Saturday, November 15, 2008

အဖိုးမ်ား၊ ဘၾကီးမ်ားနဲ႕ သူတို႕ မုန္းတဲ့ သီခ်င္းမ်ား

ဒီေန႕ နားရက္မို႕ အားရပါးရ နားရင္း သီခ်င္း ေအးေအးေလးေတြ နားေထာင္ရင္း ဒီပို႕စ္ ေရးဖို႕ စိတ္ကူး ရလိုက္ ပါတယ္။ သီခ်င္း တခ်ိဳ႕ကို ၾကားရင္ အဖိုးကို လြမ္းတယ္ဆိုလို႕ ကၽြန္မရဲ႕ အဖိုးက သီခ်င္း ၾကိဳက္သူလို႕ အထင္ေတာ္ မေစာလိုက္ ၾကပါနဲ႕။ အဲလိုပဲ ကၽြန္မကလဲ အဖိုးတို႕ ေခတ္က သီခ်င္းေတြကို မၾကာခဏ နားေထာင္ေလ့ ရွိလို႕ ထင္ရဲ႕ လို႕လဲ အထင္ ေတာ္ မေစာလိုက္ပါနဲ႕ဦးေနာ္.. ရာဇ၀င္ ရွိလုိ႕ပါ။

စေျပာရရင္ အေဘးက စေျပာရမလား မသိ။ အဖိုးရဲ႕ အေဖေပါ့။ သူ႕ေခတ္က ျမိဳ႕၀န္မင္းကိုေတာင္ စေနာက္ ရဲတဲ့ အေဘးဟာ သူက ဇာတ္ပြဲေတြကို တကူးတက သြားမၾကည့္တတ္ ေပမယ့္ အိမ္က လူေတြ သြားၾကည့္ၿပီး စားျမံဳ႕ျပန္ ေျပာတာ ၾကားလာ လို႕မ်ား သူ႕နားထဲ အၾကား မေတာ္ရင္ အဲဒီပြဲကို တိတ္တိတ္ သြားနားေထာင္ၿပီး ေပါက္ကရ သီဆို ေျပာၾကားတဲ့ သဘင္သည္ေတြ ဆို စင္ေပၚထိ တက္ရိုက္ တတ္ပါသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ သူ႕နယ္ မွာ ပြဲကရင္ သဘင္သည္မ်ား ခမ်ာ ေတာ္ေတာ္ေလး ဇာတ္ေရြး စကားေရြး ၾကရ ရွာပါသတဲ့။ လာမက ဘဲလဲ မေနႏိုင္ ၾကပါဘူး။ သူဆုခ်ရင္ နင့္ခနဲ ရတာကိုး။

ေနာက္ေတာ့ ကိုလိုနီေခတ္မွာ ဓာတ္ျပားေတြ ေခတ္စား လာပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဓာတ္စက္ေပါ့ေလ အေဘးတို႕ ျမိဳ႕ေလးမွာ ဓာတ္ျပား ေရာင္းတဲ့ဆိုင္က တဆိုင္တည္း ရွိပါသတဲ့။ ေရႊမိ သီခ်င္း ေပၚခ်ိန္မွာ လူတိုင္းက ေရႊမိမွ ေရႊမိ (ဗဒင္ သီခ်င္း ေပါက္သလိုကို ေပါက္သြားတဲ့ သီခ်င္းပါတဲ့) အဲဒီ သီခ်င္းဓာတ္ျပားက အေဘးတို႕ ျမိဳ႕လဲ ေရာက္ေရာ အေဘးက ဆိုင္က ထြက္သမွ် သိမ္းၾကံဳးၿပီး ၀ယ္ခိုင္း လိုက္ပါ သတဲ့။ ဆိုင္ရွင္ကေတာ့ ေပ်ာ္လို႕ေပါ့။ သူဒီေလာက္ ၾကိဳက္သလားလို႕… ဘယ္ ဟုတ္မလဲ အိမ္ကို ဓာတ္ျပား ထုတ္ၾကီး လဲ ေရာက္ေရာ ေနာက္ေဖးမွာ တူနဲ႕ ထုၿပီး ခြဲပစ္ ပါေလေရာ.. အေဘးကို ေျမး၊ ျမစ္ေတြက ဘိုးေလးေကာင္း လို႕ ေခၚပါတယ္။ သူ႕ဇနီး အေဘး ကိုက် အေမၾကီးပ လို႕ပဲ ေခၚပါတယ္။ အေမၾကီးပက “ေတာ့ ကိုေကာင္း.. ဓာတ္ျပားေတြ ဘာလို႕ ခြဲပစ္ သတုံး” ဆိုေတာ့ သီခ်င္းက ကလက္ လို႕ပါတဲ့။ မိန္းကေလးေတြကို ဆပ္ေကာ့ လပ္ေကာ့ ျဖစ္ေအာင္ ေျမွာက္ ေပးတဲ့ သီခ်င္း ျဖစ္လို႕ နားေထာင္ရတာ နားရွက္လို႕တဲ့။ ဒါေပမယ့္ ဘိုးေလး ေကာင္း က ဆိုင္ရွင္ရဲ႕ စီးပြားေရးကို ပိတ္ ပင္ သလို ျဖစ္ေစမယ့္ သီခ်င္း ဓာတ္ျပား မေရာင္းရ လို႕ အမိန္႕ မထုတ္ပါဘူး။ ဒါ့အျပင္ ဟိုလူ နားမေထာင္ရ ဒီလူ နားမေထာင္ရ လို႕လဲ လိုက္ မပိတ္ပင္ ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒါမ်ိဳး သီခ်င္းကို ေရးတဲ့သူ ေရာ ဆိုတဲ့သူပါ သူ႕ အာဏာစက္ နဲ႕ ကင္းတဲ့ ေနရာ ေရာက္ေန တာ ကံေကာင္း သြားပါတယ္။ ကင္းျမီးေကာက္၊ ကင္းမ လက္မဲ၊ ကင္းေျခမ်ား စတဲ့ အင္းဆက္ မ်ားတဲ့ အညာေဒသမို႕ ကင္း ကိုက္ရင္ ဓာတ္ျပားကြဲ ေသြးလိမ္း ရတာမို႕ အဲဒီ ဓာတ္ျပားကြဲ ေတြကို သူ႕အိမ္က အလုပ္သမား မ်ားကို ေဆးအျဖစ္ ေ၀ေပးလိုက္ ၿပီးတဲ့ေနာက္ အဲဒီ သီခ်င္းသံလဲ တျမိဳ႕ လံုး တိတ္သြား ပါေတာ့တယ္။ ဘၾကီးေကာင္းက ဒီသီခ်င္းကို မၾကိဳက္လို႕ ဓာတ္ျပားေတြ ခြဲပစ္တယ္ တဲ့ေဟ့ ဆိုတဲ့ အသံ ၾကား တာနဲ႕ ဆိုင္ကလဲ ထပ္ၿပီး တင္မေရာင္းရဲ သလို ျမိဳ႕သူ ျမိဳ႕သား မ်ားခမ်ာလဲ နားမေထာင္ ရဲၾက ေတာ့ပါဘူး။ သူက ျမိဳ႕သူ ျမိဳ႕သားေတြ အေပၚ ထားတဲ့ ေစတနာ အေပၚ ျမိဳ႕သူ ျမိဳ႕သား ေတြရဲ႕ တုန္႕ျပန္မႈက အားရ စရာပါ။ ဒါ့ျပင္ သူေနတဲ့ ျမိဳ႕နဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္က တျခား ျမိဳ႕ေတြ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ မိန္းကေလးေတြ ငယ္ငယ္ ရြယ္ရြယ္နဲ႕ လင္ေနာက္ လိုက္ ေျပးသူ အေရအတြက္ခ်င္း သိသိသာသာ ကြာေလ့ ရွိတာ ဘိုးေလးေကာင္းရဲ႕ ဒီလို သတိထား ပဲ့ျပင္ တတ္မႈ ေၾကာင့္ မ်ားလား။ “ငတို႕ ျမိဳ႕မွာ ဦးေလးေကာင္းတို႕ ေခတ္တုန္းကမ်ား ဒီလို မဟုတ္ေပါင္ကြာ” ဆိုၿပီး သူ႕ေခတ္ တေခတ္ ျဖစ္က်န္ ခဲ့ဖူး ပါတယ္။ ေခတ္ေဟာင္းေတးမ်ား တေက်ာ့ျပန္လို႕ “ျမိဳ႕ရြာတခြင္လံုး ေရႊမိကို ခင္ၾကသေတာ့” ဆိုတဲ့ အသံမ်ား ၾကားရင္ ဘိုးေလးေကာင္းကို သတိရမိ ပါတယ္။

သူ႕သား ကၽြန္မရဲ႕ အခ်စ္ေတာ္ အဖိုးကေရာတဲ့။ အေဖတူသား အက်င့္ တူတူ ပါပဲ။ ဘက္စံု ေတာ္တဲ့ အကယ္ဒမီ ၀င္းဦးရဲ႕ ေမဘရဏီ သီခ်င္းကို ၾကားတဲ့ အခ်ိန္တိုင္း တြန္႕တက္သြားတဲ့ အဖိုးဟာ သူ႕အေဖ ေျခရာ နင္းေတာ့ တာပါပဲ။ “အို႕---- ေမဘရဏီလို.. ေငြပန္းခ်ီေတာင္ လက္မိႈင္ခ်ရသကိုးးးးး မမမိုး” ဆိုတဲ့ အသံၾကားတိုင္း ကၽြန္မကေတာ့ ခုခ်ိန္ထိ ၿပံဳးမိဆဲပါ။ အဖိုး မၾကိဳက္ဆံုးက ဒီအပိုဒ္မို႕ပါ။ “အို႕” သံကို မုန္းပါသတဲ့ေလ။ ၿပီးေတာ့ ေယာက္်ားေလးမ်ား မယားတရူးစိတ္ မႊန္ေစတဲ့ သီခ်င္းမို႕ ပါတဲ့။ အင္းးးး သူတို႕ အႏုပညာကို မခံစား တတ္ဘူးေတာ့ မထင္ပါ နဲ႕ေနာ္.. တေယာကို ထိုးတဲ့ ဘိုးတံ မရွိရင္ ေတာင္ အနားရွိတဲ့ ပစၥည္းနဲ႕ ဂီတသံ ထြက္ေအာင္ ထိုးႏိုင္ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အႏုပညာကို အသံုးခ်ၿပီး အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈ လကၡဏာကို ပ်က္စီးေစတဲ့ အသံုးအႏံႈး ေတြကို သူတို႕ မၾကိဳက္ ၾကတာပါ။ ကၽြန္မရဲ႕ အဖိုးတင္မွ မဟုတ္ ပါဘူး။ သူတို႕ ညီအကိုမ်ား အားလံုး အက်င့္ တူတူ ပါပဲ။

သူတို႕ တူသားမ်ား ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ ဘၾကီးမ်ား ကေရာတဲ့… သူတို႕က်ေတာ့ အဖိုးတို႕လို စီးပြားေရး မေကာင္းေတာ့တဲ့ အခါမို႕ သူတို႕ေလာက္ ၀န္ထမ္း မမ်ားသလို နယ္ျမိဳ႕မွာ မေနေတာ့ဘဲ ျမိဳ႕ၾကီး ျပၾကီး ေရာက္လာတဲ့ အျပင္ အရပ္သား မ်ားမို႕ အာဏာ စက္ မျပင္းေတာ့ တာမို႕ တျမိဳ႕လံုး သီခ်င္းသံ တိတ္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ ၾကေတာ့ ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ရပ္ကြက္ ထဲက အလွဴခံ မ႑ပ္နဲ႕ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ေတြမွာ ကဗ်ာဘြဲ႕မွဴး ဆိုတဲ့ “မင္းရည္းစားေတာင္ သိရဲ႕လား” နဲ႕ “ရည္းစား ႏွစ္ေယာက္ လိုတယ္” သီခ်င္းသံ ၾကားတိုင္း ခ်က္ခ်င္း အဲဒီ ေနရာက ထထြက္ သြားတတ္တာ၊ ထ ကန္႕ကြက္ တတ္တာ ေၾကာင့္ သူတို႕ ရပ္ကြက္ ေတြမွာ ေတာ့ အၾကားမေတာ္တဲ့ သီခ်င္းသံ မၾကားရ တတ္ပါဘူး။ အိမ္မွာ ဒါမ်ဳးိ သီခ်င္း မဖြင့္ရ တာေတာ့ မေျပာပါနဲ႕ေတာ့။ ဟစ္ေဟာ့ပ္ ႏိုင္ပါတယ္။ ရက္ပ္ ႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႕ မၾကိဳက္တာ စာသားပါ။ ဒီသီခ်င္း ႏွစ္ပုဒ္ကို ဘၾကီးေဇာ္ ကင္ပြန္းတပ္ပံုက “ၾကာကူလီ သီခ်င္း” နဲ႕ “အရပ္ပ်က္မ သီခ်င္း” တဲ့။ မ်ိဳးေၾကာ့ျမိဳင္ရဲ႕ သတိရရင္ ၿပီးတာပဲ သီခ်င္းကို မ်ားဆို ပိုးစိုးပက္စက္ ေ၀ဖန္ ပါတယ္။ “ေဆြဂုဏ္ မ်ိဳးဂုဏ္ ဖ်က္မယ့္ မ်ိဳးဖ်က္ေတြ ေမြးထုတ္ေပး ေနတဲ့ သီခ်င္း” ပါတဲ့။ ေဂ်မီရဲ႕ “ကဲသာကဲ” သီခ်င္း ထြက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မက ဘၾကီးနဲ႕ တႏိုင္ငံစီ ျခားေန ၿပီမို႕ သူ ဒီသီခ်င္းကို ဘယ္လိုမ်ား ကင္ပြန္းတပ္မလဲ မသိေပမယ့္ ကၽြန္မကေတာ့ သူတို႕ရဲ႕ ေသြးပါလို႕လား မေျပာတတ္။ “ေတာ္သလင္း သီခ်င္း” လို႕ပဲ ကင္ပြန္းတပ္ခ်င္ ပါတယ္ရွင္။


7 comments:

ဒူကဘာ said...

မလႈိင္ေရ.....အသုဘ သီခ်င္းလို႔ ဆိုတဲ႔ ကိုင္ဇာရဲ႕ မႏိုးပါေစနဲ႔ မိုးရယ္တို႔ က်န္ေသးတယ္ေလ။

Anonymous said...

:D
like father, like son...!
anyway, i agree with you..:)

scopioo

Anonymous said...

ငယ္ငယ္က ေကာ္နီသီခ်င္း "သနပ္ခါးလိမ္းတာ ကိုကို့ အတြက္ပါကြယ္.." ကို ေဖေဖ့ေရွ့မွာ
"သနပ္ခါးလိမ္းတာ ကိုယ္လွ ဖို့ပါကြယ္" လို့ျပင္ဆိုခဲ့ရဖူးတယ္။ သီခ်င္းက မညည္းပဲမွမေနႏိုင္တာကိုး

Wunna said...

ေကာ္နီရဲ႕ ၾကည့္ခြင့္ေတာ့ရွိတယ္ ထိခြင့္မရွိဘူးဆိုတဲ့ သီခ်င္း၊ ဘာဘူရဲ႕ မင္းကိုငါက နားနားနားနား၊ စိုင္းစို္င္းရဲ႕ အိုးေလးလွဳပ္ပါေဟ့ သီခ်င္းေတြကိုသာ အေဘးၾကားရင္ေတာ့

Moe Cho Thinn said...

တို႔အေမကေတာ႔ ငယ္ငယ္က မနက္မိုးလင္းရင္ ေမဆြိရဲ႔
ရွားရွားပါးပါး သီခ်င္း ဆိုလို႔ ေခတ္ႀကီးေတာ႔ ရွားပါးကုန္ေတာ႔မယ္ ဆိုၿပီး တားခဲ႔ဖူးတယ္။ ဇဗဴဒိတ္ နိမိတ္ဆိုပဲ။

ဟန္လင္းထြန္း said...

အမကလည္း ေတာ္သလင္းသီခ်င္းလုိ႔ေတာ့ ေျပာပါနဲ႔။ ကဲသာကဲ ေရမကူးတက္တဲ့ ဘဲဲလုိပဲ။ :))))))

တန္ခူး said...

လိွ ုင္ေရ… ဘၾကီးေတြမုန္းတဲ့ အဲဒီကဗ်ာဘြဲ ့မွ ူးသီခ်င္း၂ ပုဒ္ကို တို ့လဲ မုန္းတယ္…
ခုေနာက္ပိုင္းက က်က္သေရကင္းတဲ့ သီခ်င္းေတြ ပိုမ်ားလာသလိုပဲ… တို ့ကေတာ့ အဘြားၾကီးလို ့ပဲဆိုခ်င္ဆို သေဌး၀ါဒလို အတိတ္နိမိ္တ္ ေကာင္းတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြပဲ ၾကိုက္တယ္…