Wednesday, December 12, 2007

ပရိတ္ၾကီး ဆယ့္တစ္သုတ္ ရြတ္ဆိုရျခင္း အက်ိဳး

ေဂ် တက္ထားတာ ၾကာၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ က်မ္းကိုး မစံု ဘုန္းဘုန္း ကိုလဲ မေမးရ ေသး တာနဲ႕ ခုမွ ဘုန္းဘုန္း လဲ မအားတဲ့ ၾကားက ရေအာင္ ေမးၿပီး ေရးျဖစ္ တင္ျဖစ္ပါတယ္။

ပရိတ္ဆိုတာ ပရိတၲ = အရံအတားလို႕ ဆိုပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္ အခါ ကတည္းက ျမတ္စြာဘုရားက ေတာထဲ ေတာင္ထဲ အဆင္ေျပရာ သီတင္းသံုးေနထိုင္ ၾကရတဲ့ ေတာရ ေဆာက္တည္ ၾကတဲ့ တပည့္သား သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ား ေဘးရန္မ်ားက လြတ္ေအာင္ ရြတ္ဆို ပြားမ်ားေစတဲ့ အရံ အတား ဂါထာ မႏၲာန္ေတာ္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာမ်ား ရင္းႏွီးေနက် ပရိတ္ၾကီး ဆယ့္တစ္သုတ္မွာ သူ႕ သုတ္နဲ႕ သူ၊ ဘယ္သုတ္ဟာ ဘယ္လို ေဘးမ်ိဳးအတြက္ အရံ အတားျဖစ္တယ္ ဆိုတာ အဓိပၸာယ္ ကိုယ္စီ ရွိပါတယ္။ ပရိတ္ရြတ္ရာမွာ ရြတ္သူ စည္းကမ္းနဲ႕ ၾကားနာသူ စည္းကမ္း ၂မ်ိဳး ရွိပါတယ္။ စည္းကမ္းကို လုိက္နာၿပီး ရြတ္မွ ထက္ျမက္စြာ အက်ိဳး ေပးတယ္လို႕ ဆုိပါတယ္။

ရြတ္သူ စည္းကမ္းမ်ားကေတာ့
(၁) ပုဒ္ျဖတ္ ပုဒ္ေန ပါဠိ သဒၵါ အသံမွန္ေအာင္ ရြတ္ရပါမယ္။
(၂) ကိုယ္ရြတ္တဲ့ ပါဠိကို အဓိပၸာယ္ကို အတိအက် အစအဆံုး မသိေတာင္ အၾကမ္းဖ်င္းေတာ့ သိရပါမယ္။ (၃) လာဘ္လာဘ အတြက္ ေငြအတြက္ မရြတ္ရပါဘူး။ ၾကည္လင္ သန္႕စင္တဲ့ ေစတနာ သဒၶါတရားနဲ႕သာ ရြတ္ရပါမယ္။

ၾကားနာသူ စည္းကမ္းမ်ားကေတာ့
(၁) ပဥၥာနႏၲရိယ ကံလို႕ ေခၚဆိုတဲ့ ဂုဏ္ေက်းဇူး အားျဖင့္ အတိုင္းအဆမရွိ အနႏၲ ၾကီးျမတ္သူ ငါးဦးကို ျပစ္မွား ဖူးတဲ့ ကံ မရွိရပါဘူး။ အဲဒီကံငါးပါးကေတာ့ မိသတ္၊ ဖသတ္၊ ဘုရားကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္လုပ္၊ သံဃာကို သင္းခြဲ၊ မိစၧာအယူကို ယူျခင္း တို႕ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို ျပစ္မွား က်ဴးလြန္ထားရင္ ပရိတ္နာလဲ အက်ိဳးခံစားရျခင္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ အဲဒါေတြလုပ္လို႕ျဖစ္တဲ့ အကုသိုလ္ကံရဲ႕ အက်ိဳးေပးကို ဘယ္အရာ ကမွ တားျမစ္ ႏိုင္ျခင္း မရွိလို႕ပါ။
(၂) နိယတ မိစၧာဒိဌိ မျဖစ္ရပါဘူး။ ဘုရားကို ဘုရားမဟုတ္၊ တရားကို တရားမဟုတ္၊ သံဃာကို သံဃာ မဟုတ္လို႕ ထင္ျမင္ ယူဆ စြပ္စြဲ ေျပာဆို လက္ခံ က်င့္သံုးသူကို ပရိတ္က အကာအကြယ္ မေပးပါဘူး။
(၃) ပရိတ္ေတာ္ရဲ႕ တန္ခိုးနဲ႕ သူ႕ရဲ႕ အက်ိဳးအာနိသင္ကို ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရားနဲ႕ ျပည့္စံု ရပါမယ္။

ပရိတ္ၾကီး ဆယ့္တစ္သုတ္မွာ ရြတ္ရံု ရြတ္ရတဲ့ ပရိတ္နဲ႕ ရြတ္လဲ ရြတ္၊ က်င့္လဲ က်င့္ရတဲ့ ပရိတ္ ဆိုၿပီး ၂မ်ိဳး ျပန္ကြဲပါတယ္။ ရြတ္လဲရြတ္၊ က်င့္လဲ က်င့္ရတဲ့ ပရိတ္ သုတ္ေတာ္မ်ားကေတာ့ မဂၤလသုတ္၊ အဂၤုလိ မာလ သုတ္၊ ေဗာဇၥ်င္သုတ္၊ ေမတၲာသုတ္၊ ခႏၶသုတ္နဲ႕ ဓဇဂၢသုတ္တို႕ ျဖစ္ၿပီး ရြတ္ရံု ရြတ္ရတဲ့ သုတ္ေတာ္ မ်ားကေတာ့ ရတနသုတ္၊ ေမာရသုတ္၊ ၀ဋၬသုတ္၊ အာဋာနာဋိယသုတ္၊ ပုွဗၺဏွ သုတ္တို႕ ျဖစ္ပါတယ္။


မဂၤလ သုတ္= ေလာကီ၊ ေလာကုတၲရာ တို႕တြင္ သတၲ၀ါမ်ားအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို ၾကီးပြား ေစေသာ၊ ဆိုးက်ိဳးမ်ားကို ကာကြယ္ေသာ အရံအတား။ (ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္တိုင္ လူအမ်ား ၾကံစည္ ေတြးေတာ ေနမႈကို မထင္မရွား နတ္သားတစ္ပါး လာေမးေလွ်ာက္လို႕ ဘုရားေဟာသည္)

ရတနသုတ္= ကပ္ၾကီး သံုးပါးမွ ကင္းေ၀း ေျပေပ်ာက္ ေစေသာ သုတ္ေတာ္။ ( ေ၀သာလီျပည္တြင္ ကပ္ၾကီး သံုးပါး (ဘီလူးေဘး၊ အနာေရာဂါေဘး၊ အငတ္ေဘး) ဆုိက္ေရာက္ၿပီး လူမ်ားေသေၾက ပ်က္စီး ေသာေၾကာင့္ ဘီလူး သရဲမ်ား ၿမိဳ႕တြင္း၀င္ၿပီး လူေသ သာမက လူရွင္မ်ားကိုပါ သတ္ျဖတ္ စားေသာက္ လာေသာေၾကာင့္ ဘုရင္ရဲ႕ ပင့္ဖိတ္ခ်က္အရ ၾကြလာၿပီး ရွင္ အာနႏၵာကို သုတ္ေတာ္ကို သင္ေပးၿပီး ျမိဳ႕တံတိုင္း သံုးထပ္ အၾကား လွည့္လည္ ရြတ္ေစၿပီး ကပ္ေဘးမ်ား ကင္းေပ်ာက္ေစခဲ့သည္။ )

ေမတၲာသုတ္ = လူ၊ နတ္၊ ျဗဟာ သတၲ၀ါတို႕ ခ်စ္ခင္ ျမတ္ႏိုးေစေသာ သုတ္ေတာ္ ( ေတာရ ေဆာက္တည္ ေသာ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ သီလ အစြမ္းေၾကာင့္ ေတာထဲတြင္ မေနႏိုင္ေသာ နတ္၊ မွင္စာ၊ တေစၧ၊ သရဲတို႕ ေျခာက္လွန္႕ေသာေၾကာင့္ တရား အားမထုတ္ႏိုင္ျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ ထို အေႏွာင့္အယွက္ ကင္းေ၀း ေစ ရန္ ရြတ္ဆိုေစခဲ့သည္။)

ခႏၶသုတ္ = ေျမြမ်ိဳး၊ ကင္းမ်ိဳး တို႕ရဲ႕ ေဘးရန္မွ လြတ္ေျမာက္ေစေသာ သုတ္ေတာ္ ( ေျမြ ဆိုသည္မွာ စတုမဟာရာဇ္ နတ္မင္းၾကီး တစ္ပါးဧ။္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ လက္ေအာက္ခံ နဂါးမ်ိဳးစိတ္ထဲမွ နိမ့္ေသာ အမ်ိဳး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ နတ္မင္းၾကီးမ်ားကို တိုင္တည္ၿပီး သူ႕ရဲ႕ တပည့္ သားေျမးမ်ား ကိုယ့္ကို မေႏွာင့္ယွက္ ေစရန္ ေတာင္းဆိုေစေသာ သေဘာျဖစ္ေလသည္။)

ေမာရသုတ္ = အဖမ္းအဆီး အခ်ဳပ္ အေႏွာင္မွ ကင္းလြတ္ေစေသာ သုတ္ေတာ္ (ဘုရားအေလာင္း ဥေဒါင္းမင္း ဘ၀က ပံုမွန္ ရြတ္ဆိုခဲ့ေသာေၾကာင့္ ငွက္ခတ္ မုဆိုး သားစဥ္ေျမးဆက္ ခုႏွစ္ဆက္တိုင္တိုင္ က ဥေဒါင္းမင္းကို အႏွစ္ ခုႏွစ္ရာပတ္လံုး ဖမ္းေသာ္လည္း မမိခဲ့ေပ။ လက္ေတြ႕ ဘ၀တြင္လညး္ ေမာရသုတ္ကို ပံုမွန္ ရြတ္ဆိုၿပီး ကိုယ္ေစာင့္နတ္ကို အမွ်ေပးသူသည္ အဖမ္းအဆီး ရွိခဲ့ေသာ္ ထိုေနရာမွ အခ်ိန္မီ ခြာရန္ အိပ္မက္ရျခင္း၊ သတိေပး ခံရျခင္းမ်ား ျဖစ္ေလ့ ရွိသည္ဟု ၾကားနာ မွတ္သားဖူးပါသည္။)

ေဗာဇၥ်င္သုတ္= မက်န္းမာသူမ်ား ျပန္လည္ က်န္းမာ လာေစေသာ သုတ္ေတာ္ (ရွင္ မဟာ ကသပ ကိုယ္ေတာ္၊ ရွင္ ေမာဂၢလာန္ကိုယ္ေတာ္တို႕ နာမက်န္းျဖစ္စဥ္က ျမတ္စြာဘုရားမွ ရြတ္ဖတ္ရန္ သင္ၾကား ေပးၿပီး ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ နာမက်န္း ျဖစ္ေသာအခါ စုႏၵ မေထရ္ကို ရြတ္ေစၿပီး ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္တိုင္ နာၾကားရင္း ျပန္လည္ က်န္းမာ လာခဲ့ေစေသာ သုတ္ေတာ္ ျဖစ္ပါသည္။ သတိ သေမၺာဇၥ်ာင္၊ သမာဓိသေမၺာ ဇၥ်ာင္ တို႕ကို က်င့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ပဋိကတ္တိုက္ စာၾကည့္ တိုက္မွဴး ယဥ္ေက်းမႈ သင္တန္း ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ ပညာသာမိ (မာဂဓီ-သာစည္) ဆရာေတာ္ ေလျဖတ္ၿပီး ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာေပါက္ကာ ဦးေခါင္းေတာ္ထဲ ေသြးျပန္ခဲစဥ္ တပည့္မ်ားမွ ဆရာေတာ္အတြက္ ေဗာဇၥ်င္ သုတ္ေတာ္ကိိုု ထိုစဥ္က ဆရာေတာ္ ရဲ႕ သက္ေစ့ ၅၇ၾကိမ္ ရြတ္ဆိုေပးခဲ့ရာ အံ့မခန္းဖြယ္ ျပန္လည္ က်န္းမာ လာသည္မွာ ကိုယ္ေတြ႕ ျဖစ္ပါသည္။)

အဂၤုလိမာလ သုတ္= ျမန္မာ အမ်ားစုမွ ကိုယ္၀န္ေဆာင္မ်ား မီးဖြားခ်ိန္ ရြတ္လွ်င္ ကေလးေမြးရ လြယ္ တယ္ဟု မွတ္ယူကာ တြင္က်ယ္စြာ ရြတ္ၾကေသာ္လည္း မည္သည့္ ေ၀ဒနာ ခံစားရသည္ ျဖစ္ပါေစ ရြတ္ႏိုင္ ပါသည္။ (အဂၤုလိမာလ မေထရ္ ရဟႏၲာ ျဖစ္ေသာ္လည္း သူလက္ျဖတ္ခဲ့ဖူးသူမ်ားရဲ႕ ေဆြမ်ိဳး သားခ်င္း လူ အမ်ားက ဆြမ္းမေလာင္းသည့္အျပင္ ခဲျဖင့္ ပစ္ေပါက္ျခင္း အစရွိသျဖင့္ ဆက္ဆံ ခံရေသာေၾကာင့္ ေျပ ေပ်ာက္ ေစရန္ ျမတ္စြာဘုရားက သင္ေပးေသာ မႏၲန္ျဖစ္ေလသည္။ အဓိပၸာယ္မွာ ငါသည္ ရဟန္း ျဖစ္ သည့္ ေန႕မွစၿပီး သူတပါးကို မသတ္ဖူးပါ။ သည္မွန္ေသာ သစၥာ စကားေၾကာင့္ သင္ခံစား ေနရေသာ ေ၀ဒနာ ေပ်ာက္ကင္းပါေစဟု အဓိပၸာယ္ရေလသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဒီဂါထာကို ရြတ္ဆို မည့္သူသည္ သူတပါး အသက္ ကို ျခင္၊ ပရြက္ဆိတ္မွ အစ မသတ္ရေပ။ ထိုမွသာ စြမ္းပါသည္။ မဟုတ္က သစၥာ ပ်က္ပါသည္။)

ဓဇဂၢ သုတ္= အေၾကာက္တရားကို ကာကြယ္ေသာ သုတ္ေတာ္။ ( ေၾကာက္ရြံ႕ တုန္လႈပ္သူမ်ား အတြက္ ေဟာသည္။ သိၾကားမင္း အသုရာကို တိုက္စဥ္ နတ္စစ္သည္မ်ားက ေၾကာက္ရြံေသာအခါ နတ္စစ္သူၾကီး မ်ားရဲဲ႕ ေအာင္လံဖ်ားကို ၾကည့္ၿပီး ရဲေဆးတင္ရန္ သိၾကားမင္းက ေျပာရာ ျမတ္စြာဘုရားက အေၾကာက္ တရား ကိုယ္တိုင္ မကင္းေသာ သိၾကားမင္းရ႕ဲ ေအာင္လံကို ၾကည့္ရံုနဲ႕ နတ္စစ္သည္တို႕ တကယ္ အ ေၾကာက္ တရား မကင္းႏို္င္ေၾကာင္း၊ အေၾကာက္တရားမွ တကယ္ ကင္းေ၀းေသာ ငါဘုရားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ မ်ားကို ရြတ္ဖတ္ ပြားမ်ားက အမွန္တကယ္ အေၾကာက္တရား ကင္းနိုင္ေၾကာင္း၊ ငါဘုရားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ကို အာရံုမွာ ထင္ေအာင္ မပြားႏိုင္ပါက တရားဂုဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါးကို ပြားႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဒါေတာင္မွ အာရံုမွာ ဂုဏ္ေတာ္ ထင္ေအာင္ မပြားနိုင္ပါက သံဃာ ဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါး တို႕ကို အထပ္ထပ္ ရြတ္ဆို ပြားမ်ား ျခင္း ျဖင့္ ဂုဏ္ေတာ္တို႕ ရြတ္ဖတ္သူရဲ႕ အာရံုကို ထင္ဟပ္ လာသည့္အခါ အေၾကာက္တရား ကင္းၾက လိမ့္မည္ ဟု ေဟာသည္ကို ဥပမာေပးသည္။ သာမန္ အေဆာက္အဦ၊ ေတာင္၊ ေလွကား၊ သစ္ပင္ စသည္တို႕မွ ျပဳတ္က်ျခင္းသာ မက ရာထူးျပဳတ္မွာ ေၾကာက္သူမ်ားလဲ ရြတ္ၾကေလသည္။)

အာဋာနာဋိယ သုတ္= ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္ ေခတ္အခါက သာသနာေတာ္ကို မသက္၀င္ေသာ၊ သီလေစာင့္သူမ်ားရဲ႕ ဘုန္းကံကို မခံႏိုင္ေသာ ဘီလူး မိစၧာမ်ားက သာသနာ့ အႏြယ္၀င္ ပရိတ္သတ္ ေလး ပါး ျဖစ္ေသာ ရဟန္း၊ ရဟန္းမ၊ သာသနာ့ ဒါယကာ၊ သာသနာ့ ဒါယိကာမ တို႕ကို ဖမ္းဆီး ေႏွာင့္ယွက္ ၾကေသာေၾကာင့္ ထို မိစၧာ ဘီလူးမ်ား ယဥ္ေက်းလာၿပီး သာသနာေတာ္တြင္ သက္၀င္ ယံုၾကည္လာေအာင္ ရြတ္ဆိုေစသည္။

၀ဋၬသုတ္ = မီးကြင္းေစေသာ၊ ေလာင္ေနေသာ မီးကို ရပ္တန္႕ေစေသာ အစြမ္းရွိသည့္ သုတ္ေတာ္ ျဖစ္သည္။ ဘုရားအေလာင္း ငံုးမင္း ဘ၀က ေတာမီးေလာင္ရာ မပ်ံႏိုင္ေအာင္ ငယ္ေသးေသာေၾကာင့္ သစၥာျပဳရာ ေတာမီး ၿငိမ္းခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ စဥ္းစားရန္မွာ ငုံးမင္းရဲ႕ သစၥာျပဳပံုမွာ လူမ်ားနဲ႕ မတူတဲ့ အခ်က္ ျဖစ္ေလသည္။ ငါသည္ ငယ္လြန္းသည္။ အေတာင္ရွိလ်က္ မပ်ံႏိုင္ ေျခရွိလ်က္ မသြားႏိုင္ ငါ့မိဘ တို႕သည္ ငါ့ကို ထားခဲ့ၿပီ။ ဒီစကားမွန္လွ်င္ ေတာမီး ၿငိမ္းပါေစ ဟု အဓိပၸာယ္ ရေလသည္။ လူမ်ား ရြတ္က ေတာ္မေတာ္ စဥ္းစားေစခ်င္ပါသည္။ ရြတ္လိုပါကလည္း ငံုးမင္းကို အတုခိုးၿပီး မိမိတို႕ရဲ႕ မွန္ရာ အျဖစ္ နဲ႕သာ သစၥာဆိုျခင္း သုိ႕မဟုတ္ ငံုးမင္းက ဒီလို ရြတ္ဆိုမီးကြင္း ဖူးသည္မွာ မွန္ကန္ေၾကာင္း သစၥာဆို ျခင္းသာ ျပဳသင့္ေလသည္။

ပုဗၺဏွ သုတ္= နကတ္ ၿဂိဳလ္စီးၿဂိဳလ္နင္းမေကာင္းေသာေၾကာင့္ ကံဆိုးမ်ား က်ေရာက္ေသာ အခါ ကံေကာင္းရန္ ရြတ္သည္။

ကဲ.. ကၽြန္မ သိသမွ် ေလ့လာမိသမွ် မွတ္သားမိသမွ် တင္ေပးလိုက္ပါၿပီ။ ဒီပို႕စ္တင္ႏိုင္ေအာင္ စာမ်ားကို တည္းျဖတ္ေပးတဲ့၊ ပရိတ္စည္းကမ္းနဲ႕ အမ်ိဳးအစားကို စာေမးပဲြအတြက္ မအားမလပ္တဲ့ ၾကားက ေဟာၾကား ေပးတဲ့ ဦးဇင္း ဦးေဇာတိကကို ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ ဘုရား။

2 comments:

Chit Lay Pyay said...

သာဓု သာဓု သာဓု ပါလႈိင္ေရ၊ ပရိတ္ႀကီး ၁၁ သုတ္ ရြတ္ရျခင္းရဲ႕ အက်ဴိးကို ေနမေကာင္းတဲ့ ၾကားက ေန မွ်ေ၀ေပးတဲ့ အတြက္ ေက်းဇူးပ၊ ငါ့ညီမေလး ပရိတ္ႀကီး ၁၁သုတ္ ရြတ္တဲ့ အတြက္ေရာ၊ မွ်ေ၀ေပးတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္၊ က်န္းမာ ခ်မ္းသာစြာနဲ႕ အသက္ရာေက်ာ္ ရွည္ပါေစလို႕၊ အခု ခံစားေနရတဲ့ ေ၀ဒနာ ကေနလဲ အျမန္ဆံုး ေပ်ာက္ကင္း ပါေစကြယ္

ထြန္း said...

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ညီမေလးရယ္