’
ကေလးမေလးက သူ႕လက္ေလးနဲ႕ ကြယ္ထားတဲ့ အေျဖလႊာကို ဆရာကို ျပလိုက္ပါတယ္။ သူမရဲ႕ အေျဖလႊာ ထဲမွာေတာ့
ကမၻာ့အံ့ဖြယ္ ခုႏွစ္သြယ္
1. ျမင္ျခင္း
2. ၾကားျခင္း
3. ထိေတြ႕ျခင္း
4. အရသာခံႏိုင္ျခင္း
5. ခံစားႏိုင္ျခင္း
6. ရယ္ေမာျခင္းနဲ႕
7. ခ်စ္ျခင္း ပါတဲ့။ ဆရာနဲ႕ တကြ တစ္တန္းလံုး ငိုင္သြားၾကပါတယ္တဲ့။
ကၽြန္မတို႕ေရာ… ရုပ္၀တၴဳ ပိုင္းဆိုင္ရာ အရာေတြကို ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး ကမၻာ့အ့ံဖြယ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ေနၾကရံုနဲ႕ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ မလြဲမေသြ ၾကံဳေတြ႕ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ ေန႕စဥ္ ဘ၀ ေတြအတြက္ ဘာေတြ ထူးျခား လာမလဲ။ တကယ္က ဘ၀မွာ တန္ဖိုးအရွိဆံုး အံ့ဖြယ္အရာ ေတြကို လက္နဲ႕ တည္ေဆာက္ ယူလို႕ မရသလို ေငြနဲ႕ ေပး၀ယ္လို႕လဲ မရႏိုင္ပါဘူး။ ကေလးမေလးရဲ႕ အေျဖလႊာထဲက ဘ၀အတြက္ တန္ဖိုးအရွိဆံုး အံ့ဖြယ္ေတြကို ျပည့္ျပည့္၀၀ ခံစား ႏိုင္ဖို႕ ကၽြန္မတို႕ စိတ္ေတြ သေဘာထားေတြကို ဘယ္လို ျပင္ဆင္ထားၾကမလဲ။