Sunday, August 12, 2007

ႏိႈင္းယွဥ္ျခင္းသေဘာတရား

မႏိႈင္းယွဥ္ မၿပိဳင္ဆိုင္လွ်င္ မႏိုင္မွာ ပူပန္ ရျခင္း ကင္းကာ ရင္ပူ သက္သာ သည္က ေသခ်ာ လွပါသည္။ ၿပိဳင္လို႕ ႏိုင္သည့္ အတြက္ေရာ အမွန္တကယ္ ဂုဏ္ယူ ၀မ္းသာ ေပ်ာ္ရႊင္ ႏိုင္ မည္ေလာ။ မည္မွ် စိတ္ေအး ခ်မ္းသာ သြားပါ မည္နည္း။ ရံႈးသူကို ကုိယ္ခ်င္းစာ မိလွ်င္ေရာ စိတ္ေကာင္း ႏိုင္ပါ မည္လား။ မတူေသာ အေျခအေနတြင္ ကိုယ္အသာစီး ရသည္ကို ေက်နပ္ ႏိုင္ပါမည္ လား။ သည္လို ႏိုင္မႈကေရာ တရားမွ်တမႈ ရွိပါ မည္လား။

ကၽြန္မတို႕ေတြဟာ သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ေျပာင္ ရတာကို အလြန္ ႏွစ္သက္ ပါတယ္။ ရင္းႏွီး ခင္မင္လြန္း သူမ်ား အခ်င္းခ်င္းသာ ေနာက္ေျပာင္ ရဲတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႕ေၾကာင့္ စိတ္တိုင္းက် စေနာက္လို႕ ရေသာ သူငယ္ခ်င္း မ်ားကိုလည္း အထူး တန္ဖိုးထား ပါသည္။ အခ်င္းခ်င္း မရိုေသ မေလးစားလို႕ စေနာက္တာ လို႕ထင္ရင္ အလြန္ မွားပါမည္။ အခ်င္းခ်င္း ၾကားတြင္ ဆံပင္ဆြဲ၊ နားရြက္ ဆြဲသည္ အထိ စေနာက္ တာက သပ္သပ္၊ လူေရွ႕ သူေရွ႕တြင္ ခါးညြတ္ အရိုအေသ ေပးသည္ အထိ အခ်င္းခ်င္း ေလးေလး စားစား ဆက္ဆံတာက သပ္သပ္ ျဖစ္ေလသည္။ အထက္တန္း ေက်ာင္းမွာ ကတည္းက အစအေနာက္ သန္လွတဲ့ ကၽြန္မ တို႕ဟာ သူငယ္ခ်င္း မ်ားရဲ႕ ေနာက္ ေက်ာမွာ "ေရာင္းရန္ ရွိသည္" "အရူး" အစခ်ီကာ စံုေနေသာ စာမ်ား ေရးကပ္ျခင္း၊ ေက်ာင္းခန္း ေပါက္၀မွာ "ေမာင္၊မ--- အလို ရွိသည္၊ ဆုေငြ ၅ျပား" စသည္ျဖင့္ ေနာက္ေျပာင္ ခဲ့ၾက သည္မွာ တကၠသိုလ္ ေရာက္ေတာ့လည္း သည္အတိုင္းပင္။ သို႕ေသာ္ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ နစ္နာ ေစေသာ စေနာက္ျခင္း မ်ိဳးေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ ပါေခ်။ ဥပမာ အေမ ေဆးရံု တက္ေန ရလို႕ ခ်က္ခ်င္း လိုက္ခဲ့ပါ ဆိုေသာ စေနာက္ ျခင္းမ်ိဳး၊ သူတပါး သမီး ရည္းစား ၾကားမွာ ၀င္က်ပ္ ျခင္းမ်ိဳးကို ေယာင္လို႕မွ မလုပ္ၾကတာ ကၽြန္မတုိ႕ သူငယ္ခ်င္း မ်ားရဲ႕ တင္းက်ပ္တဲ့ စည္းတစ္ခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ လူႀကီး ျဖစ္လာ ေသာေၾကာင့္ အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ေျပာင္မႈ ေလ်ာ့မည္ ထင္က မွားပါမည္။ ပိုးဟပ္ မုန္းသူ အတြက္ ေမြးေန႕ ကိတ္ကို ပိုးဟပ္ပံု ေခ်ာကလက္ ကိတ္မုန္႕ကို အထူး မွာယူ လက္ေဆာင္ ေပးျခင္းမွ အစ ျပဳကာ ေပါက္ကရ အီးေမးလ္ ပို႕ျခင္း အဆံုး အကုန္ လုပ္ပါဧ။္။ အစခံရ သူမွလည္း စသူကို ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္ ဆဲေရးကာ ခဏ စိတ္ေကာက္ခြင့္ ရွိပါဧ။္ သို႕ေသာ္ ဘယ္သူ႕ ကိုမွ ဘယ္သူ ကမွ ေဗြမယူ ၾကပါေခ်။ ျပန္ေတြး မိတိုင္းလည္း ၿပံဳးစိစိ ျဖစ္ရ ပါသည္။ အခ်င္းခ်င္း ညဏ္စမ္း ေမးခြန္းမ်ား ေမးျခင္း၊ psycho စမ္းသပ္ေသာ ေမးခြန္းမ်ား ေမးျခင္းႏွင့္ မ်က္စိ ရွင္မႈကို ၿပိဳင္ဆိုင္ ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ကာ အခ်င္းခ်င္း အားမနာတမ္း ႏွိပ္ကြပ္ၾက ပါေသးသည္။

တစ္ရက္ မွာေတာ့ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ ပို႕လိုက္ေသာ အီးေမးလ္ တစ္ခုကို ဖြင့္ၾကည့္ရာ ခၽြတ္စြပ္ တူေသာ ရႈခင္းပံု ႏွစ္ခုကို ယွဥ္ျပ ထားၿပီး မတူ ညီမႈကို ေတြ႕ေအာင္ ရွာကာ စာျပန္ရန္ ေရးထား ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္မလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ အာရံု စူးစိုက္ၿပီး စစ္စစ္ ေပါက္ေပါက္ ႏိႈင္းယွဥ္ ၾကည့္ရႈ ေနစဥ္ ႏွစ္မိနစ္ခန္႕ အၾကာတြင္ ရႈခင္းပံု ႏွစ္ပံု ရုတ္တရက္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၿပီး ဆိုးရြား ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ ေအာ္ဟစ္ ရယ္ေမာသံ ႀကီးႏွင့္ အတူ ရုပ္ဆိုး လွေသာ သရဲ တေစၦ ပံုႀကီး ေပၚလာရာ ကၽြန္မမွာ ႏွလံုးခုန္ ရပ္မတတ္ လြန္မင္းစြာ ေၾကာက္လန္႕ မိသြား ပါေတာ့သည္။ ေတာ္ေတာ္ ဆိုးေသာ ကြန္ျပဴတာ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ သူငယ္ခ်င္း ပါေပ။ ႏွလံုး ေရာဂါ ရွိသူ သာဆို လွ်င္ ေဆးရံု ေရာက္ေလာက္ ပါသည္။ သူကလည္း ကၽြန္မမွာ ႏွလံုး ေရာဂါ မရွိမွန္း သိလို႕သာ ပို႕ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သည္ပံုမွာ အာရံု စူးစိုက္မႈ အေကာင္းဆံုး အခိ်န္ ေလာက္ကို မွန္းကာ သည္လို သရဲ တေစၦ ပံုႏွင့္ အသံ ထြက္ေအာင္ ပရုိဂရမ္ ေရးထည့္ ဖန္တီး စီစဥ္ ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေတာ္ေတာ္ ၾကာေအာင္ နားရင္း သတိႏွင့္ အသက္ မွန္မွန္ ျပန္ရႈရင္း ဆို႕ေနေသာ ရင္ကို ၿငိမ္ေအာင္ အရင္္္ ႀကိဳးစား ၿပီးမွ ကြန္ျပဴတာကို ပိတ္လိုက္ ရပါသည္။ သို႕ေသာ္ ေခါင္းထဲ တြင္ေတာ့ အေတြး တစ္ခ်က္ လင္းခနဲ ၿပိဳးျပက္ သြားပါသည္။

လူမ်ားသည္ အလြန္ ႏိႈင္းယွဥ္ ခ်င္ၾက ပါသည္။ ေစ်း၀ယ္လွ်င္ ပစၥည္း မ်ားကို အရင္ ႏိႈင္းယွဥ္ ၿပီးမွ ေရြးခ်ယ္ ၀ယ္ယူ ၾကသည္မွာ လူတိုင္း လိုလိုပင္။ တစ္ခ်ိဳ႕ မိန္းကေလးမ်ား အိမ္ေထာင္ဘက္ အေရြးလြန္လို႕အပ်ိဳႀကီး ျဖစ္ၾကသည္။ တခိ်ဳ႕ သူငယ္ခ်င္းမ်ား အခ်င္းခ်င္း ႏိႈင္းယွဥ္ ၿပိဳင္ဆိုင္ ၾကရင္း တသက္တာ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္မရ ႏိုင္ေလာက္ ေအာင္ မုန္းတီးေသာ ရန္သူမ်ား ျဖစ္သြား ၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ ကိုယ္ႏွင့္ သူမ်ား ၿပိဳင္ဆိုင္ ျခင္းသည္ စဥ္းစား ၾကည့္လွ်င္ သည္အီးေမးလ္ ထဲက ပံုလိုသာ ျဖစ္ေလသည္။ သူ႕ဟာသူ ရွိေနေသာ အရာ ႏွစ္ခုကို သြားေရာက္ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္း ထြက္ လာေသာ အက်ိဳးအျမတ္ ကေတာ့ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းလွ ပါသည္။ သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း သူငယ္ခ်င္းလို ေပါင္းေနလ်က္ အေကာင္းသားကို သြားေရာက္ ႏိႈင္းယွဥ္ မိေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ကဖန္တီး ယူေသာ ရန္သူ တိုးပြား ျခင္း အက်ိဳးသာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ရလာဒ္ အျဖစ္ ထြက္လာ ပါေတာ့သည္။ ႏိႈင္းယွဥ္လို႕ အႏိုင္ရ ျခင္းထက္ တကယ့္ကို ပိုမို တန္ဖိုး ႀကီးကာ အေရးပါေသာ အခ်က္မွာ အတြဲ ညီေသာ သူငယ္ခ်င္း ေကာင္းတစ္ေယာက္ ဆံုးရံႈး ျခင္းႏွင့္ လက္ရည္တူ ရန္သူ တစ္ေယာက္ တိုးပြား လာျခင္း တည္းဟူေသာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ရလာဒ္ ျဖစ္ပါသည္။ သည္အေတြးကို သည္ အစအေနာက္ သန္ေသာ သူငယ္ခ်င္းဧ။္ အီးေမးလ္ ထဲက ရလိုက္ပါသည္။ လူလူခ်င္း ႏိႈင္းယွဥ္ ရာ တြင္ သံသရာကို ယံုၾကည္ သူမ်ား အတြက္ စဥ္းစား ၾကည့္လွ်င္ လူတစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး က်င္လည္ရာ ဘ၀၊ ၀ါသနာ၊ အထံုႏွင့္ ပတ္သက္ရာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ စသည္တို႕ ဘယ္လိုမွ မတူ သျဖင့္ ဘ၀ အက်ိဳးေပး ျခင္းလည္း လံုး၀ မတူႏိုင္ ပါေခ်။ ထိုမတူေသာ သဘာ၀ ႏွစ္ခုကို ႏိႈင္းယွဥ္ ရန္ပင္ မလိုပါ။ သံသရာကို မယံုသူ မ်ားအတြက္ ဥပမာ ေပးရလွ်င္ မိသား တစ္စု တည္းမွ ေမာင္ႏွမ ရင္းမ်ား ပင္လွ်င္ အိမ္တြင္ မိသားစု တစ္စု တည္းမွ လူႀကီး မိဘ မ်ားဧ။္ အေတြး အေခၚ အယူအဆ မ်ားကို အတူတူ ရေသာ္လည္း စာသင္ေက်ာင္းတြင္ သင္ၾကား ရေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ အတန္းေဖာ္ သူငယ္ခ်င္း မ်ားထံမွ ရရွိ ႏိုင္ေသာ အသိအျမင္၊ ဗဟုသုတႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ေပၚ အျမင္၊ ထိုမွတဆင့္ ရရွိ လာသည့္ အေတြးအေခၚတို႕ မည္သို႕မွ် မတူ ႏိုင္ဘဲ ရွိေလရာ ထိုအေပၚ မူတည္ၿပီး ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈ ႏွင့္ ရရွိ လာမည့္ အက်ိဳး ရလာဒ္ တို႕သည္ မည္သို႕မွ် ႏိႈင္းယွဥ္ မရႏိုင္ ပါေခ်။ ထိုသို႕ မတူေသာ အရာမ်ား အခ်င္းခ်င္း ႏိႈင္းယွဥ္ လို႕ေကာ မည္သည့္ အက်ိဳး ရလာဒ္ ရရွိႏိုင္ ပါမည္နည္း။ ပိုပိုၿပီး ႀကိဳးစား ႏိုင္ရန္ ႏိႈင္းယွဥ္ ရပါသည္ဟု ဆိုလွ်င္ကား သူတပါးဧ။္ ပါးစပ္တြင္ လမ္းဆံုး သူဟု သတ္မွတ္ ရပါမည္။ ၿပိဳင္စရာ၊ ႏိႈင္းယွဥ္ စရာ လူရွိမွ ႀကိဳးစား မည္ေလာ။ တကယ္ ႀကိဳးစားသူ စစ္စစ္သည္ မည္ သူက ဘာျဖစ္ ေနေန မည္သည့္ အရာ ကိုမွ ႏိႈင္းယွဥ္ရန္ မႀကိဳးစား၊ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုသာ ကိုယ္ လုပ္ပါဧ။္။ ကိုယ့္လိုအပ္ခ်က္ ကိုသာ ျဖည့္ဆည္း ပါဧ။္။ သစ္သားခ်င္း ႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္ ကၽြန္းကၽြန္းခ်င္း၊ ပိေတာက္ ပိေတာက္ ခ်င္းပင္ စိုက္သည့္ ႏွစ္ႏွင့္ ရာသီဥတု၊ ေရေျမေပၚ မူတည္ၿပီး အရည္အေသြး ကြဲျပားႏိုင္ ေသးရာ ကၽြန္းႏွင့္ ပိေတာက္လို မတူေသာ သစ္ခ်င္းကို ၿပိဳင္လို႕ပင္ မရပါေခ်။ ကၽြန္းသည္ ဂုဏ္သတၲိ အရ ျခမကိုက္ႏိုင္၊ ေရမွာ မေဆြးႏိုင္ ေသာေၾကာင့္ ေလွသေဘၤာ ေဆာက္ရန္ ေကာင္းေသာ္လည္း မမာ လွေသာ ေၾကာင့္ အိမ္ၾကမ္းခင္း လုပ္ရန္ မေကာင္းလွ။ ေလးလံ လွေသာ ဗီရိုကို ကၽြန္းၾကမ္းခင္း ေပၚတင္လွ်င္ အရာ ထင္ပါဧ။္။ ပိေတာက္သားသည္ ကၽြန္းကဲ့သို႕ေလွမေဆာက္ႏိုင္၊ ျခမႏိုင္ ေသာ္လည္း မာလွ ေသာေၾကာင့္ ပရိေဘာဂ လုပ္ရန္ ေကာင္းပါဧ။္ အေရးႀကီး သည္မွာ ၿပိဳင္ရန္ မဟုတ္၊ သူ႕ေနရာ ႏွင့္သူ အဆင္ေျပေျပ အသံုးခ်ကာ ညီညီညြတ္ညြတ္ သံုး တတ္ ဖို႕သာ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႕အတူ လူတိုင္းတြင္ အားနည္းခ်က္ မ်ားႏွင့္ အားသာ ခ်က္မ်ား ကိုယ္စီ ကိုယ္စီ ရွိၾက ေလရာ ကိုယ့္ အားနည္းခ်က္ အတြက္လည္း ၀မ္းနည္း စရာ မလို သလို၊ သူတပါး အားနည္းခ်က္ ကိုလည္း ေထာက္ျပ ႏွိမ့္ခ်ရန္ မလိုပါ။ သူတပါး အားသာခ်က္ ကိုလည္း အားက်ရန္ မလိုသလို ကိုယ့္အားသာခ်က္ ကိုလည္း ဘ၀င္ ျမင့္စရာ မရွိပါေခ်။ ကမၻာ ေက်ာ္ သိပၸံ ပညာရွင္ႀကီး အိုင္းစတိုင္းဧ။္ Relativity Theory သည္ ကမၻာကို ေတာ္ေတာ္ တုန္လႈပ္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ႏိုင္ခဲ့သည္။ ႏိႈင္းရ သေဘာ ေၾကာင့္သာ ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲ ျဖစ္ရသည္ဟု သူ႕သီအိုရီက အၾကမ္းဖ်င္း ဆိုခဲ့ရာ ထိုသေဘာ တရားကို ေလ့လာ လိုက္စား သူမ်ား အယူလို ေသာေၾကာင့္ ႏိႈင္းယွဥ္မႈ ေၾကာင့္သာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ ကြဲျပား ေနျခင္း ျဖစ္သည္ဟု တခ်ိဳ႕က ဆက္လက္ စဥ္းစားရင္း ဘာသာမဲ့မ်ား ျဖစ္ကုန္ ၾကသည္။ ထိုသို႕ ဆိုလွ်င္ သည္သီအိုရီကို တဆင့္တက္ စဥ္းစား ၾကည့္လွ်င္ ႏိႈင္းယွဥ္မႈ မရွိ လွ်င္ေရာ၊ ႏိႈင္းယွဥ္ျခင္း မရွိေတာ့ ပါမူ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ ဆိုသမွ် ဘာဆို ဘာမွ မရွိေတာ့ဘဲ သႏိၲသုခ အၿငိမ္းဓာတ္ကို ရရွိပါ လိမ့္မည္။ ဗုဒၼၶ ျမတ္စြာ ဘုရားဧ။္ ၀ိပႆနာ ရႈနည္းတြင္ အရာ အားလံုးကို သူ႕သေဘာ သူေဆာင္ ေနျခင္း မွ်သာဟု နားလည္ ပါက ႏိႈင္းယွဥ္ ခံစားမႈ ကင္းျပတ္ကာ ပဋိစၥ သမုပၸတ္ ျပတ္ပါ သည္။ ႏိႈင္းယွဥ္ ခံစားမႈေၾကာင့္ ႏွစ္သက္မႈ တဏွာ ေပၚပါသည္။ ႏွစ္သက္မႈ ေၾကာင့္ ရယူခံစား ပိုင္ဆိုင္လိုမႈ ေပၚသည္။ ထိုစိတ္ေၾကာင့္ ျပဳလုပ္သည္။ ျပဳလုပ္ မႈေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ျဖစ္မႈေၾကာင့္ ပ်က္သည္။ ပ်က္မႈေၾကာင့္ အသစ္တဖန္ ျပန္စမႈ ျဖစ္သည္။ သည္လို ျဖစ္ပ်က္ ေနစဥ္ ျဖစ္ေပၚေသာ ကုသိုလ္စိတ္၊ အကုသိုလ္ စိတ္တို႕ေၾကာင့္ ဘ၀ သံသရာသည္ သြက္သြက္ ခါေအာင္ လည္ပတ္ ေနသည္။ အရွိကို အရွိအတိုင္း ရွိကာမတၲ မွ်သေဘာထား ပါက ႏိႈင္းယွဥ္မႈ ေပ်ာက္ကာ လိုခ်င္စိတ္၊ မလိုခ်င္စိတ္ ကင္းျပတ္ကာ ေနာက္ဆက္တြဲ ျဖစ္ရပ္မ်ား ေပၚေပါက္ခြင့္ မရေတာ့ဘဲ ပဋိစၥသမုပၸတ္ ျပတ္သျဖင့္ သံသရာ ရပ္ပါသည္။ ထို႕ေနာက္ ဒုကၡခပ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္း ရာမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္ကုိ ဧကန္ မ်က္ေမွာက္ ျပဳႏိုင္ ပါသည္ဟု အတိအလင္း မိန္႕ဆို ထားပါသည္။ လက္ေတြ႕ အနည္းငယ္ က်င့္သံုး ၾကည့္လွ်င္ကား မႏိႈင္းယွဥ္ မၿပိဳင္ဆိုင္လွ်င္ မႏိုင္မွာ ပူပန္ ရျခင္း ကင္းကာ ရင္ပူ သက္သာ သည္က ေသခ်ာ လွပါသည္။ ၿပိဳင္လို႕ ႏိုင္သည့္ အတြက္ေရာ အမွန္တကယ္ ဂုဏ္ယူ ၀မ္းသာ ေပ်ာ္ရႊင္ ႏိုင္ မည္ေလာ။ မည္မွ် စိတ္ေအး ခ်မ္းသာ သြားပါ မည္နည္း။ ရံႈးသူကို ကုိယ္ခ်င္းစာ မိလွ်င္ေရာ စိတ္ေကာင္း ႏိုင္ပါ မည္လား။ မတူေသာ အေျခအေနတြင္ ကိုယ္အသာစီး ရသည္ကို ေက်နပ္ ႏိုင္ပါမည္ လား။ သည္လို ႏိုင္မႈကေရာ တရားမွ်တမႈ ရွိပါ မည္လား။ ေတြးေတာ ရသည္မွာ စိတ္ရႈပ္ စရာသာ ေကာင္းလွသည္။ မႏိႈင္းယွဥ္ျခင္းႏွင့္ အရွိကို အရွိအတိုင္း ထားလုိက္ကာ အဆင္ေျပေျပ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္း ကသာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္သည္ဟု စဥ္းစား ေတြးေတာ ဆံုးျဖတ္ရင္း ေအးၿငိမ္းမႈ သႏိၲသုခ ရသကို ခံစား ႏိုင္ရန္ ဘုရားစင္ ေရွ႕သို႕သာ ထြက္ခဲ့မိ ပါေတာ့သည္။

No comments: